Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
homelabber
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

NAT Hairpinning/Loopback

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Telialta hankittu 100mbps verkkoyhteys opengate+ -palvelulla. Reitittimenä Telialta saatu Huawei B525s-65a.

Eikö tosiaan saa minkään sortin NAT Hairpinningiä/loopbackiä tähän? Pitäisi pystyä hallitsemaan lähiverkossa olevia laitteita WAN IP:llä tai domainilla, joka osoittaa omaa WAN IPtä kohti. Alkaa kyrsiä.

13 vastausta
irritus
Konkari
  • 552 custom-general.kudos
  • 977 custom-general.replies
  • 83 custom-general.solutions

Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä.

Jos vaihtoehtona on 300 Mbit/s vakaa reititin monipuolisin ominaisuuksin ja 1000 Mbit/s reititin, joka kaatuilee, pudottaa nopeuden 20 Mbit/s eikä edes nimipalvelinasetuksia pysty säätämään, niin otan mieluummin sen 300 Mbit/s reitittimen. Mikäli nyt kävisi niin, ettei 300 Mbit/s riittäisikään, ottaisin mieluummin kaksi hyvää 300 Mbit/s reititintä kuormantasaajaan kuin yhden huonon 1000 Mbit/s reitittimen.

kustaa1967
Konkari
  • 284 custom-general.kudos
  • 669 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

@irritus@  kirjoitti:

Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä.

Jos vaihtoehtona on 300 Mbit/s vakaa reititin monipuolisin ominaisuuksin ja 1000 Mbit/s reititin, joka kaatuilee, pudottaa nopeuden 20 Mbit/s eikä edes nimipalvelinasetuksia pysty säätämään, niin otan mieluummin sen 300 Mbit/s reitittimen. Mikäli nyt kävisi niin, ettei 300 Mbit/s riittäisikään, ottaisin mieluummin kaksi hyvää 300 Mbit/s reititintä kuormantasaajaan kuin yhden huonon 1000 Mbit/s reitittimen.

Valitettavasti en tiedä Teltonikan tulevasta laitetarjonnasta. Taitaa olla liikesalaisuus.

Juurikin noin. 😀

Minun 4CA 4G-mobiilireititin ei ole kaatunut kertaakaan omasta syystään. Operaattorin verkko on. Minä en kovin montaa asetusta tarvitse ja nykyisillä laite on hyvin vakaa itse. Nopeudet toki vähän vaihtelee kuten mobiiliverkossa on tapana kuormituksen vaihdellessa. No kun käyttää riittävän montaa taajuutta samanaikaisesti ja liittymä on rajattu 50 Mbit/s , niin aika tapissa mennään koko ajan.

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 519 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

@irritus@  kirjoitti:

Onko tuo aivan varmasti korjattu ohjelmistopäivityksellä? Nämä kommentit eivät Huawei B525:n siltausta todellakaan kehu:

Huawei B525s-65a osalta kyllä, mutta käsittääkseni B525s-23a osalta ei.  
Siitä olen samaa  mieltä että tämä Huawei ei nyt ole paras vaihtoehto @homelabber käyttöön, koska puhutaan kuitenkin aivan perus kuluttajalaitteesta joka on suunnattu normaaliin kotikäyttöön.
Harkitsisin että onko tuon taakse järkeä lähteä rakentamaan mitään järeämpää verkkoa. 

irritus
Konkari
  • 552 custom-general.kudos
  • 977 custom-general.replies
  • 83 custom-general.solutions

@kustaa1967, viittasinkin lähinnä 5G-päätelaitteiden ongelmiin. 5G on vielä pioneerivaiheessa, joten sitä kannattaa kokeilla tällä mielellä. Itse pysyn tukevasti 3G- ja 4G-verkoissa ainakin siihen saakka, kunnes 5G päivitetään SA:lle.

Hyviä nopeita 4G-päätelaitteita varmasti löytyy, kunhan pitää ne reitittävässä tilassa. Mobiilisiltaus on vähän purukumiviritelmä.

Teltonikan tulevista malleista löytyi pari lyhyttä kommenttia:

Q: Do you have any plans for cat 12 or faster?

A: Indeed, we are planning to release higher LTE category devices this year.

Q: Any plans for 5G products in 2021?

A: Yes, definitely.