Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
aleksi89_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Määräaikainen sopimus ja sen kesto

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Minulla oli alunperin syys/2013 tilattu 24/1 Mbit laajakaista 24kk sopimuksella 29,90/kk. (eli määräaikaisuus loppuu syys/2015)

Heinä/2014 muutin ja siirsin liittymän. Uuteen osoitteeseen max. nopeus oli 8/1 Mbit. Hinta kuitenkin säilyi samana.

Nyt huomasin että heinäkuun muuton yhteydessä sopimuskausi on "alkanut alusta" ja laskussa lukee, että määräaikainen sopimus jatkuu 28.7.2016 asti. Eli uusi 8/1 laajakaista 30 eur/kk kahden vuoden sopimuksella, ei kovin hyvä diili... Eihän määräaikaisuus ala alusta muuton yhteydessä??


Lisäksi haluaisin kysyä seuraavaa. Joudun taas muuttamaan ja tein jo muuttoilmoituksenkin. Uuteen osoitteeseen max. nopeus oli taas 8/1 Mbit. Kuitenkin kilpaileva firma tarjoaa osoitteeseen 20 Mbit yhteyttä, joka ilman mitään määräaikaisuuksiakin maksaisi alle 32 eur/kk. Onko liittymien maksiminopeuksia mahdollista tarkistuttaa jotenkin?
5 vastausta
Niinamari_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1473 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moro aleksi89!

Jos saatavuus muuttuu, täytyy tehdä myös uusi diili. Silloin myös sopimuksen kesto alkaa alusta.
Jos muuttoilmoitus on jo tehty, sinuun otetaan sen myötä yhteyttä. Samalla voitte katsoa hintaa ja nopeuksia tarkemmin 🙂
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera
PasiS
Konkari ☆
  • 492 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Niinamari kirjoitti:
Moro aleksi89!

Jos saatavuus muuttuu, täytyy tehdä myös uusi diili. Silloin myös sopimuksen kesto alkaa alusta.


Tämän takia määräaikaisia sopimuksia kannattaa välttää. Tuon voisi myös ajatella niin, ellei uuteen osoitteeseen pystytä toimittamaan samalla hinnalla saman nopeuksista laajakaistaa, asiakkaalla oikeus lopettaa sopimus.
Niinamari_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1473 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Se on ihan totta PasiS, eli kyseisin ehdoin voi toki halutessaan purkaa sopparin ja irtisanoa liittymän. Jos siis näin haluaa.
Määräaikaisuudella saa kuitenkin aikasta merkittäviä hintaetuja, joten en lähtisi sitä ihan kokonaan poissulkemaankaan 🙂
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera
aleksi89_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Niinamari kirjoitti:
Se on ihan totta PasiS, eli kyseisin ehdoin voi toki halutessaan purkaa sopparin ja irtisanoa liittymän. Jos siis näin haluaa.
Määräaikaisuudella saa kuitenkin aikasta merkittäviä hintaetuja, joten en lähtisi sitä ihan kokonaan poissulkemaankaan 🙂


Heinäkuun liittymän siirron yhteydessä kysyin puhelimessa, että voiko hintaa laskea kun nopeus laskee. Minulle vastattiin yksiselitteisesti että EI VOI.

Jos olisin tässä vaiheessa irtisanonut liittymäni ja avannut uuden 8-megaisen samalla 24kk sopimuksella (niinkuin Sonera minulle teki, mutta kovemmalla hinnalla) hinta olisi ollut n. 20e/kk. Kuitenkin, koska hintaa ei suostuttu laskemaan, en voinut kuvitellakaan, että kyseessä voisi olla UUSI KAHDEN VUODEN määräaikainen sopimus.

Tässä on mielestäni aika selvää, että asiakasta on kusetettu ja "määräaikaisuuden hintaedustakaan" ei ole mitään tietoa. Ja nyt sopimusta ei ilmeisesti saa kirveelläkään purettua!


Toisesta kysymyksestäni: minuun otettiin jo yhteys ja sanottiin uuden osoitteen max. nopeuden olevan 8 megaa. Myös viereisessä saman yhtiön talossa kilpailijan max. nopeus on 100 mbit, mutta myös sinne Sonera tarjoaa 8-megaista...
KatjaN_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 898 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei aleksi89 !

Heinäkuussa oli varmastikin kyse siitä, että hinta voitiin luvata uuteen osoitteeseen tiettyyn hintaan - eli sen hetkisestä tarjoushinnasta ei pystytty enää alaspäin tulemaan.

Nythän tässä on kyse toisesta muutosta ja saatavuus on toinen - sekä myös hinnoittelu. Saatavuus ja hinta vaihtelevat alueesta ja tekniikasta riippuen. Jos et ole tähän tehtyyn sopimukseen tyytyväinen, niin sitä voidaan tokikin vielä muuttaa. 🙂 Kaikissa sopimuksissa on 14vrk:n peruutusoikeus.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu