Läppärin WiFi reititin ja yhteyden jakaminen tablettiin ja puhelimeen

  • 29 April 2019
  • 2 kommenttia
  • 97 katselukertaa

Mun puhelin, sen liittymä ja läppärin wifi reitittimen liittymä on Teliasta. Ni onko se mahdollista et jos ostan tabletin ni jakaa verkkoyhteys sieltä läppäristä sinne tablettiin? Jos mä laitan sinne Prepaidin kortin, et se olis mun puhelinnumero ja en käyttäis siitä saldoo. WhatsApp ja Facebookin messenger, että se tabletti toimis siis puhelimenakin. Ja kai se WiFi yhteys pysyy vaikka olis kaukana siitä reitittimestä? Vaikka kilometri tai 300 km. Vai tarviiks siihen avata uus normaali liittymä ja riittääkö se halvin n. 7e ja sit jakaa nopea yhteys läppäristä?? Koittakaa joku saada selvää ja neuvoa. Kiitti!!!! 


2 kommenttia

Mulla on läppäri WiFi reitittimellä puhe lin ja Telian liittymä molemmissa. Nyt oon aatellut hankkia tabletin, ja sit kerralla hyvän. Se ois toi 499€ huawei mediapad m5 64gb 4g. Voinko mä laittaa sinne vaikka voimassa olevan Prepaid kortin, jakaa siihen internet yhteyden läppäristä wifillä niinku pysyvästi ja se tabl. toimis sitte myös puhelimena, ainakin WhatsApp on tärkeä. Onko sillä väliä miten pitkän matkan päässä nää laitteet on toisistaan? Ei se oo Bluetooth mutta ei ole varaa pitää montaa eri liittymää... Ja voiko läppäristä jakaa nettiyhteyden useempaan eri laitteeseen? Eli tablettiin ja ehkä toiseen puhelimeen. Ja miten sen saa niin että se ei katkee siitä tabletista ? 

Edit NikoNo: yhdistetty nämä kaksi saman aiheen kysymystä yhteen ketjuun

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Wifi yhteys ei toimi kovin pitkällä välimatkalla, esim. itsellä se raja reitittimissä on 100m.


Parhaiten toimii jos on alle sen.


Onko tuossa tabletissa siis mahdollisuus toimia puhelimena? Eli löytyy puhelu sovellus (vihreä luuri kuvake)?


Itsellä toimii Samsungin tabletti puhelimenakin ja siinä on myös Whatsapp sovellus, jonka olen aktivoinut käyttämällä SIM-korttia laitteessa.


SIM-kortti ei tarvitse olla enää paikalla koska Whatsapp toimii aktivoinnin jälkeen myös wifi verkon avulla ?


Jos läppärissäsi on mahdollisuus jakaa wifi verkko useammalle laitteelle, niin silloin voit sitä käyttää. Parhain ratkaisu olisi erillinen wifi reititin, josta jakaisi netin kaikille laitteille kotona.

Vastaa