Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63188
Kirjoituksia 172480

Laajakaistalaskun uudistus



Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2013
Kirjoituksia: 4 415
11/42

Vs: Laajakaistalaskun uudistus

100Mbps laajakaistan hinnan voit tarkistaa saatavuushausta http://www.sonera.fi/tutustu+ja+osta/nettiyhteydet/kodin+laajakaista/tilaa+kodin+netti

 

 

0 tykkäystä
Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 459
12/42

Vs: Laajakaistalaskun uudistus


@pugi87 kirjoitti:

Missähän olisi näkyvillä kaikki Soneran liittymien hinnastot. Mulla loppui määräaikainen sopimus tuplanetti plus, oli 34,89€/kk. Nyt tuli lasku pelkästä liikkuvasta netistä 18,04€ 1kk ajalta. Mikähän tuo 100M laajakaistan hinta mahtaa nyt sitten olla? Mistään kun en löydä hintoja tälle sopimukselleni.


Laskusta pitäisi myös näkyä, että mikä on liittymän normaalihinta. Tuohon pakettiin kannattaisi ehdottomasti sopia jatkotarjous, niin saisit edullisemmin jatkettua. Listahinnat on aina korkeammat, kuin voimassaolevat tarjoushinnat. Jatkotarjouksen saisit sovittua helposti meidän myyntipalvelun kautta (0800 133 133).

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎06-04-2009
Kirjoituksia: 348
13/42

Vs: Laajakaistalaskun uudistus

Onko 100 megan ja 8 megan yhteyksien hinta sama? Minulla saatavuushaku kertoo maksimiksi 8 Mbit ja 100 Mbit vauhdilla bitti kyllä kulkee.

 

Omilla sivuillakin kerrotaan että käytössä 100 Mbit ja tilattavissa maksiminopeus 8 Mbit.

 

Hinnastosysteemi on kyllä tylsä räpellys. Jos vaikka uteliaisuuttani haluaisin katsoa mikä on hinta naapurikylässä niin pitää ensin löytää sinne jokin osoite....

0 tykkäystä
Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2013
Kirjoituksia: 4 415
14/42

Vs: Laajakaistalaskun uudistus

Onkos mahdollisesti Soneran saatavuushaussa vanhaa tietoa? Sinulle varmaan myöhemmin rakennettu kuitu niin siksi näin.

 

Hinta varmaan on aika samanlaisessa luokassa... 8Mbps ADSL ja 100Mbps kuidun kanssa... Ylläpitomaksut on aika korkeita ADSL:n kanssa... 

0 tykkäystä
Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 459
15/42

Vs: Laajakaistalaskun uudistus

Hinnastoja on erilaisia ja hyvin pitkälti hinta riippuu käytössä olevasta tekniikasta. Joissain taloyhtiöissä voi olla myös kiinteistösopimuksella edullisempaa hinnastoa tarjolla. Hinnastot voi siis vaihdella taloyhtiökohtaisesti, joten siksi sinne hakusysteemin pitää syöttää osoite kokonaisuudessaan. Toki yleiset kaistatarjoukset löytyy meidän tarjoussivulta.

0 tykkäystä
Highlighted
Konkari ☆
Rekisteröitynyt: ‎11-09-2012
Kirjoituksia: 1 234
16/42

Vs: Laajakaistalaskun uudistus

Meillä on taloyhtiölaajakaista, jossa 2 M kuuluu yhtiövastikkeeseen ja saatavuushaun mukaan 10 M:n lisähinta on 9,90 €/kk. Miksi lasku kuitenkin on aina 10,06 €/kk ? Alvin nousemisesta 24 %:iin on melkoisesti aikaa.

0 tykkäystä
Highlighted
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 346
17/42

Vs: Laajakaistalaskun uudistus

Tuo hinta kuulostaa @PasiS  kyllä juuri siltä, että kyse on nimenomaan alv-korotuksen myötä tulleesta pienestä hinnanmuutoksesta.

 

Korotushan tuli voimaan 1.1.2013, jos sen jälkeen liittymälle ei ole mitään päivityksiä tehty, on voimassa silloin tuo korotuksen myötä voimaantullut hinta palvelullesi. Hymiö Onnellinen

 

0 tykkäystä
Highlighted
Konkari ☆
Rekisteröitynyt: ‎11-09-2012
Kirjoituksia: 1 234
18/42

Vs: Laajakaistalaskun uudistus

Jos tuo mun lasku on siis oikein, ehkä ne saatavuushaun hinnat voisi jo reilun 2 v:n jälkeen päivittää. Turhautunut-hymiö

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2014
Kirjoituksia: 4
19/42

Vs: Laajakaistalaskun uudistus

 

Minäkään en nyt OIKEIN käsitä.

