Mite onnistuis minecraft servun port forwardaus?

  • 7 October 2019
  • 5 kommenttia
  • 30 katselukertaa

Hellou! Tota noinni... Tääl ois tämmöne pikku ongelma ku en onnistu port forwardaa mine servua modeemilla... malli on huawein B525s-65a  Serveri koneesta olen sallinu portit 25565 tcp/udp palomuurin kautta. En tiedä vaikuttaako se tähän että mulla on Ubuntu 19.04 mulla mun servu koneessa mistä hostaan. Minecrafting server.properties tiedostosta katoin että port oli 25565. Ja server-ip kohdan vaihdoin servu koneen ip osoitteeseen.


5 kommenttia

Yks vaihto eheto olis ssh, mutta en jaksa ku siin on nii paljon ongelmia. Port forwardaamalla saisin custom domainin. Mutta jos mikää muu ei onnistu nii kai sitten käytän joko ngrokia tai ssh -R XXXX:localhost:25565 serveo.net :|

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Ilmeisesti mobiiliverkko oli nyt käytössä? Silloin tulee Telialta tilata Yhteyspiste/Opengate -palvelu, jotta saa julkisen vaihtuvan IPv4 -osoitteen. Tokihan noita muitakin keinoja voi olla, mutta en niitä itse kovin hyvin tunne.


 


Yhä edelleen on toiminnassa APN "prointernet" -jolla saa 3G-verkosta julkisen vaihtuvan IPv4 -osoitteen. Sillä nyt ainakin voisi testata, onko konffit kunnossa.

Elikkä en nykysellä jutulla pysty portforwardaamaan tai käyttämään mitää virtual server jutskaa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Aivan kuten @Purnipsi jo tuossa vinkkasi, oletusasetuksilla et pysty pyörittämään mitään palvelinta mobiililaajakaistassa.

 

Voit siis tehdä joko näin:

 

  • Aseta Huawein reitittimestä verkkotyypiksi UMTS / 3G
  • Tee Huaweihin uusi asetusryhmä, jossa APN on prointernet ja ota tämä asetusryhmä käyttöön.
  • Ohjaa Huawista portti 25565 sisäverkkoon oikeaan sisäverkon osoitteeseen

tai

 

  • Tilaa Telialta yhteyspiste-niminen lisäpalvelu. Kytkentä maksaa 3,97 € ja perusmaksu on 2,00 €/kk. Palvelun kytkemiseksi mene Omille Sivuille kirjatuneena chättiin tai soita asiakaspalveluun 020 690 400, epänormaali puhelumaksu.
  • Aseta Huawein reitittimestä verkkotyypiksi automaattinen tai LTE / 4G.
  • Tee Huaweihin uusi asetusryhmä, jossa APN on opengate ja ota tämä asetusryhmä käyttöön.
  • Ohjaa Huawista portti 25565 sisäverkkoon oikeaan sisäverkon osoitteeseen
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@irritus@  kirjoitti:

Aivan kuten @Purnipsi jo tuossa vinkkasi, oletusasetuksilla et pysty pyörittämään mitään palvelinta mobiililaajakaistassa.


 


Voit siis tehdä joko näin:


 



  • Aseta Huawein reitittimestä verkkotyypiksi UMTS / 3G

  • Tee Huaweihin uusi asetusryhmä, jossa APN on prointernet ja ota tämä asetusryhmä käyttöön.

  • Ohjaa Huawista portti 25565 sisäverkkoon oikeaan sisäverkon osoitteeseen


tai


 



  • Tilaa Telialta yhteyspiste-niminen lisäpalvelu. Kytkentä maksaa 3,97 € ja perusmaksu on 2,00 €/kk. Palvelun kytkemiseksi mene Omille Sivuille kirjatuneena chättiin tai soita asiakaspalveluun 020 690 400, epänormaali puhelumaksu.

  • Aseta Huawein reitittimestä verkkotyypiksi automaattinen tai LTE / 4G.

  • Tee Huaweihin uusi asetusryhmä, jossa APN on opengate ja ota tämä asetusryhmä käyttöön.

  • Ohjaa Huawista portti 25565 sisäverkkoon oikeaan sisäverkon osoitteeseen




Jeps, juurikin näin. Tosin, 3G yli pelipalvelimen pyörittäminen voi olla aika mielenkiintoinen kokemus, voihan sitä kokeilla, mut saattaa olla Minecraftin peluu aikamoista rubberband-efektiä yms. 😃 Kiva yrittää tarkkoja hyppyjä esim. laavavirran päällä, kun hahmo teleporttaa ympäriinsä.

Vastaa