Nebulan "Teliointi" toi ongelman

  • 3 November 2019
  • 7 kommenttia
  • 41 katselukertaa

Oli selkeästi arvattavissa, että Telia Inmics-Nebula fuusio heikentäisi palvelua, mutta ihan tätä en odottanut. Perjantaina tuli 23.10 päivätty ja noin viikon matkalla viipynyt ilmoitus liittymän irtisanomisesta jo 1.12.2019 ja ohje ottaa yhteyttä Teliaan uuden yhteyden saamiseksi. Vilkaisu Telian sivulle saatavuuden varmistamiseksi toi todella ikävän yllätyksen, sillä sivusto tarjosi vain rupuista mobiiliyhteyttä ja se ei ole millään lailla kelvollinen vaihtoehto!

 

On hieman hassua, että nykyinen 100/10 yhteys joka VDSL2-modemilla talouteen tulee, ei ole edes tarjottujen yhteystyyppien joukossa. Aikooko Telia siis kaivella kadut auki ja käydä repimässä kuidut pois, vai miksi ei samoja letkuja voi käyttää uuden yhteyden kanssa?

 

Pitänee soitella palveluntarjoajia läpi vähän enemmänkin, jotta edes jossain määrin vastaavan yhteyden saa. Kiire tulee, sillä jossain vaiheessa on näköjään liittymän irtisanomisaika myös operaattorin puolelta kutistunut ja postin viivyttelystä voi seurata se, ettei uutta yhteyttä ehdi hankkimaan entisen katketessa. Pitää siitäkin muistaa naapureitakin infota.

 

Pisteitä Telialta pois siitä, ettei jo ilmoituksen mukana ollut tarjota edes osittain korvaavaa yhteyttä ja puhelinsoitolla lennosta vaihtoa.

 


7 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

ilmeisesti taas, kuparit rullalle, tämä on yleistä noilla kolmella operaattorilla nykyään. elisa tosin taisi aloittaa tuon kupareiden repimisen ja möi mobiilia tilalle, myös kilpailijoille. sitten on levinnyt myös muihin operattoreihin.

 

itsellä on adsl telialta ja telenor:in omistava operaattori on menossa pistämään minultakin kuparia rullalle. tosin siitä ilmoitettiin noin 6kk ennakkoon.

 

konkareiden mielipide on että jos lopputekniikka on kuparia esim *dsl niin sitä ei kutsuta valokuiduksi vaikka välitekniikka olisikin valokuitua.

Moikka @RawDataSystems ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan!


 


Suurimmalla osalla Telia ja Inmics-Nebulan yhdistyminen parantaa palveluita ja tämä onkin kyseisen muutoksen taustalla. Kirjeessä on myös mainittu yhteydenottokanavat, jotta voimme katsoa juuri teidän yrityksen yhteydet kuntoon. Saatavuustieto sivuilla ei kaikissa tapauksissa välttämättä sellaisenaan päde, vaan tapauskohtaisia tilanteita voi hyvinkin olla.


 


Jäinkin miettimään, olitko jo yhteydessä asian tiimoilta?


 


Mikäli et vielä ollut, me olemme mielellämme yhteydessä sinuun, joten mikäli sinulla on Telian liittymä jättäisitkö meille soittopyynnön lähettämällä tekstiviestin APU numeroon 15400 niin soitamme sinulle seuraavan arkipäivän kuluessa. Vaihtoehtoisesti voit myös soittaa numeroon 020355800.


 


Pääsetkö näillä eteenpäin asiassa?

Korjataan nyt sen verran olettamusta, että ihan yksityinen olen, eikä kyse ole yrityksestä.

Nebulaa vain olen sen hinnasta huolimatta käyttänyt, koska siellä on toimintavarmuus, palvelutaso ja erityisesti liittymän ominaisuudet ovat olleet sopivat.

 

 

Mielenkiintoista. Ilmoituksessa olleeseen 040-alkuiseen numeroon "ei tällä hetkellä saada yhteyttä", eli se yhteydenottokanava ei toimi.

 

Puhelinliittymäni eivät ole Telialta, joten aputekstarit eivät myöskään toimi.