 

Olen joka kuukausi maksanut laskuni ajallani, ja yhtäkkiä tulee ikäänkuin paljon suurempi lasku maksettavaksi - jonka jälkeen "summa palautuu ennalleen".

 

Eli toisin sanoen, joka kuukausi maksan samaa summaa, kunnes Sonera tekee "uudistuksen", jolloin jouduinkin maksamaan 11,56 euroa isomman summan, kuin normaalisti. Ja sitten summa "palautuu ennalleen"?

 

Ollaan kuitenkin sovittu aikoinaan, että maksan joka kuukausi sen saman summan, niin miten hemmetissä joudun maksamaan ylimääräistä?

 

Eikö Sonera tässä vaan ovelasti tienaa itselleen ylimääräistä rahaa? Epäilemättä johtoportaassa hyvinkin suosittu "uudistus".

 

Kätevää tämä ei kyllä asiakkaalle ole. Minulla on siis se 19,90 euron 100 / 10 Mbit/s-laajakaistayhteys, kiinteä kuukausimaksu, jne.

 

Miten HITOSSA tuo ylimääräinen 11,56 euroa on selitettävissä? Siis se, että se on joltain 'eri ajalta', ei tarkoita, että maksamani jatkuvan hinnan pitäisi muuttua - tai että olisin antanut tällaiselle muutokselle suostumukseni.

 

Miksi nämä nettifirmat räpläävät tällä tavalla itselleen ylimääräistä rahaa? Miksei toimivia asioita voi jättää sikseen, sellaisiksi, kuin ne ovat? Edellisestäkin puljusta erosin juuri siksi, että ruvettiin sähläämään tällä tavalla lompakkoni kanssa kysymättä minulta mitään.

 

Onko olemassa rehellistä nettifirmaa, joka ei tee "uudistuksia", joissa vain kiskotaan asiakkaan lompakosta itselleen ylimääräistä rahaa? Netintarjoajaa, joka pitäisi lupauksensa, ja jossa tosiaan OLISI se kiinteä kuukausihinta?

 

Voittehan te säädellä päivämääriänne miten haluatte, mutta millä hitolla perustelette sen, että nostatte hintaa yhdelle laskulle noin yhtäkkiä?

 

Jos maksaminen olisi jotenkin "päiväkohtaista", ja asia tasapainottuisi jotenkin joskus, ettei sitten tulevaisuudessa vaikka tarvitse maksaa koko 19,90:aa, vaan 11,56 euroa vähemmän, niin se voisi vielä mennä läpi.

 

Mutta tämähän on silkkaa ylimääräistä rahastusta! Mikä estää Soneraa tekemästä jotain vastaavaa 'uudistusta' taas puolen vuoden päästä, ja hups, taas kilahtaa 12 euroa ylimääräistä jokaisen asiakkaan lompakosta suoraan Soneran kassaan!

 

Jos sovin ja lupaan, että maksan 19,90 joka kuukausi, enkä penniäkään enempää, niin ei se tarkoita silloin, että olen antanut suostumukseni 19,90 + 11,56 euron maksamiselle JOINAKIN kuukausina.

 

Kummallisesti nämä uudistukset eivät ikinä koidu Soneralle tappioksi, tai asiakkaalle taloudellisesti hyödyksi, tyyliin "Siirsimme päivämäärää, joten emme voineet laskuttaa siltä ajalta, joten saatte 5 eurolla nyt kaksi kuukautta ilmaiseksi", vaan jostain kumman oikusta nämä "meidän oli pakko laskuttaa 1,5 kk kerralla, joten joudut maksamaan pelkän teknisen päivämääräkikkailun takia yhtäkkiä 11,56 euroa ylimääräistä".

 

Olisikohan se taas nettifirman vaihtamisen paikka. Asiat olivatkin sujuneet liian hyvin tähän asti, olisi se pitänyt arvata, että Sonerakin, kuten Brutus ..

0 tykkäystä
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 926
Kirjautuneena
20/42

Vs: Laajakaistalaskun uudistus

Jokos sinulle tuli tuo mainitsemasi lasku? Kurkkaas sieltä päivämäärät miltä ajalta se on + ja sitten vielä siitä seuraavasta laskusta myös niin huomaat että homma menee kuten pitää. Eli tuo ylimenovaiheen lasku on hivenen pidemmältä ajalta kuin kuukausi, siksi summa on isompi. Kk-maksusi pysyy ennallaan.
0 tykkäystä