Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
t1512020
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Modeemi Zyxel VMG3326-D20A

Hei,

 

 Kysyisin toimiiko modeemi Zyxel VMG3326-D20A Telian taloyhtiönetissä?

 

 Voin kirjautua modeemiin, mutta internetyhteys ei toimi. Verkkosivulla on teksti : "Physical connection :  modeemi ei muodosta WAN yhteyttä."

 

 Modeemissa on liittymät, joissa lukee WAN ja DSL, neljä ethernet-liittymää sekä USB-liittymä. Ethernet-kaapeli on yhdistetty puhelinpistokkeeseen. Modeemissa on WLAN-painike, josta yhteyden saa päälle/pois.

 

Kiitos vastauksesta

6 vastausta
irritus
Konkari
  • 540 custom-general.kudos
  • 943 custom-general.replies
  • 82 custom-general.solutions

Puhelinpistokkeesta ei tule Ethernettiä, joten kokeilepa kytkeä puhelinjohto DSL-liittimeen.

 

Kannattaa myös tarkastaa sopimuksesta, minkälaisen liittymän olet tilannut. Mikäli teillä sitten olisikin Ethernet-liittymä, niin kytke johto huoneistojakamon nousu-liittimestä reitittimen WAN, wide area network, liittimeen.

t1512020
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei, Kytkin puhelinjohdon dsl-liittimeen. Huoneistojakamoa ei tietääkseni ole.  Sivu pyytää IPn muokkaamista. Kokeilin laitteen pohjassa olevia käyttäjätunnusta ja salasanaa, jotka eivät toimineet. Myyjä on unohtanut tunnukset, ja kehotti painamaan alkuperäiset asetukset palauttavaa Reboot-nappia laitteen takana. Laitteessa olevat tunnukset eivät käy Reboot-napin painamisen jälkeenkään. Voiko laitteen saada toimimaan muulla tavoin?

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 500 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions


@t1512020  kirjoitti:

Hei, Kytkin puhelinjohdon dsl-liittimeen. Huoneistojakamoa ei tietääkseni ole.  Sivu pyytää IPn muokkaamista. Kokeilin laitteen pohjassa olevia käyttäjätunnusta ja salasanaa, jotka eivät toimineet. Myyjä on unohtanut tunnukset, ja kehotti painamaan alkuperäiset asetukset palauttavaa Reboot-nappia laitteen takana. Laitteessa olevat tunnukset eivät käy Reboot-napin painamisen jälkeenkään. Voiko laitteen saada toimimaan muulla tavoin?


Morjesta @t1512020 ja Tervetuloa Yhteisöön!

 

Tarkistaisitko toimiiko yhteytesi ADSL/VDSL2-tekniikalla vai Ethernetillä? Kytkennät ovat erilaiset molemmissa. Mikäli käytössä on ADSL/VDSL2-tekniikka, kytketään DSL-piuha puhelinpistokkeeseen tai talojakamon nousu porttiin ja toinen pää modeemin DSL-porttiin. Mikäli käytössä on Ethernet niin kytkentä tehdään huoneistojakamon nousu porttiin ja modeemin WAN-porttiin verkkokaapelilla.

t1512020
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei, Kyseessä on VDSL2-tekniikka. Yhteys ilmeisesti toimii, koska sivu ei pyydä korjaamaan asiaa enää. Sivu pyytää kirjautumaan tunnuksilla kiinteän IP:n asettamista varten.

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 515 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Painoitko laitteen takaa reboot- vai reset-nappia?

 

Reset-painike on yleensä sellainen pieni reikä laitteen takana jonka pohjalla on nappi. Tämän painamiseen tarvitsee hammastikun, nuppineula tms. Siitä palauttuu laitteen tehdasasetukset ja silloin tulee toimia myös laitteen taakse painetut tunnukset ja salasanat. 

t1512020
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei, Olen painanut Reset-reikää tikulla useita kertoja, ja laite sammuu ja käynnistyy uudelleen. Laitteessa olevat käyttäjätunnus (verkon nimi) ja salasana eivät toimi. Minulla ei ole laitteen pakkausta ja ohjekirjaa, mikäli tunnukset ovat niissä. Netistä löytämäni laitteen "tehdasasetusten" tunnukset "admin" ja "1234" eivät myöskään toimi.