Mobiiliyhteyden toimimattomuus


Hei, olen täällä "maaseudulla" mobiiliyhteyden (20km Turun keskustasta) varassa mikä on määräaikainen.
Yhteys lakkaa toimimasta yleensä kokonaan puolelta päivin ja ruljanssia on ollut jo pari viikkoa.
Ainakin.
Olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun lukuisia kertoja ja myös häiriöpalveluun jonka kanssa on käyty kaikki mahdolliset resetoinnit, taajuuspakottamiset yms. lävitse.
Tänä aamulla klo 8:00 tuli vielä 18Mbps sisään, mutta jo 8:45 oli yhteys romahtanut:  5Mbps
Kohta se häviää kokonaan.
Sopimuksessa on taattu alaraja 10Mbps   (10-100)

Mikään ei auta ja häiriö/vika on   m y ö n n e t t y   Telian toimesta.

Tämänkin viestin kirjoitan käyttämällä kännykkää ja ruokkimalla pöytäkonetta usb-liittimellä saunalahden liittymällä.

Pidän kohtuuttomana sitä, että joudun päivittäin tätä asiaa selvittelemään. Hommaan menee aikaa ja samalla maksan liittymästä ja jopa toimimattoman liittymän vaihdosta (kertamaksu) Telialle.
Maksan saunalahdelle toimivasta vanhasta älypuhelimen liittymästä ja Telialle tyhjästä.

Mitään edistystä ei korjaustoimien suhteen ole tapahtunut.

En tiedä mikä on Telian mielestä kohtuullinen korjausaika.
Minulla tulee mitta täyteen ja olen jo tehnyt valituksen kuluttajaviranomaisille.

Aikooko Telia toimia seuraavat kaksi vuotta tällä periaatteella enkä pääse liittymästä millään muutoin eroon kuin kuolemalla?


9 kommenttia

Käyttäjätaso 7

@Jonnentunnus@  kirjoitti:

Aikooko Telia toimia seuraavat kaksi vuotta tällä periaatteella enkä pääse liittymästä millään muutoin eroon kuin kuolemalla?


Hmmm....

 

Enpä noihin korjausaikoihin osaa ottaa kantaa , mutta mobiiliyhteydet ovat olleet ja tulevat aina olemaan kovin riippuvaisia käyttöpaikasta ja aina on ruuhkaa ja katveita. Parasta on testata kaikki operaattorit ensin vaikkapa prepaideilla ja vasta sitten valita se , joka toimii parhaiten.

 

Eiköhän noista liittymistä nykyään pääse aika helpolla eroon , kun ne eivät enää aikoihin ole olleet määräaikaisia.

Olin muuta asiaa hoitamassa ja myyjä tarjosi päivitystä nykyiseen liittymään ja nimenomaan tuolla 10:n alarajalla mikä on kuulemma taattu.
Kiireisenä otin sen vastaan ja sain samalla uuden määräpäivän.

Ja tosiaankin, tämä systeemi on ollut päivittäin rikki ja Telia on sen jopa myöntänyt...

Käyttäjätaso 7

@Jonnentunnus@  kirjoitti:

Olin muuta asiaa hoitamassa ja myyjä tarjosi päivitystä nykyiseen liittymään ja nimenomaan tuolla 10:n alarajalla mikä on kuulemma taattu.
Kiireisenä otin sen vastaan ja sain samalla uuden määräpäivän.



Että silleen.  :smileyhappy:

 

Kyllä sinua on sitten *******ettu oikein viimeisen päälle. Mobiililiittymissä ei ole ollut määräaikaa enää aikoihin ja luulenpa , ettei ole sinunkaan liittymässä , jos viitsit vain selvittää asian.

 

Jos liittymässä on tarjoushinta , niin sillä on kestoaika , jonka jälkeen se muuttuu normaalihintaiseksi , mutta sillä ei ole liittymän irtisanomisen kanssa mitään tekemistä. Siis voit irtisanoa liittymäsi milloin itse haluat alennushinnoista huolimatta.

 

https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/mobiililaajakaista.aspxhttps://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/mobiililaajakaista.aspx

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

Oletko selvittänyt kiinteiden yhteyksien saatavuudet? Maaseudulle on voitu rakentaa kuituyhteyksiä valtiollisten tukiaisten avulla. Sellaisenhan selvästi tarvitsisit. Mobiililaajakaista on tarkoitettu lähinnä tilapäiseen ja liikkuvaan käyttöön, jolloin voit aina siirtyä toiseen kohtaan jos jossain tietyssä kohtaa ei satu pelittämään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kyseessä lienee Yhteys Kotiin Mobiili, jossa saa routerin tyylii vitosella ku ottaa 24kk määräaikaisen sopparin. Oletkin jo reklamoinut liittymästä Telialle ja kirjoituksesi perusteella mitään ei ole tehtävissä. Sinuna irtisanoisin palvelun, sillä se ei täytä Teliankaan mukaan palvelun laatulupausta. Sitten ostaisin liittymän siltä toimijalta, joka nyt paremmin toimii. Mobiili on mobiilia, toimivuutta kun ei voi oikein mitenkään tietää etukäteen ja harmittavasti nyt sinulla toimivuus on ollut huonoa.


