Modeemin kytkeytyminen nettiin!?


Mikä neuvoksi, kun lähes joka kerta, kun käynnistän modeemin, se ei suoraan kytkeydy nettiin, vaan joudun useampaan kertaan irroittelemaan johdot ja käynnistämään uudelleen! Jossain vaiheessa sitten kytkeytyy ja pysyy kyllä sitten yhteyksissä!

Olen kokeillut muutella langattoman kanavaakin useaan kertaan, joskus saamieni ohjeiden mukaan, mutta ei apua!

Kyseessä siis taloyhtiön (ilmainen) laajakaistayhteys!


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei! Kokeilisin nollata modeemin tehdasasetuksille, jos se ei auta, niin kysyisin operaattorilta, onko yhteydessä ollut häiriöitä, jotka sieltä päin näkyisivät. Jos ei ole ollut, niin, kääntyisin modeemin myyneen yrityksen puoleen siitä miten modeemin kanssa edetään (takuuvaihto/huolto/, tai harkitsisin uuden laitteen ostoa.


@Piijo@  kirjoitti:

Mikä neuvoksi, kun lähes joka kerta, kun käynnistän modeemin, se ei suoraan kytkeydy nettiin, vaan joudun useampaan kertaan irroittelemaan johdot ja käynnistämään uudelleen!


Morjesta @Piijo ja Tervetuloa Yhteisöön!

 

@Purnipsi  resetointi vinkkiä suosittelen kokeilemaan. Se monesti auttaa näissä tilanteissa. Sitten on myös hyvä testata nettiä verkkokaapelilla. Sillä saat nopeasti selvitettyä onko häiriö siellä langattomassa verkossa vai siinä itse yhteydessä. Mikäli se toimii normaalisti verkkokaapelilla niin sitten tiedetään, että se pätkiminen jää sinne langattomaan verkkoon. Tässä tapauksessa olisi hyvä testata toista modeemia. Mikäli se pätkiminen jatkuu toisella modeemillakin niin sitten on hyvä ottaa yhteyttä meille niin pääsemme katsomaan tarkemmin mistä tämä voisi johtua.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

Miksi ihmeessä yleensä sammutat sen? Yleensä kiinteän verkon laitteet pitää antaa olla käynnissä 24h. Monissa laitteissa käynnistys kestää kauan, en osaa sanoa kuluttajapuolen vehkeistä mutta itsellä esim. pelkästään verkon keskuskytkinten käynnistys voi kestää yli 5 minuuttia.

Kiitos vinkeistä!


Verkkokaapelilla ihan sama tilanne!


 


Resetointia en ole uskaltanut vielä kokeilla, kun sit kait pitäis tehdä jotain uudelleenasennuksia jne. 


Ja minä, kun olen tällainen mummo :smileyfrustrated:, joka ei näistä systeemeistä hirveästi ymmärrä, niin en haluaisi sotkea enempää!


 


Ja hyvä vinkki et modeemia vois pitää päällä koko ajan :smileyvery-happy: - en sitä tiennyt!


 


Edit SannaMKoo: Otettu nimitieto lopusta pois, voit lisätä automaattisen allekirjoituksen viestiesi loppuun käyttäjäprofiilin asetuksista kohdasta "Henkilökohtaiset tiedot" 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Modeemin resetointi palauttaa laitteen asetukset alkuperäisiksi. Resetointia kannattaa tosiaan kokeilla ensin ja sen jälkeen kokeilla yhteyttä toisella modeemilla, kuten @MikaelMu tuossa ylempänä neuvoi.

Vastaa