 

Mikä on viimeisen, epäilyttävästi palvelunumeron näköisen hinta siihen soitettaessa? En soittele useiden eurojen hintaisiin palvelunumeroihin, joten jos kyse on sellaisesta, taitaa yhteydenottokeinot Telian suuntaan olla vähissä.

 

Ei näkynyt oman viestin editointis, joten itselleni vastaten tässä totean, että kyllä se on Telialle vaikeaa. Sain jonkunlaisen asiakaspalvelijan chatissa kiinni ja kelvotonta mobiililiittymää tarjosi vain. Jotenkin erikoista on, että Nebulan ja Telian yhdistymisessä se kuitu vaan jotenkin hukkuu sieltä kadun alta.

 

Näin olisi luullut homman menevän: Yhteydenotto Teliaan, uusi (lue: huonompi) soppari ja sitten Telialta joku päätteellä vähän naputtelemaan. Kuukauden vaihtuessa VDSL2-boxin uudelleen käynnistys ja homma pelaa suhtkoht normaalisti.

 

Näin homma todellisuudessa meni: Todella hankala oli saada yhteyttä, tarjotaan vain jotain kelvotonta mobiilihöttöä. Pakko lähteä huomenna soittelemaan kilpailijoille, ennenkuin nykyinen nettiyhteys kuolee.

 

Piti kertaalleen vielä yrittää yhteysnumeroa... ja viimein vastattiin! Jokseenkin hölmöä on, ettei todellakaan ole mobiiliyhteyksien lisäksi muuta vaihtoehtoa. Nykyisestä liittymästä tai kivenheiton päässä koko pihan kämpissä olevista kiinteistä Telian yhteyksistä huolimatta.

 

Aluksi olin hyvin vahvasti mobiiliyhteyttä vastaan, mutta linjan toisessa päässä ollut henkilö sai harkitsemaan edes moisen testausta, johtuen yllättävästi sittenkin saatavissa olevasta kiinteästä julkisesta IP-osoitteesta. Pahin kiire uuden yhteyden hankintaan lienee ohi, mutta katsotaan nyt, realisoituuko epäilyt vai toimiiko riittävän varmasti.

 

 

Tämä viestiketju taitaakin olla tällä erää taputeltu.

 


@RawDataSystems@  kirjoitti:

Piti kertaalleen vielä yrittää yhteysnumeroa... ja viimein vastattiin! Jokseenkin hölmöä on, ettei todellakaan ole mobiiliyhteyksien lisäksi muuta vaihtoehtoa. Nykyisestä liittymästä tai kivenheiton päässä koko pihan kämpissä olevista kiinteistä Telian yhteyksistä huolimatta.


 


Aluksi olin hyvin vahvasti mobiiliyhteyttä vastaan, mutta linjan toisessa päässä ollut henkilö sai harkitsemaan edes moisen testausta, johtuen yllättävästi sittenkin saatavissa olevasta kiinteästä julkisesta IP-osoitteesta. Pahin kiire uuden yhteyden hankintaan lienee ohi, mutta katsotaan nyt, realisoituuko epäilyt vai toimiiko riittävän varmasti.


 


 


Tämä viestiketju taitaakin olla tällä erää taputeltu.


 




Ilman tarkempia osoite- tai saatavuustietoja on hankala ottaa kantaa, miksi VDSL2-saatavuus sieltä poistuu. Hyvä kuitenkin kuulla, että päätit testata mobiiliyhteyttä. Toivotaan, että sen toimintavarmuus ja nopeus riittää sinun tarpeisiin.


Ja vielä lisäyksenä kun kysyit eli numeron 020355800 hinta on 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min.

Ok, nyt tuli se viimeinen niitti joka katkaisi kamelin selän. Tuli aamuvarhaisella tekstari, että Telia ei voikaan luvattua yhteyttä toimittaa, joten tämä riitti. Telian osalta peli on taputeltu, joten ei muuta kuin nämä tunnarit roskiin ja uusi liittymä kilpailijalta joka sen myös toimittaa.

 

Oikein mukavaa jatkoa itsekullekin.

 

Vastaa