Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64408
Kirjoituksia 175166

Laajakaistalaskun uudistus



Laajakaistalaskun uudistus

Vakiokalustoa
Viestejä 147 kpl

Laajakaistalaskun uudistus

1/42

"Uudistamme laajakaistalaskutustamme selkeämmäksi 23.2.2015 alkaen saamiemme asiakaspalautteiden johdosta.

 
Muutoksen jälkeen laskutuskautesi ei ole enää kuukauden alusta kuukauden loppuun (esim. 1.-31.3.), vaan se voi olla esimerkiksi kuukauden puolivälistä seuraavan kuukauden puoliväliin (15.3.-14.4.). Laskutuskauden pituus on edelleen yksi (1) kuukausi. Laskusi eräpäivä tulee jatkossakin olemaan samoihin aikoihin kuukaudesta."
 
Tarkoittaako tämä ehkä myös, että laajakaista- ja puhelinlasku eriytetään toisistaan, kun se nyt on tullut kätevästi "yhtenä könttinä"?  Ihmettelen, että asiasta ei erikseen mainita mitään tuossa infossa...
 
Infosta ei myöskään käy ilmi, että miten yksittäisen asiakkaan laskutuskausi säädetään ja millä perusteella...  Yksi hyvä peruste voisi olla säätää laajakaistan laskutuskausi samaksi kuin mikä se on saman henkilön nimissä olevalla puhelinliittymällä(?)
 
 
 
 
0 tykkäystä
41 vastausta
Highlighted

Konkari ☆
Viestejä 1 234 kpl

2/42

Kyllä kalenterikuukausi on kaikkein selkein laskutuskausi, eipä tuo ainakaan parannukselta kuulosta. 

0 tykkäystä
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 734 kpl

3/42

@DigiHate Yhteislasku tulee jatkossakin kätevästi "yhtenä könttinä" Hymiö Onnellinen eli ei lähdetä eriyttämään laskuja kuitenkaan.

Jatkossa laskun tulkinta tulee olemaan helpompaa, koska nykyiseen systeemiin verrattuna lasku tulee enemmän ajantasaisena, eikä niin jälkikäteen kuin aiemmin.

Lisää uudistuksesta voi lukea täältä Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 147 kpl

4/42

Vastauksesi ja siinä oleva linkki sisältää samat sepustukset kuin mitä tiivistettynä ekaan ihmettelyyni jo laitoin - niissä ei siis ole mitään lisäinfoa!  

 

Könttilaskun osalta vastaus kuitenkin on selkeä ja ok.

 

 

Näin asiakkaana en ymmärrä selkeämpää laskutusjaksoa kuin kalenterikuukausi - ja lasku sit siinä seuraavan kuun alkupäivinä.  Mikä ihme siis Soneran mielestä on selkeämpää säätää laskutusjaksoksi vaikkapa kuluvan kuun 12 ja seuraavan kuun 11 päivän välinen aika????????????

 

Ainoa järkevä selitys (asiakkaan kannalta) em. tyyliseen jaksotukseen voisi olla tilipäivän ajoittuminen tiettyyn päivään keskellä kuukautta, jolloin olisi kätevää, että laskutusjakso olisi vaikka mainitun esimerkin mukainen - ja laskutus sitten vaikka viikko siitä eteen päin oletetun tilipäivän aikaan.  Tämä siis edellyttäisi, että asiakas saisi itse määrätä sen sen laskutuspäivän.

 

 

 

 

 

 

Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 734 kpl

5/42

@DigiHate Kävitkös lukaisemassa sieltä linkin takaa löytyvän asiakaskirjeen? Siinä oli tuota luvattua lisäinfoa Hymiö Silmänisku

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 367 kpl

6/42

 

On todella inhottavaa, jos yksittäisiä laskuja tulee keskellä kuuta!

 

Nyt kaikki puhelin-, tv- jne laskut tulevat kolmelta eri firmalta selkeästi kuun lopussa,

jolloin laskut on kerralla helppo muistaa maksaa!

 

Kesken kuukautta olevat eräpäivät ovat kiusantekoa!

Ei tuollaista "uudistusta"!

 

Kiitos!

0 tykkäystä
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 734 kpl

7/42

@mitenmodeemiauki Käy lukaisemassa tiedote uudistuksesta Hymiö Onnellinen Siellä on maininta, että eräpäivät tulevat jatkossakin olemaan samoihin aikoihin kuukaudesta.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 349 kpl

8/42

Luulenpa että @mitenmodeemiauki käyttäjää kismittää tässä pikemminkin se että jos lasku tulee vaikka 15 päivä, laskulla on 2 viikkoa maksuaikaa, tulee eräpäivä olemaan juuri sillä hilkulla että sen pystyy jättämään kuun loppuun, kun taas ennen lasku tuli lähempänä kuun loppua niin sen pystyi venyttämään kuun viimiseen päivään.

 

Kopioitu @MiaSL käyttäjän linkkaamasta .pdf tiedostosta:

 

"Laskusi eräpäivä tulee jatkossakin olemaan samoihin aikoihin kuukaudesta", eli ei kai se sitten aiheuta haittaa eräpäivälle luulisin.

 

PS: En ole satavarma nyt olenko oikeilla raiteilla tämän asian kanssa, korjatkaa jos olen väärässä.

0 tykkäystä
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 734 kpl

9/42

Eräpäivät tulevat pysymään suurinpiirtein entisillä paikoillaan, eli nou hätä Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

10/42

Missähän olisi näkyvillä kaikki Soneran liittymien hinnastot. Mulla loppui määräaikainen sopimus tuplanetti plus, oli 34,89€/kk. Nyt tuli lasku pelkästä liikkuvasta netistä 18,04€ 1kk ajalta. Mikähän tuo 100M laajakaistan hinta mahtaa nyt sitten olla? Mistään kun en löydä hintoja tälle sopimukselleni.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.