Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Zeerios
Kommentaattori
  • 1 custom-general.kudos
  • 23 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Laajakaista valokuitu / VDSL2. Ei Toimi?!

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tilasin tämmöstä kun kerranki saa parempaa uppia kiinteellä linjalla. Ja olis ehkä vakaampi kuin 4G.

Viestit tuli aamulla että on kytketty jne. ja tunnukset sun muut(vaikka on noita tunnuksia jo ennestäänki). Modeemi ollu päällä koko päivän eikä edelleenkään mitään yhteyttä ulkomaailmaan. Modeemi sanoo vaan ettei ole internet yhteyttä. Modeemina ZyXel VMG1312-B10A.

Oon tässä katellu ja koitellu kaikki maholliset kikkaviiskolmoset mitä internetistä löytyy. Mutta ei vaan toimi.

Tuota ihmettelin että mikä tuo huoneistojakamo on mistä monessa valokuitu/vdsl2 jutussa puhutaan? Ei täälä mitään semmosta ole. Ja kuitukin vasta tuli kesällä ensin KaapeliTV:n muodossa. Jälkeen päin sai vasta tilattua laajakaistaa. Mutta ei tänne mitään huoneistojakamoja ole asenneltu?

16 vastausta
olkitu
Kunniajäsen
  • 690 custom-general.kudos
  • 4428 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Zeerios kirjoitti:

Tilasin tämmöstä kun kerranki saa parempaa uppia kiinteellä linjalla. Ja olis ehkä vakaampi kuin 4G.

Viestit tuli aamulla että on kytketty jne. ja tunnukset sun muut(vaikka on noita tunnuksia jo ennestäänki). Modeemi ollu päällä koko päivän eikä edelleenkään mitään yhteyttä ulkomaailmaan. Modeemi sanoo vaan ettei ole internet yhteyttä. Modeemina ZyXel VMG1312-B10A.

Oon tässä katellu ja koitellu kaikki maholliset kikkaviiskolmoset mitä internetistä löytyy. Mutta ei vaan toimi.

Tuota ihmettelin että mikä tuo huoneistojakamo on mistä monessa valokuitu/vdsl2 jutussa puhutaan? Ei täälä mitään semmosta ole. Ja kuitukin vasta tuli kesällä ensin KaapeliTV:n muodossa. Jälkeen päin sai vasta tilattua laajakaistaa. Mutta ei tänne mitään huoneistojakamoja ole asenneltu?


Onko kyseessä omakotitalo? Siis yleisesti jakaamo josta jatketaan yhteyttä asunnollesi. Jakaamo voi olla kaivo tai kaappi... Joskus puhutaan kellarijakaamosta muta tarkoitetaan vain jakaamoa missä on VDSL yhteydessä DSLAM (jakaaja). 

 

Otappa huomenna yhteyttä Soneraan asiakaspalvelun kautta soittamalla tai Omilta sivuilta / Facebook / Twitter niin saat varmasti asiasi kuntoon. Täälä voidaan auttaa vain yleisissä asioissa.

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
kefiiri
Konkari
  • 206 custom-general.kudos
  • 675 custom-general.replies
  • 5 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tässä on niin monta muuttujaa, joita ei tiedetä, joten syytä ottaa yhteys operaattoriin.

 

Mikäli kyseessä on omakotitalo, niin operaattorin KUITU-VDSL-DSLAM on jossain lähistön laitetilassa, josta yhteys taloon tulee puhelinkaapelia pitkin. Onko kaikki kytkennät katujakokaapeissa ja lisäksi talon sisällä tehtynä puhelinpistorasiaan saakka on arvoitus. Mikäli aiemmin on ollut adsl-yhteys pitäisi ne olla tehtynä, muutoin paitsi laitetilan konesalissa ristikytkentä tuohon vdsl-dslamiin.

 

Jos kyseessä on kerros-tai rivitalo, tilanne mutkistuu entisestään.