 


 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Moikka @Jonnentunnus!


 


Täällä Yhteisön puolella en voi ihan täsmällisiä vastauksia antaa, kun en pääse sinun liittymän tietoja näkemään, mutta näin yleisellä tasolla voin kommentoida. Harmi juttu, että sinulla on ollut nopeuksien kanssa haasteita. Mobiiliyhteydellä toimivan netin nopeuksiin vaikuttaa monet asiat ja todellisen tilanteen saa selville vain kokeilemalla käytännössä. 


 


Kaikilla meidän myymillä liittymillä on palveluehdot, joissa myös kuvattu liittymän nopeuksiin liittyvät rajat. Mikäli liittymä ei toimi palveluehtojen mukaisesti, niin voidaan neuvotella palvelun irtisanomisesta. Käytännössä homma toimii siten, että liittymästä pitää tehdä häiriöilmoitus meidän asiakaspalveluun, jossa tutkitaan voidaanko tilannetta jotenkin korjata tai parantaa. Mikäli tilanteelle ei ole tehtävissä mitään, niin palvelun irtisanomista voi pyytää.


 


Ei meillä ole tarkoitus asiakkaita kiusata, vaan halutaan aidosti auttaa ja tarjota hyviä palveluja kaikille. Ehdottaisin että laitat tämän sinun tarinan kokonaisuudessaan vielä meidän häiriöilmoituksiin, jossa tilanne voidaan käsitellä ja ollaan sinuun sitten yhteydessä. Yhteydenotto onnistuu helposti tällä lomakkeella.


 


Uskoisin että päästään tässäkin hyvään ratkaisuun, joten aurinkoista päivänjatkoa sinne! 

Tänne on kaivettu Fortumin sähkökaapelit maan sisään eri talouksille.
Samalla meni lankapuhelinkuparikaapeli ja ADSL-yhteys sen sileän tien.
Ei kiinnostanut operaattoreita kuidun asentaminen samaan uraan.
Silloinen Sonera aloitti heti mobiilin kauppaamisen.
Samalla menetin vanhan inet-sähköpostin.

Tänne on kaivettu viemäriosuuskunnan röörit koko yhteisöön.
Ei kiinnostanut operaattoreita kuidun asentaminen samaan uraan.

Tänne on kaivettu kunnan vesiputket koko yhteisölle.
Ei kiinnostanut operaattoreita kuidun asentaminen samaan uraan.

Ja huom.
Tämä ei ole mitään Kainuun korpea vaan 20km Turun keskustasta koilliseen

Nyt minulle myytiin yhteys sillä periaatteella, että 10 Mbit/s  on minimi  (10-100)



Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Jonnentunnus@  kirjoitti:

Tänne on kaivettu Fortumin sähkökaapelit maan sisään eri talouksille.
Samalla meni lankapuhelinkuparikaapeli ja ADSL-yhteys sen sileän tien.
Ei kiinnostanut operaattoreita kuidun asentaminen samaan uraan.
Silloinen Sonera aloitti heti mobiilin kauppaamisen.
Samalla menetin vanhan inet-sähköpostin.

Tänne on kaivettu viemäriosuuskunnan röörit koko yhteisöön.
Ei kiinnostanut operaattoreita kuidun asentaminen samaan uraan.

Tänne on kaivettu kunnan vesiputket koko yhteisölle.
Ei kiinnostanut operaattoreita kuidun asentaminen samaan uraan.

Ja huom.
Tämä ei ole mitään Kainuun korpea vaan 20km Turun keskustasta koilliseen

Nyt minulle myytiin yhteys sillä periaatteella, että 10 Mbit/s  on minimi  (10-100)






Ei sitten kiinnostunut viemäriosuuskunnan kuidun rakentamiseen? Siinä olisi samalla kaivettu kuidut ja ostettu yrityslaajakaista koko yhteysölle ja säästänyt pidemmän päälle kuukausimaksuissa. 


 


Mikäli ei koeta kannattavaksi valokuidun rakentaminen yrityksenä niin sitten vaan on tehtävä yhteysön voimin kuten viemäröinti sielä onkin tehty. Kuiduttaminen ei ole ollut operaattorille bisnestä kun helpommin voi myydä sitä mobiililaajakaistaa.

Juuri äsken mittasin yhteysnopeuden;  jää alle 1Mbps...
Aamulla toimi, mutta päivällä romahtaa täysin eikä illallakaan toimi.

Kuten jo Telia on myöntänytkin, on lämpöongelmia, mutta "korjataanko" se niin, että odotellaan viileämpiä kelejä?
No, onhan sekin eräs tapa toimia.
Luvattiin lähettää tieto sitten kun homma on korjattu. Mitään ilmoitusta ei ole tullut  -tietenkään.

Elämme vuotta 2018 "tietoyhteiskunnassa"

Mulle nimenomaan myytiin (10 - 100)  -yhteys

Vastaa