Modeemi "tippuu linjalta"

  • 8 September 2016
  • 10 kommenttia
  • 14 katselukertaa

Hei, mikähän mahtaa olla vikana, kun aina käynnistän pöytätietokoneeni, niin joudun aina ensin katkaisemaan virrat modeemista, että saan yhteyden taas? Olen pitänyt windows-päivitykset ajan tasalla ja olen tarkistanut välillä purkista että olisiko firmware-päivityksiä? Tekeekö Sonera jotain verkko-töitä tällä hetkellä täällä Pohjois-Karjalassa / Liperissä? Modeemini on Zyxel VMG1312-B10D Olen myös vaihtanut modeemin admin käyttäjätunnuksen salasanan omakseni..


10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@MIKAVEE1 kirjoitti:

Hei, mikähän mahtaa olla vikana, kun aina käynnistän pöytätietokoneeni, niin joudun aina ensin katkaisemaan virrat modeemista, että saan yhteyden taas? Olen pitänyt windows-päivitykset ajan tasalla ja olen tarkistanut välillä purkista että olisiko firmware-päivityksiä? Tekeekö Sonera jotain verkko-töitä tällä hetkellä täällä Pohjois-Karjalassa / Liperissä? Modeemini on Zyxel VMG1312-B10D Olen myös vaihtanut modeemin admin käyttäjätunnuksen salasanan omakseni..




Näkyykö jotain virheilmoituksia jossain? Palaako/onko palamatta jotain valoja modeemissa?


 


Jos komentokehotteeseen (command prompt) kirjoitat ping 8.8.8.8 , mitä tapahtuu? Mitä valittaa jos epäonnistuu?


 


 

Windows 10:n verkkokuvake näyttää oikeassa alalaidassa, että ei ole yhteyttä. Ei näy muita ilmoituksia. Kaikki valot modeemissa: power, dsl, internet, ethernet1 ja wlan/wps palavat keltavihreänä kyllä. En ymmärrä. Nyt kun pingasin kun olen netissä niin antaa vastaukset ja pakettihäviö on 0. Pitänee kokeilla seuraavan kerran tuota pingiä kun uudelleen käynnistän koneeni.. ei pitäisi olla vika modeemissakaan, kun kesäkuussa meni takuuseen ja sain uuden modeemin, en tiedä..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@MIKAVEE1 kirjoitti:

Windows 10:n verkkokuvake näyttää oikeassa alalaidassa, että ei ole yhteyttä. Ei näy muita ilmoituksia. Kaikki valot modeemissa: power, dsl, internet, ethernet1 ja wlan/wps palavat keltavihreänä kyllä. En ymmärrä. Nyt kun pingasin kun olen netissä niin antaa vastaukset ja pakettihäviö on 0. Pitänee kokeilla seuraavan kerran tuota pingiä kun uudelleen käynnistän koneeni..




Laita vaikka ping pyörimään taustalle ping 8.8.8.8 -t   rullaa kunnes painat ctrl+c . Kun netti pätkäsee, näet meneekö mitään läpi ollenkaan.

Kokoajan antaa vastausta, häviö 0.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@MIKAVEE1 kirjoitti:

Kokoajan antaa vastausta, häviö 0.




Eli vain siis uudelleenkäynnistyksen yhteydessä on tuo ongelma. Käytätkö siis piuhan kanssa vai WLAN:in ylitse? Tsekkaa, että onko verkkoasetuksissa automaattinen IP-osoitteen nouto käytössä? Entäs jos ajat ongelmien vianmäärityksen, mitä sanoo?

Käytän piuhan kanssa, mutta olen lisännyt luurini modeemin wlaniin, jota käytän tosi harvoin. Verkon vianmääritys ei pystynyt ratkaisemaan ongelmaa. Ja tämä vaivaa aina, kun ekan kerran päivässä käynnistän tietokoneeni. Kyllä tässä kai kaikki on automaattisena., en nyt löytänyt sitä asetusta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@MIKAVEE1 kirjoitti:

Käytän piuhan kanssa, mutta olen lisännyt luurini modeemin wlaniin, jota käytän tosi harvoin. Verkon vianmääritys ei pystynyt ratkaisemaan ongelmaa. Ja tämä vaivaa aina, kun ekan kerran päivässä käynnistän tietokoneeni. Kyllä tässä kai kaikki on automaattisena., en nyt löytänyt sitä asetusta.




Klikkaa alhaalla palkissa sitä verkkoikonia oikealla painikkeella, Avaa verkko -ja jakamiskeskus, siten Lähiverkkoyhteys melko keskeltä aukeavaa ikkunaa, ja sitten Ominaisuudet (vaatii järjestelmänvalvojan oikeudet), etsi internet protocol version 4 listasta, siitä ominaisuudet ja katso onko: "Haki IP -osoite automaattisesti" käytössä. DNS -palvelimena voi olla joko automaattinen tai sitten määritellä itse vaikka 8.8.8.8 ja 8.8.4.4 jotka Googlen. Sitten vaan ok. Muuta ei tarvitse tehdä.

Ip-osoitteen hankkiminen ja tuo dns-palvelimen hankkiminen on automaattinen, ping 8.8.8.8. -t antoi tämän bootin jälkeen, ping request could not find host 8.8.8.8.. please check the name and try again. Toimiihan tämä nyt taas kun katkaisin hetkeksi virrat modeemista, elämä on?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +9
Eikai sulla oo jotain virransäästö juttuja päällä siellä modeemissa. Jos on ota pois. Voisi aiheuttaa kuvatunlaisia ongelmia.

Joku daylight savings on käytössä aika/alue kohdassa, mutta nyt tämä on taas pelannut "kuin enkeli"

Vastaa