Mikäli taloyhtiöön tulee kuitu nk. talojakamoon sijaitsee operaattorin kuitu-vdsl-dslam siellä. Sieltä tehdään ristikytkentä huoneistoon lähtevään puhelinkaapeliin. Jälleen sama juttu, että mikäli on aiemmin ollut adsl- on kaikki sisäverkon osalta toimivia, paitsi tuo ristikytkentä talojakamossa.

Mikäli taloyhtiöön ei tule kuitua suoraan on se verrattavissa silloin tuohon omakotitalon tapaukseen. 

 

Kaiken kaikkiaan on mahdollista, että jokin kytkentä on jäänyt nyt tekemättä. Vielä suuremmalla syyllä on syytä olettaa jotain unohtuneen, mikäli aiemmin ei ole kiinteistössä/huoneistossa ollut kiinteää nettiyhteyttä. Huoneistoihin/taloihin tulee puhelinkaapelissa useita pareja (yleensä väh. 3) ja on hyvin mahdollista, että kytkentä on tehty nyt väärään pariin. Eli pariin, joka ei ole puh. pistorasiassa kytketty.

 

Joten operaattorin asentaja tutkimaan missä vika.

Mikäli kysessä taloyhtiö ja vika on jossain talon sisällä, ei siitä koidu laskua asukkaalle, vaan taloyhtiölle. Omakotiasukkaalle kuuluu talon sisäverkko ja sen vian korjaaminen maksaa.

Jos taas jokin kytkentä tekemättä on se operaattorin moka ja siitä ei laskuteta, poislukien se sisäverkon osuus.

 

Zeerios
Kommentaattori
  • 1 custom-general.kudos
  • 23 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Juu. Vikailmoitus tehty päivällä. Mitään ei vielä ole kuulunut. Ehkä huomenna sitten. Ja kerrostalo kyseessä juu. ADSL oli joskus vuos sitte vielä, ja se toimi ihan hyvin.

Zeerios
Kommentaattori
  • 1 custom-general.kudos
  • 23 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei kuulunu mitään eilen soneran suunnalta. Eikä edelleenkään toimi. Sanomista on tullu jo monelta taholta soneran toiminnasta... ei näin.

Zeerios
Kommentaattori
  • 1 custom-general.kudos
  • 23 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jaha. Soneraa vissii kiinnostaa asiakkaiden ongelmat. Ei o kuulunu vikailmotuksen tekemisen jälkeen mitään. Eikä edelleenkään toimi. Tässä koitellu talon kaikki puhelinpistokkeet läpi monilla modeemin eri asetuksilla. Vaikka turhaahan tuo on, kun ei ole kytketty mitään. Kun ei DSL/LINE-valokaan ole vielä kertaakaan palanut. Tai sitten on sonera lähettäny rikkinäisen motukan. Mut luulis tapahtuvan jotain ku kuitenki vikailmotus tehty viime torstaina.

MiaSL
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 734 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ymmärrän täysin, että hermoa kiristää kun netti ei toimi.

Vikailmoituksissa käsittelyaika on tuommoinen kahdesta viiteen työpäivää, toivon mukaan saadaan tämä pikaisesti työn alle!

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 tossa tietoa  korvauksista  jos netti ei toimi  

http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/liittymat/toimintaongelmat-ja-kayttokatkokset/

 laitoin tän linkin siksi   että ei vian korjauksessa  saa viivytellä  turhaan

 

Zeerios
Kommentaattori
  • 1 custom-general.kudos
  • 23 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Juu. Ei o kuulunu mitää vieläkää. Koitan pistää uuden vikailmotuksen. Tosin eihän se mee läpi jos toinen on vielä avoinna.

edit: Näköjään meni läpi. Sielä vaan kuittaillaan vikailmotuksia hoidetuks näköjää?

Zeerios
Kommentaattori
  • 1 custom-general.kudos
  • 23 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Soittivat eilen illalla ja ihmettelivät etteivät olleet saaneet ensimmäistä vikailmoitusta. Jepjep. Jos nyt alkais tapahtumaan jotain. Ens viikolla otetaan uusiks sit ;D