Laajakaistaliittymä kun luottotiedoissa merkintä

  • 8 February 2018
  • 7 kommenttia
  • 986 katselukertaa

Hei, onko telialta mahdollista saada laajakaistaliittymää kotiin jos luottotiedoissa merkintöjä esim vakuusmaksun maksamalla?


7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hyvää päivää ja tervetuloa Yhteisöön @EQLIZERI1! :smileyhappy:


 


Aikaisemmat maksuhäiriöt eivät ole este liittymän tilaamiselle. Ennakkomaksun/vakuuden summa määritellään aina tapauskohtaisesti Telialla.


 


Suosittelen siis lämpimästi kääntymään Telian asiakaspalvelun puoleen, jonka yhteystiedot löydät täältä:


https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot?intcmp=footer


 


Halutessasi voit jättää yhteydenottopyynnön lomakkeella.

Okei, soittelin teidän asiakaspalveluun 8.2 ja sovittiin tuosta laajakaistan tilaamisesta. Puhelimessa sanottiin että tilaus hoidetaan eteenpäin ja laitetaan infot sähköpostiin tai soitetaan vielä takaisin mutta ei ole mitään vielä kuulunut. Kauankohan tuossa tilauksen käsittelyssä menee?

Varmaan alkuviikosta   tulee inffoo asiasta miten maksat   vakuusmaksun 

 mutta  varmaan joudu maksaan vakuusmaksun eka ennen kuin  tilaus varsinaisesti   lähtee eteenpäin  ja   todennäköisesti maksun jälkeenkin   menee hetki  ennen kuin  maksu kirjautuu järjestelmään vaikka maksaisit miten  sen  maksun 


kirjoitti:

Okei, soittelin teidän asiakaspalveluun 8.2 ja sovittiin tuosta laajakaistan tilaamisesta. Puhelimessa sanottiin että tilaus hoidetaan eteenpäin ja laitetaan infot sähköpostiin tai soitetaan vielä takaisin mutta ei ole mitään vielä kuulunut. Kauankohan tuossa tilauksen käsittelyssä menee?


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hienoa, että asiasi etenee @EQLIZERI1! :)


 


Valitettavasti en ole Telialainen vaan ihan peruskäyttäjä niin kuin sinäkin. Jos sinulla herää lisää kysymyksiä, niin täällä Yhteisössä jokainen meistä saa auttaa oman osaamisensa puitteissa ja onhan täällä vaikka mitä muutakin arvonnoista laitetestauksiin :)

Kunniamerkki +14

Elisa on availlut näitä kuluttaja laajakaistoja ilman vaakuus-/ennakkomaksua ainakin aiemmin. Liittymän kk-maksut maksetaan etukäteen, ja kaikkien lisäpalveluiden tilaus/avaus on estetty.


 


Telia on käsittääkseni aina vaatinut vakuusmaksun tai ennakkomaksun suorittamista. Se tuleeko kyseeseen vakuusmaksu vai ennakkomaksu, riippuu maksuhäiriöiden lajista, määristä, summista ja riskienarviosta noin yleisesti. En edusta Teliaa, ja sinua koskevan vastauksen saat vain Telialta kun olet tehnyt tilauksen liittymästä.

Ihan mielenkiinnosta haluan tietää mikä ero on ennakkomaksulla ja  liittymän kuuukausimaksujen maksamisella etukäteen kun mielestäni kyseessä on käytännössä sama asia 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta haluan tietää mikä ero on ennakkomaksulla ja  liittymän kuuukausimaksujen maksamisella etukäteen kun mielestäni kyseessä on käytännössä sama asia 




Ennakko- ja vakuusmaksun määräytyminen on jossain määrin tapauskohtausta, sillä asiakkaiden maksukäyttäytymiseen liittyvät tiedotkin ovat hyvin erilaisia. Telian luotonvalvonta käsittelee tilaukset yksitellen ja perusteet kulloinkin määrätylle ennakko- tai vakuusmaksulle voidaan selvittää asiakkaalle puhelimitse. Maksun suuruuteen vaikuttaa tilattavan palvelun arvo: esimerkiksi uusi, määräaikainen laitesopimus on arvokkaampi sopimus kuin toistaiseksi voimassa oleva liittymätilaus, joten tällöin maksun suuruuskin voi kasvaa.

Ero vakuus- ja ennakkomaksussa on siinä, että vakuusmaksu jää Telialle ikään kuin "pantiksi". Tuota summaa ei hyvitetä tulevissa laskuissa, vaan vakuusmaksun palautusta voi pyytää kun sopimus on ollut voimassa vähintään puoli vuotta ja maksut ovat hoituneet moitteetta. Ennakkomaksu maksetaan ennen liittymän avausta ja sillä kuitataan automaattisesti asiakkaan ensimmäiset laskut siihen asti, että laskujen summa ylittää ennakkomaksun suuruuden.

Jos tilaat nykyiselle liittymällesi puhelimen ja tästä määrätään jompikumpi em. maksuista, voit toki perua puhelimen tilauksen ja jatkaa liittymän kanssa entiseen malliin. Uudet palvelut ja tuotteet toimitetaan asiakkaalle aina vasta, kun määrätty ennakkomaksu tai vakuus on maksettu, joten mikäli asiakas ei haluakaan tilaamaansa tuotetta maksun vuoksi, tilaus perutaan eikä maksun maksamatta jättäminen siis aiheuta ongelmia.


 


Oliko tämä tarpeeksi selkeä vastaus @MMALINEN? :)


 


Lisätiedot: Yleiset toimitusehdot (pdf) - kuluttajat

Vastaa