Modeemin netti pätkii

  • 19 March 2020
  • 4 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Moikka! Tilasin vähän aikaa sitten telialta tällaisen modeemin:

 

https://kauppa.telia.fi/kauppa/laitteet/nettilaite/Huawei-e5573cs?PaymentPlan=Cash

 

Ja netti tuntuu pätkivän/hidastelevan sekä läppärillä että puhelimeen yhdistettynä. Missä voisi olla vika? Ostin tämän siksi että edellinen samantapainen modeemi alkoi samalla tavalla pätkiä, mutta asia ei korjaantunutkaan uuden ostamisella. Edellinen joka minulla oli, oli tällainen: https://kauppa.telia.fi/kauppa/laitteet/nettilaite/Huawei-E5577T

 


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hei @tezzuu ja tervetuloa Telia yhteisöön!


 


Laite näyttää tukevan sekä 2,4GHz että 5GHz taajuuksia langattoman yhteyden muodostamisessa koneille ja muille kodin langattomille laitteille. Varsinkin taloyhtiöissä tämä 2,4GHz taajuus voi olla ruuhkainen jonka vuoksi yhteys hidastelee. Varmista ja kokeile yhteyden nopeutta 5GHz verkossa. Nopeustesti on syytä tehdä www.speedtest.net sivustolla tai Ooklan tekemällä nopeustesti sovelluksella (speedtest.net)


 


Mikäli yhteys edelleen hidastelee on suositeltavaa olla yhteydessä meidän tekniseen asiakaspalveluun vaikka chattimme kautta. Pystymme siten varmistamaan onko verkon puolesta liittymällä edellytykset toimia normaalisti.

Moi, nopeustesti näytti näin. Mitäs tämä nyt sitten tarkoittaa? ?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Huawei E5573-modeemista kannattaa tarkistaa, että onhan siinä uusin ohjelmistopäivitys, jotta saat siitä täyden hyödyn irti. 


 


Voit myös kokeilla taajuuslukituksia eri 4G verkkotaajuuksiin, että saatko siten parempia nopeuksia.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Tuo Mokkula on edustaa vanhempaa teknologiaa. Modernissa ei ole ns CA-ominaisuutta, jolla voi hyödyntää useampaa eri tukiaseman taajuutta. Tuo Mokkula pystyy hyödyntämään vain yhtä taajuutta. Asut ilmeisesti ruuhkaisella alueella vielä. Itse olen tuolla laitteella kyllä päässyt hyvissä olosuhteissa 50 M nopeuksiin, liittymän raja tuli vastaan. 

Vastaa