Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 85 custom-general.kudos
  • 203 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Laajakaistalaskun uudistus

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

"Uudistamme laajakaistalaskutustamme selkeämmäksi 23.2.2015 alkaen saamiemme asiakaspalautteiden johdosta.

 
Muutoksen jälkeen laskutuskautesi ei ole enää kuukauden alusta kuukauden loppuun (esim. 1.-31.3.), vaan se voi olla esimerkiksi kuukauden puolivälistä seuraavan kuukauden puoliväliin (15.3.-14.4.). Laskutuskauden pituus on edelleen yksi (1) kuukausi. Laskusi eräpäivä tulee jatkossakin olemaan samoihin aikoihin kuukaudesta."
 
Tarkoittaako tämä ehkä myös, että laajakaista- ja puhelinlasku eriytetään toisistaan, kun se nyt on tullut kätevästi "yhtenä könttinä"?  Ihmettelen, että asiasta ei erikseen mainita mitään tuossa infossa...
 
Infosta ei myöskään käy ilmi, että miten yksittäisen asiakkaan laskutuskausi säädetään ja millä perusteella...  Yksi hyvä peruste voisi olla säätää laajakaistan laskutuskausi samaksi kuin mikä se on saman henkilön nimissä olevalla puhelinliittymällä(?)
 
 
 
 
41 vastausta
harda1
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kyllä minä edelleen tässä pienen ongelman näen, tai sitten en vain ymmärrä asioita, mikä myöskin on enemmän kuin mahdollista.

 

Laajakaistan+Sonera viihteen lisäksi minulla on nelonen paketti+nelonen pro extra+viasat kulta ( 44,90 e/kk ) sekä MTV Total (24,95 e/kk ). Kuukausihinnaksi pitäisi tulla täten n. 118 euroa. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että kesäkuukausina jääkiekkokanavista saa hieman alennusta, minkä pitäisi laskea muutaman kuukauden ajalta kuukausilaskua, mutta kun nyt laskin keskiarvon tämän vuoden kuukausimaksuista, niin siitä tulli 11 kuukauden ajalta 122,31 euroa/kk.

 

Pieni rahahan tuo muutama euro on, mutta kuitenkin.

MiaSL
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 734 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nyt pitäisi päästä näkemään laskut, jotta voisin kunnolla tarkistaa mikä siellä on tilanne. Pystytkö ottamaan meille päin yhteyttä vaikka Omien Sivujen Chatin kautta? Tarkastetaan että kaikki on niin kuin pitää.

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


PasiS
Konkari ☆
  • 492 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nostaahan se alkuvuoden yksi isompi lasku pidemmältä laskutuskaudelta keskiarvoa väkisinkin.

klontti
Vakiokalustoa
  • 21 custom-general.kudos
  • 105 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kun minä otin laajakaistan, siinä piti olla 6 kuukauden ilmainen aloitus. Otin sen lokakuussa, maaliskuussa tuli lokakuun laskuksi päivätty. Huhtikuussa tuli tammikuun laskuksi päivätty. Toukokuussa tuli huhtikuuksi päivätty lasku. Täten lakutuskuuksi jäi kuukausi myöhäksi, joka tänä vuonna laskutettiin. Nämä kun ynnää, niin puolen vuoden ilmaiskausi oli vain 5 kuukautta.

 

Samsoniac
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Minä ainakin olisin yhteydessä asiakaspalveluun jos olisi jäänyt 1kk luvattua etua saamatta. Melko varmaan hyvittävät sen sinulle.
Jabbathehut1234
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Vuosihan siinä menikin Soneralta, että saivat laskutuksensa järjelliseen muotoon satunnaisesti tippuvien laskujen sijasta. Eihän Soneraa Suomi enää kiinnosta, kun hallinnointi siirtyi ruotsalaisille hyvään hintaan.

ottosora
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kun toimisto on täynnä valopäisiä nörttejä, jotka haluavat puuttua asioihin -tuodakseen viisauttaan esiin- voi jälki joskus olla tämänkin näköistä. Ihmettelen vaan, kuka nämä kaikki "parannukset" hyväksyy...ellei sitten "parannuksen" esittäjä sitten ole sukulaispoika, jolle täytyy antaa mahdollisuus.

Minullakin nousi yht'äkkiä kuukausimaksu yli 9€, mutta ketäs se nyt haittaa...ai juu: Minua!

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2510 custom-general.kudos
  • 3864 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei ottosora ja tervetuloa Klaaniin! Onko sinulla ollut joku tarjous laajakaistasta ja nyt se on noussut normaalihintaiseksi?

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
aina
Konkari
  • 69 custom-general.kudos
  • 575 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 

Useimmiten laajakaista kai sovitaan määräajaksi, esim 24 kk ja sille kuukausihinnat (esim ensimmäiset 6 kk tai 12 kk voi olla halvempia jos niin sovitaan eli tämmäisiä tarjouksia on). Mutta kun määräaika tulee täyteen, siirryttäneen hinnastohintoihin ja sopimus on vapaasti irtisanottavissa.

Näin aina
aina
Konkari
  • 69 custom-general.kudos
  • 575 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Lisätäänpä tuohon vielä, että jos määräajan tultua täyteen on valmis sitoutumaan uudelleen määräajaksi, niin kyllä Soneralta saa liittymän yleistä hinnastohintaa halvemmalla uudeksikin määräaikaisjaksoksi, ei vain ensimmäiseksi. Yleensä taitavat Soneralta suorastaan tyrkyttää uutta määräaikaissopimusta. Hinta ei välttämättä ole sama kuin edellisessä määräaikaisjaksossa vaan sen mukaan mitä Sonera alueella sillä kertaa tarjoaa. Alueellinen tarjontatilanne näyttää vaikuttavan hintaan. Keskusteluasemaa parantaa, kun selvittää mihin hintaan vastaavan liittymän saisi kilpailijalta, mutta siihen ei voi luottaa että operaattorit lähtisivät huutokauppaan.

Näin aina