Määräaikaisen liittymän vaihtaminen toiseen

  • 3 November 2019
  • 3 kommenttia
  • 17 katselukertaa

Hei,

 

Onko jollain kokemusta siitä miten hellämielinen Telia on, jos haluaisi vaihtaa määräaikaisen laajakaistaliittymän vastaavaan tai jopa parempaan liittymään kesken sopimuskauden? Selitys lienee paikallaan. Tilanne on tällä hetkellä se, että asuinalueemme valokuituproggis viivästyy ensi keväälle ja pitkä talvi pitäisi kitkutella, operaattorista riippumatta, surkean 4G:n kanssa. Vaihtoehtona olisi vielä Telialta hybridilaajakaista, jota varten jopa fiksailin oman taloni systeemit, jotta kiinteän laajakaistan tilaaminen onnistuu. Hybridilaajakaistan miinuksena on se, että jos en halua maksaa toistaiseksi voimassa olevan liittymän avausmaksua, 129 €, niin olisi allekirjoitettava kahden vuoden pahvi tuosta hybridistä. Olisi sinänsä hullua, kun olen sen pari tonnia jo sitoutunut pulittamaan siitä valokuituyhteydestä. Päästään siis taas alussa esitettyyn kysymykseen. Jos tilaan 24 kk hybridilaajakaistan, niin millä todennäköisyydellä vaihto esim. Avoin kuitu L tai XL onnistuisi näppärästi ja pääsisin sitten suoraan hyödyntämään uuden liittymätekniikan, eikä tarvitsisi pitää sitä kuitua kylmänä vielä n. 1,5 vuotta. Pakko jotain keksiä, sillä tällä hetkellä ihan kiikun kaakun jaksaako pitää mitään netflixejä tai Liigan joukkuepassia, kun niiden katsomiseen tarvittavat yhteydet ovat kiinteää vaihtoehtoa lukuunottamatta ala-arvoisia.

 


3 kommenttia

Kunniamerkki +14

Yleensä liittymän "ylöspäin" vaihtaminen on ollut mahdollista määräaikaisuuden aikana, mutta kun tässä tulisi tekniikan vaihtoa sun muuta niin suosittelen kyllä ottamaan yhteyttä suoraan asiakaspalveluun tilanteen varmistamiseksi.

 

Sinänsä tuo voisi olla hyvinkin mahdollinen skenaario, hybridi käyttöön siksi aikaa kunnes kuitu kytketään ja sitten liittymän yliheitto kuituun.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Heippa @seisoppa ja tervetuloa omasta puolestani Yhteisöön!


 


Aivan yksiselitteistä juuta tai eitä tässä tilanteessa en pysty antamaan vastaukseksi, sillä kuvaamissasi tilanteissa usein katsotaan kokonaiskuvio tapauskohtaisesti. 


 


Kuten @kjns myöskin sanoi, suosittelen tekemään mahdollisen hybridin tilauksen esimerkiksi chatin asiakaspalvelun kautta, jolloin voit tilauksen yhteydessä vielä käydä asiakaspalvelijan kanssa tilanteen lävitse. 

Kysymyksen heitin tänne ilmoille eilen, kun en uskonut aspan olevan paikalla. Tänään hoidin asiaa chatin kautta. Aspa hoiti hienosti ja tilasin hybridin. Mikäli ymmärsin vastauksen oikein, niin noin yleisesti ottaen vaihto Telian tuotteesta toiseen Telian tuotteeseen onnistuu, myös tässä tapauksessa vaikka Avoin kuitu -liittymissä ei ole määräaikaisuutta. Voi olla, että ihan kaikissa tilanteissa samaa joustoa ei ole mahdollista saada, mutta kysymällä asia selviää. Koen, että tässä tapauksessa on palveluntarjoajan puolella käytetty järkeä ja ainakin asiakkaan näkökulmasta tämä on erittäin joustavaa toimintaa. 5/5.

Vastaa