Miten kaapelinetin saaminen voi kestää kolme viikkoa!

  • 19 January 2016
  • 4 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Marssin lauantaina 9.1. Turussa Soneran liikkeeseen tarkoituksenani vaihtaa ADSL yhteys kaapelinettiin. Ymmärsin keskustelun jälkeen, että asia oli selvä ja että saisin modeemin piakkoin postissa ja minuun otettaisiin samassa yhteydessä yhteyttä kytkennän puitteissa.

 

Tiistaina 12.1. minulle soitettiin - mutta kyseessä olikin liittymän vaihtosopimuksen tekeminen (ymmärtääkseni olin sen jo kaupassa tehnyt) - no asian piti olla sitten sillä selvä.

 

Torstaina 14.1. minulle soitettiin - kyseessä oli liittymän vaihtosopimuksen tekeminen (kolmas kerta). Naishenkilö oli hyvin hämmentyneen oloinen kun kerroin, että samat asiat oli käyty puhelimessa läpi jo tiistaina. Ilmeisesti asia nytkähti nyt eteenpäin sillä sain postiini tilausvahvistuksen.

 

Launtaina 16.1. hain modeemin postista.

 

Tilausvahvistuksessa sanotaan yksiselitteisesti näin:

"Toimitusaika: Viimeistään tilausvahvistusta seuraava arkipäivä tai mikäli tilaukseen sisältyy modeemi sen toimitusta seuraava arkipäivä."

Ymmärsin, että tämä tarkoittaisi maanantaita 18.1.

 

Tiistaina 19.1. - kun asiasta ei kuulunut mitään - syötin tilausvahvistuksessa oleen "koodin"[1] Soneran tilauksen seurantasivulle: "koodi oli tuntematon".

 

[1] Oli hieman epäselvää, mitä "koodi" tässä tarkoittaa. Kokeilin kahta vaihtoehtoa: tilausnumeroa ja laajakaistan liittymänumeroa - molemmat tuntemattomia.

 

Soitin asiakaspalveluun - josta ilmeni, että kytkentä oli merkitty päivälle 30.1!

Asialle ei kuulemma "enää kannattanut yrittää tehdä mitään" (ymmärsin tuon niin, ettei poika osannut tai hänellä ei ollut valtuuksia tehdä mitään).

 

En kerta kaikkiaan osaa ymmärtää tätä! Taloyhtiössä on kaapelilittymiä jo ennestään - eli mitään fyysistä tuskin tarvitsee viritellä. Soneran maine "teknologiosaajana" ei olllut minulla kovin hyvä ennestäänkään - ja tämä ei todellakaan näkemystäni parantanut.

 

Prosessin pitäisi tietysti mennä niin, että marssin yhtenä päivänä kauppaan sisään ja sitten ulos modeemi kainalossani ja kotiin päästyäni on Soneran palvelin konffattu. Tähän on tosiaan vielä pitkä matka. Juuri pari päivää sitten luin jutun jossa suomalaisen elinkeinoelämän ongelmaksi todettin laatu - ei niinkään kustannukset. Sonera ja sen palvelutuotteet olla ilmiselvästi yksi esimerkki tästä "laadusta".

 

PS. Tilausvahvistuksen linkki 'www.sonera.fi/toimitus' johtaa sivulle 'Usein kysyttyä asiakkuudesta ja verkko-ostamisesta' - mutta tämä tuskin enää yllätti itseänikään.

 


4 kommenttia

Moikka  ja tervetuloa Klaaniin!


 


Nyt täytyy sanoa että ei oo kyllä nappiin mennyt tämä.


 


Suoriltakäsin ei oikein pysty arvioimaan mistä tuo viivytys johtuu ja mitä siinä on taustalla.


Tähän tarkempi perehtyminen vaatisi siis asiakaspalvelun apua. Täällä Klaanissa autamme kyllä mielellämme sellasissa jutuissa, jotka eivät vaadi asiakkaan tunnistamista.


 


Onko sulla käytössä Facebook tai Twitter? Omien Sivujen kautta onnistuu myös Chatilla tai palvelupyynnöllä.

Terve ja kiitos vastauksesta!

 

Tosiaan kiinnostaisi ainakin tietää onko tuohon kestoon jokin ymmärretävä syy. Vielä parempi olisi jos toimitusta voisi tosiaan vielä jotenkin nopeuttaa.

Kokeilenpa Omien Sivujen kautta Chattiä seuraavaksi.

No,

 

olihan tossa kaikenlaista muutakin kompurointia - mutta pääsiasia eli yli kahden viikon käsittämätön viive tilauksen ja toimituksen välillä (ilmeisesti) selvisi "Omien Sivujen" chattilinkissä. Puhelinpalvelun kaverin eilen ilmoittama 30.1. olikin viimeinen toimituspäivä (hän ei tätä huomannut/tiennyt mulle kertoa) - nyt chatissä "Soneran Samin" mukaan toimitus oli merkitty kuitenkin tälle päivälle.

 

Nyt siis toimitusvahvistusta odottelen ... any day now ;)

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Mun käsittääkseni tuo kaapelikaistan avaaminen ei vaadi kovin kummoisia työnkuvausliikkeitä. Itse kun kävin tekemässä toisen operaattorin myymälässä sopparin, ilmoittivat että kaista on samantien auki. Laitteet kiinni ja menoksi.

Vastaa