Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 65020
Kirjoituksia 176721

Laajakaistalaskun uudistus



Highlighted

Laajakaistalaskun uudistus

Vakiokalustoa
Viestejä 153 kpl

Laajakaistalaskun uudistus

1/42

"Uudistamme laajakaistalaskutustamme selkeämmäksi 23.2.2015 alkaen saamiemme asiakaspalautteiden johdosta.

 
Muutoksen jälkeen laskutuskautesi ei ole enää kuukauden alusta kuukauden loppuun (esim. 1.-31.3.), vaan se voi olla esimerkiksi kuukauden puolivälistä seuraavan kuukauden puoliväliin (15.3.-14.4.). Laskutuskauden pituus on edelleen yksi (1) kuukausi. Laskusi eräpäivä tulee jatkossakin olemaan samoihin aikoihin kuukaudesta."
 
Tarkoittaako tämä ehkä myös, että laajakaista- ja puhelinlasku eriytetään toisistaan, kun se nyt on tullut kätevästi "yhtenä könttinä"?  Ihmettelen, että asiasta ei erikseen mainita mitään tuossa infossa...
 
Infosta ei myöskään käy ilmi, että miten yksittäisen asiakkaan laskutuskausi säädetään ja millä perusteella...  Yksi hyvä peruste voisi olla säätää laajakaistan laskutuskausi samaksi kuin mikä se on saman henkilön nimissä olevalla puhelinliittymällä(?)
 
 
 
 
Vastaa
0 tykkäystä
41 vastausta
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 16 kpl

31/42

Kyllä minä edelleen tässä pienen ongelman näen, tai sitten en vain ymmärrä asioita, mikä myöskin on enemmän kuin mahdollista.

 

Laajakaistan+Sonera viihteen lisäksi minulla on nelonen paketti+nelonen pro extra+viasat kulta ( 44,90 e/kk ) sekä MTV Total (24,95 e/kk ). Kuukausihinnaksi pitäisi tulla täten n. 118 euroa. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että kesäkuukausina jääkiekkokanavista saa hieman alennusta, minkä pitäisi laskea muutaman kuukauden ajalta kuukausilaskua, mutta kun nyt laskin keskiarvon tämän vuoden kuukausimaksuista, niin siitä tulli 11 kuukauden ajalta 122,31 euroa/kk.

 

Pieni rahahan tuo muutama euro on, mutta kuitenkin.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 734 kpl

32/42

Nyt pitäisi päästä näkemään laskut, jotta voisin kunnolla tarkistaa mikä siellä on tilanne. Pystytkö ottamaan meille päin yhteyttä vaikka Omien Sivujen Chatin kautta? Tarkastetaan että kaikki on niin kuin pitää.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Konkari ☆
Viestejä 1 234 kpl

33/42

Nostaahan se alkuvuoden yksi isompi lasku pidemmältä laskutuskaudelta keskiarvoa väkisinkin.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 105 kpl

34/42

Kun minä otin laajakaistan, siinä piti olla 6 kuukauden ilmainen aloitus. Otin sen lokakuussa, maaliskuussa tuli lokakuun laskuksi päivätty. Huhtikuussa tuli tammikuun laskuksi päivätty. Toukokuussa tuli huhtikuuksi päivätty lasku. Täten lakutuskuuksi jäi kuukausi myöhäksi, joka tänä vuonna laskutettiin. Nämä kun ynnää, niin puolen vuoden ilmaiskausi oli vain 5 kuukautta.

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 15 kpl

35/42
Minä ainakin olisin yhteydessä asiakaspalveluun jos olisi jäänyt 1kk luvattua etua saamatta. Melko varmaan hyvittävät sen sinulle.
Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

36/42

Vuosihan siinä menikin Soneralta, että saivat laskutuksensa järjelliseen muotoon satunnaisesti tippuvien laskujen sijasta. Eihän Soneraa Suomi enää kiinnosta, kun hallinnointi siirtyi ruotsalaisille hyvään hintaan.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

37/42

Kun toimisto on täynnä valopäisiä nörttejä, jotka haluavat puuttua asioihin -tuodakseen viisauttaan esiin- voi jälki joskus olla tämänkin näköistä. Ihmettelen vaan, kuka nämä kaikki "parannukset" hyväksyy...ellei sitten "parannuksen" esittäjä sitten ole sukulaispoika, jolle täytyy antaa mahdollisuus.

Minullakin nousi yht'äkkiä kuukausimaksu yli 9€, mutta ketäs se nyt haittaa...ai juu: Minua!

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 448 kpl

38/42

Hei ottosora ja tervetuloa Klaaniin! Onko sinulla ollut joku tarjous laajakaistasta ja nyt se on noussut normaalihintaiseksi?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 575 kpl

39/42

 

Useimmiten laajakaista kai sovitaan määräajaksi, esim 24 kk ja sille kuukausihinnat (esim ensimmäiset 6 kk tai 12 kk voi olla halvempia jos niin sovitaan eli tämmäisiä tarjouksia on). Mutta kun määräaika tulee täyteen, siirryttäneen hinnastohintoihin ja sopimus on vapaasti irtisanottavissa.

Vastaa
Highlighted

Konkari
Viestejä 575 kpl

40/42

Lisätäänpä tuohon vielä, että jos määräajan tultua täyteen on valmis sitoutumaan uudelleen määräajaksi, niin kyllä Soneralta saa liittymän yleistä hinnastohintaa halvemmalla uudeksikin määräaikaisjaksoksi, ei vain ensimmäiseksi. Yleensä taitavat Soneralta suorastaan tyrkyttää uutta määräaikaissopimusta. Hinta ei välttämättä ole sama kuin edellisessä määräaikaisjaksossa vaan sen mukaan mitä Sonera alueella sillä kertaa tarjoaa. Alueellinen tarjontatilanne näyttää vaikuttavan hintaan. Keskusteluasemaa parantaa, kun selvittää mihin hintaan vastaavan liittymän saisi kilpailijalta, mutta siihen ei voi luottaa että operaattorit lähtisivät huutokauppaan.

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.