peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
51432 Jäsentä
148925 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Laajakaistaliittymä kun luottotiedoissa merkintä



Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎08-02-2018
Kirjoituksia: 2
1/8

Laajakaistaliittymä kun luottotiedoissa merkintä

Hei, onko telialta mahdollista saada laajakaistaliittymää kotiin jos luottotiedoissa merkintöjä esim vakuusmaksun maksamalla?

0 tykkäystä
7 vastausta
Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 632
2/8

Vs: Laajakaistaliittymä kun luottotiedoissa merkintä

Hyvää päivää ja tervetuloa Yhteisöön @EQLIZERI1! Hymiö Onnellinen

 

Aikaisemmat maksuhäiriöt eivät ole este liittymän tilaamiselle. Ennakkomaksun/vakuuden summa määritellään aina tapauskohtaisesti Telialla.

 

Suosittelen siis lämpimästi kääntymään Telian asiakaspalvelun puoleen, jonka yhteystiedot löydät täältä:

https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot?intcmp=footer

 

Halutessasi voit jättää yhteydenottopyynnön lomakkeella.

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ⛹ Omat Sivut | ⛔ Mobiilivarmenne | ⚽ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia | ⚪ Telia DOT

"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎08-02-2018
Kirjoituksia: 2
3/8

Vs: Laajakaistaliittymä kun luottotiedoissa merkintä

Okei, soittelin teidän asiakaspalveluun 8.2 ja sovittiin tuosta laajakaistan tilaamisesta. Puhelimessa sanottiin että tilaus hoidetaan eteenpäin ja laitetaan infot sähköpostiin tai soitetaan vielä takaisin mutta ei ole mitään vielä kuulunut. Kauankohan tuossa tilauksen käsittelyssä menee?

0 tykkäystä
Vakiokalustoa**
Rekisteröitynyt: ‎16-02-2015
Kirjoituksia: 298
4/8

Vs: Laajakaistaliittymä kun luottotiedoissa merkintä

Varmaan alkuviikosta   tulee inffoo asiasta miten maksat   vakuusmaksun 

 mutta  varmaan joudu maksaan vakuusmaksun eka ennen kuin  tilaus varsinaisesti   lähtee eteenpäin  ja   todennäköisesti maksun jälkeenkin   menee hetki  ennen kuin  maksu kirjautuu järjestelmään vaikka maksaisit miten  sen  maksun 


kirjoitti:

Okei, soittelin teidän asiakaspalveluun 8.2 ja sovittiin tuosta laajakaistan tilaamisesta. Puhelimessa sanottiin että tilaus hoidetaan eteenpäin ja laitetaan infot sähköpostiin tai soitetaan vielä takaisin mutta ei ole mitään vielä kuulunut. Kauankohan tuossa tilauksen käsittelyssä menee?


 

Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 632
5/8

Vs: Laajakaistaliittymä kun luottotiedoissa merkintä

Hienoa, että asiasi etenee @EQLIZERI1! Hymiö Onnellinen

 

Valitettavasti en ole Telialainen vaan ihan peruskäyttäjä niin kuin sinäkin. Jos sinulla herää lisää kysymyksiä, niin täällä Yhteisössä jokainen meistä saa auttaa oman osaamisensa puitteissa ja onhan täällä vaikka mitä muutakin arvonnoista laitetestauksiin Hymiö Onnellinen

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ⛹ Omat Sivut | ⛔ Mobiilivarmenne | ⚽ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia | ⚪ Telia DOT

"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich

SIM-guru
SIM-guru
Rekisteröitynyt: ‎21-02-2015
Kirjoituksia: 1 298
6/8

Vs: Laajakaistaliittymä kun luottotiedoissa merkintä

Elisa on availlut näitä kuluttaja laajakaistoja ilman vaakuus-/ennakkomaksua ainakin aiemmin. Liittymän kk-maksut maksetaan etukäteen, ja kaikkien lisäpalveluiden tilaus/avaus on estetty.

 

Telia on käsittääkseni aina vaatinut vakuusmaksun tai ennakkomaksun suorittamista. Se tuleeko kyseeseen vakuusmaksu vai ennakkomaksu, riippuu maksuhäiriöiden lajista, määristä, summista ja riskienarviosta noin yleisesti. En edusta Teliaa, ja sinua koskevan vastauksen saat vain Telialta kun olet tehnyt tilauksen liittymästä.

Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved
Vakiokalustoa**
Rekisteröitynyt: ‎16-02-2015
Kirjoituksia: 298
7/8

Vs: Laajakaistaliittymä kun luottotiedoissa merkintä

Ihan mielenkiinnosta haluan tietää mikä ero on ennakkomaksulla ja  liittymän kuuukausimaksujen maksamisella etukäteen kun mielestäni kyseessä on käytännössä sama asia 

0 tykkäystä
Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 632
8/8

Vs: Laajakaistaliittymä kun luottotiedoissa merkintä


kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta haluan tietää mikä ero on ennakkomaksulla ja  liittymän kuuukausimaksujen maksamisella etukäteen kun mielestäni kyseessä on käytännössä sama asia 


Ennakko- ja vakuusmaksun määräytyminen on jossain määrin tapauskohtausta, sillä asiakkaiden maksukäyttäytymiseen liittyvät tiedotkin ovat hyvin erilaisia. Telian luotonvalvonta käsittelee tilaukset yksitellen ja perusteet kulloinkin määrätylle ennakko- tai vakuusmaksulle voidaan selvittää asiakkaalle puhelimitse. Maksun suuruuteen vaikuttaa tilattavan palvelun arvo: esimerkiksi uusi, määräaikainen laitesopimus on arvokkaampi sopimus kuin toistaiseksi voimassa oleva liittymätilaus, joten tällöin maksun suuruuskin voi kasvaa.

Ero vakuus- ja ennakkomaksussa on siinä, että vakuusmaksu jää Telialle ikään kuin "pantiksi". Tuota summaa ei hyvitetä tulevissa laskuissa, vaan vakuusmaksun palautusta voi pyytää kun sopimus on ollut voimassa vähintään puoli vuotta ja maksut ovat hoituneet moitteetta. Ennakkomaksu maksetaan ennen liittymän avausta ja sillä kuitataan automaattisesti asiakkaan ensimmäiset laskut siihen asti, että laskujen summa ylittää ennakkomaksun suuruuden.

Jos tilaat nykyiselle liittymällesi puhelimen ja tästä määrätään jompikumpi em. maksuista, voit toki perua puhelimen tilauksen ja jatkaa liittymän kanssa entiseen malliin. Uudet palvelut ja tuotteet toimitetaan asiakkaalle aina vasta, kun määrätty ennakkomaksu tai vakuus on maksettu, joten mikäli asiakas ei haluakaan tilaamaansa tuotetta maksun vuoksi, tilaus perutaan eikä maksun maksamatta jättäminen siis aiheuta ongelmia.

 

Oliko tämä tarpeeksi selkeä vastaus @MMALINEN? Hymiö Onnellinen

 

Lisätiedot: Yleiset toimitusehdot (pdf) - kuluttajat

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ⛹ Omat Sivut | ⛔ Mobiilivarmenne | ⚽ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia | ⚪ Telia DOT

"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich