Laajakaistaliittymän lisäpalvelut (sähköposti & domain)

  • 23 February 2016
  • 4 kommenttia
  • 28 katselukertaa

Hei!

 

Minulla ei ole tällä hetkellä lainkaan liittymää Soneralta, muta olen harkinnut vaihtoa. Minua askarruttavat seuraavat kysymykset, joihin en Soneran sivuilta löytänyt vastauksia:

 

1. Kiinteään laajakaistaliittymään kuuluu ilmeisesti 5 sähköpostilaatikkoa, mutta onko laatikoita mahdollista ottaa käyttöön enemmän ja jos on, niin mihin hintaan?

 

2. Kuuluuko laajakaistaliittymään kotisivutilaa, tai onko sellainen mahdollista tilata erillisenä lisäpalveluna? (hinta?)

 

3. Onko edellä mainittuihin sähköposteihin, sekä kotisivutilaan mahdollista tilata FI-domain (+ylläpito Soneralle)?

 

4. Entäpä kohdat 1-3, jos tilaankin Liikkuvan Netin?


4 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Suosittelen ottamaan postilaatikot muualta kuin operaattorilta sillä muuten tulee hankaluuksia jos olet vaihtamassa operaattoria. Google ja Microsoft tarjoavat postilaatikoita rajattomasti.


 


Laajakaista liittymään kuuluu kotisivutila mutta ei omalla domainilla. Yrityspuolella mahdollinen. Ottaisin tämänkin palvelun jostakin muualta, niitä on Suomessa pilvin pimein ja ei paljon maksa. 


 


Liikkuva Nettiin saa sähköpostilaatikot maksullisena ja ei kuulu kotisivutilaa. 

Kunniamerkki +14

Komppaan edeltäjää.


 


Helpointa sinun olisi ottaa webhotelli-paketti joltain toimijalta.


Saisit sieltä kaiken kerralla, domainin, ylläpidon, nimipalvelun, sähköpostit ja kotisivutilan valmiiksi asennettuna ja käyttövalmiina. Myös tuen hakeminen ja saaminen on helpompaa kun koko paketti on samalta firmalta.


 


Vaihtoehtoja alkaa löytymään kun laittaa hakukoneeseen hakusanaksi webhotelli.

Tavoitteena mulla on keskittää mahdollisimman paljon palveluja yhdelle operaattorille, se kun on kokonaisuuden hallinan kannalta huomattavasti vaivattomampaa. Mutta oikeassa olette, että webhotellien tarjoama on laajuudeltaan parempi. Ja mitä ilmeisimmin isot suomalaiset nettioperaattorit eivät edes halua tarjota henkilöasiakkaille nykyään edes domainin hostausta (DNA:sta en vielä tiedä).


@olkitu kirjoitti:

Suosittelen ottamaan postilaatikot muualta kuin operaattorilta sillä muuten tulee hankaluuksia jos olet vaihtamassa operaattoria. Google ja Microsoft tarjoavat postilaatikoita rajattomasti.

 

Laajakaista liittymään kuuluu kotisivutila mutta ei omalla domainilla. Yrityspuolella mahdollinen. Ottaisin tämänkin palvelun jostakin muualta, niitä on Suomessa pilvin pimein ja ei paljon maksa. 

 

Liikkuva Nettiin saa sähköpostilaatikot maksullisena ja ei kuulu kotisivutilaa. 


olen kyllä käsittänyt että soneralta ei enään saa  uusia  kotisivuja vanhat toimii jos  semmonen on   multa ainakin on poistunut  mahdollisuus kotivujen tekoon   kun en ole pitäny kotisivujani soneralla

  https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Yleista-kotisivuista?id=1141

Vastaa