Langaton netti ei toimi, mutta piuhalla toimii

  • 22 August 2019
  • 7 kommenttia
  • 273 katselukertaa

Minulla on käytössä Telian kautta tilattu Zyxel-reititin, joka on tähän mennessä toiminut hyvin, mutta tietokoneessa netti lakkasi yhtäkkiä toimimasta pari päivää sitten. Netti toimii reitittimen kautta kuitenkin esim. puhelimessa, ja onnistuin eilen vielä jakamaan puhelimesta netin tietokoneeseen, mutta nyt sekään ei toimi. Olen tarkistanut tietokoneen ip-asetukset ja verkkosovittimen, eikä niissä näyttäisi olevan vikaa. Olen myös käynnistänyt uudelleen tietokoneen ja reitittimen useita kertoja, sekä myös resetoinut reitittimen.

Ethernet-kaapelilla yhteys toimii siis.

Vika näyttäisi siis olevan tietokoneessa, mutta en keksi mitään, mitä voisin enää kokeilla. Windowsin vianmääritys ei ole tuottanut tulosta myöskään.

Tietokone siis yhdistää reitittimeen, mutta yhteyttä ei ole.


7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Avuton2@  kirjoitti:

Minulla on käytössä Telian kautta tilattu Zyxel-reititin, joka on tähän mennessä toiminut hyvin, mutta tietokoneessa netti lakkasi yhtäkkiä toimimasta pari päivää sitten. Netti toimii reitittimen kautta kuitenkin esim. puhelimessa, ja onnistuin eilen vielä jakamaan puhelimesta netin tietokoneeseen, mutta nyt sekään ei toimi. Olen tarkistanut tietokoneen ip-asetukset ja verkkosovittimen, eikä niissä näyttäisi olevan vikaa. Olen myös käynnistänyt uudelleen tietokoneen ja reitittimen useita kertoja, sekä myös resetoinut reitittimen.


Ethernet-kaapelilla yhteys toimii siis.


Vika näyttäisi siis olevan tietokoneessa, mutta en keksi mitään, mitä voisin enää kokeilla. Windowsin vianmääritys ei ole tuottanut tulosta myöskään.


Tietokone siis yhdistää reitittimeen, mutta yhteyttä ei ole.




Hei @Avuton2 ja tervetuloa Telia yhteisöön.


 


Kuvauksesi perusteella ongelma tuntuu jäävän tosiaan koneellesi. On myös mahdollista että IP osoitteet ovat lopussa ja sen takia verkkoyhteys ei laitteellasi toimi. Tämä on mahdollista jos modeemisi on siltaavassa tilassa. Tämän saat testattua kun otat modeemista virran pois 30 minuutin ajaksi ja kun käynnistät modeemin uudelleen kytke kone ensimmäisenä verkkoon kiinni. Mikäli yhteys toimii johtunee tilanne modeemin siltaavasta tilasta. Sen voit korjata modeemisi asetuksista vaihtamalla reitittivän tilan päälle.


 


Asiantuntija-apua laiteen ongelmiin saat tarvittaessa Telia kaupan Helppi pisteeltä tai numerosta 060010100 ma-pe 8-20, la 9-16.30 2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Avuton2 !


 


Kokeile vielä olisiko tästä ohjeesta apua : https://support.microsoft.com/fi-fi/help/4000460/windows-10-check-wi-fi-drivers-settings


Tai sitten lataa tietokoneen valmistajan sivuilta uusimmat WLAN ajurit :smileywink:

Joo ton yritinkin tehdä aikaisemmin, mutta uusimmat ajurit ilmeisesti jo käytössä

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Mulla teki aikoinaan saman, katkaisi päivän aikana itsekseen wlanin pois. Tietokone näytti päällepäin kaiken olevan kunnossa, mutta yhteyttä ei ole. Windows näköjään tiputtaa asetuksistaan erään ruksin pois, yhteys on pois, mutta kaikki näkyvillä olevat merkit näyttää että kytketty on, mutta yhteyttä ei ole.

 

Hei, kokeilin tätä, mutta sekään ei auttanut. Minulla ei ole reitittimeen yhdistettynä muita laitteita kuin tietokoneeni. Mikähän tietokoneessani voisi olla ongelmana?

Hei, miten sait ongelman ratkaistua?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Avuton2 saitko jo ratkaistua tämän?


 


Tuli vielä mieleen, että jos kokeilisit palauttaa tietokoneen Windowsin aiemman version jolloin langaton yhteys vielä toimi.


Onhan mahdollista että Windows päivityksessä on ollut jokin bugi.


 


Täällä vinkkiä miten toimia : https://support.microsoft.com/fi-fi/help/12415/windows-10-recovery-options

Vastaa