Modeemi


Soneralta useampi modeemi vaihdettu kun toimiminen lakkaa syystä tai toisesta.Minulla on toistaiseksi vielä viihde paketti ja nyt technicolor modeemi/reititin mikä lie, Soneralta olen saanut jos kuin monta erilaista vastausta kysymykseen ET PITÄÄKÖ MODEEMI AINA SAMMUTTAA KUN EI KÄYTÖSSÄ VAIKO PITÄÄ KOKO AJAN PÄÄLLÄ? 

Eikö kerrostalossa kaikilta menis modeemit pimeiksi jos ukkosessa syy? Harvemmin kai ukkonen kerrostaloon iskee..maadoitetut systeemit...ja pitääkö olla seinässä joku virtajännite systeemi siis pistorasian ja modermin välissä? Oon niin tuskastunut näihin härveleihin!!!!!


7 kommenttia

Modeemi pidetään yleensä aina päällä ja harva kerrostaloasukas tosiaan irroittelee laitteita seinästä ukkosen takia.

Technicolor/Cisco, samaa kuraa eri nimellä. Niitähän se Telia/Sonera myy, parempiakin olisi tarjolla. Esimerkiksi kaapeliverkkoon AVM fritzbox 6490, muttei Telia/Soneraa kiinnosta hommata laitteita, jotka toimii.

Kunniamerkki +14

@jansaa80 kirjoitti:

Technicolor/Cisco, samaa kuraa eri nimellä. Niitähän se Telia/Sonera myy, parempiakin olisi tarjolla. Esimerkiksi kaapeliverkkoon AVM fritzbox 6490, muttei Telia/Soneraa kiinnosta hommata laitteita, jotka toimii.


Jokainen voi itse omalla rahalla hankkia sellaiset laitteet mitkä omasta mielestä ovat paremmat kuin operaattorilta saadut/pienellä rahalla ostetut.

Operaattori tarjoaa sellaiset laitteet mitkä toimii peruskäytössä ja mitä se suurista tilausmääristä johtuen saa hankittua. Jotain marginaali laitteita olisi varmasti kovin vaikea saada edes hankittua suuria määriä.

AVM ei ole sisänsä mikään pieni toimija. Liikevaihto vuonna 2016 oli 440 miljoonaa euroa.

Itse olenkin ehdottanut telialle, että hommaisivat myös kaapelimodeemeja myyntiin verkkokauppaan, joita voisi korottomasti ostaa. Siellähän on jo mm. adsl-modeemeja. Mielestäni näin Telian palvelut paranisivat, kun he tarjoaisivat asianmukaisia laitteita myös myyntimodeemeina verkkokaupassa. Ei luulisi olevan vaikea niitä sinne hommata. 

Kunniamerkki +14

@jansaa80 kirjoitti:

Itse olenkin ehdottanut telialle, että hommaisivat myös kaapelimodeemeja myyntiin verkkokauppaan, joita voisi korottomasti ostaa. Siellähän on jo mm. adsl-modeemeja. Mielestäni näin Telian palvelut paranisivat, kun he tarjoaisivat asianmukaisia laitteita myös myyntimodeemeina verkkokaupassa. Ei luulisi olevan vaikea niitä sinne hommata. 


Kyllähän siellä voisi vaihtoehtoja olla toki, siinä olet oikeassa. Operaattorit varmaankin keskittyneet aika pitkälti ydinliiketoimintaansa ja puhelimien myyntiin. Eipä tuolla noita Adsl modeemejakaan kovin kummoista valikoimaa ole, ne samat zyxellit joita vikapalvelusta saa tilattua ja joita saa kaupanpäälle kun avaa liittymän/tekee uuden määriksen. Poislukien yksi Asuksen malli, jonka saanee halvemmalla muualta. Tämä nyt näin nopeasti todettuna. Esim Jimm's näyttää noita AVM modeemeita myyvän, ja sieltäkin näkyy osamaksulla voivan ostaa.

On toki mahdollisuus ostaa osamaksulla, mutta siitä pitää maksaa ylimääräistä. Pointti on se että operaattori saa palvelustaan hinnan ja onhan se operaattorinkin etu, että ihmisillä on kunnon laitteet, joilla palvelua käyttää. Sitä kautta asiakkaiden tyytyväisyys kasvaa.

Vastaa