Oli selkeästi arvattavissa, että Telia Inmics-Nebula fuusio heikentäisi palvelua, mutta ihan tätä en odottanut. Perjantaina tuli 23.10 päivätty ja noin viikon matkalla viipynyt ilmoitus liittymän irtisanomisesta jo 1.12.2019 ja ohje ottaa yhteyttä Teliaan uuden yhteyden saamiseksi. Vilkaisu Telian sivulle saatavuuden varmistamiseksi toi todella ikävän yllätyksen, sillä sivusto tarjosi vain rupuista mobiiliyhteyttä ja se ei ole millään lailla kelvollinen vaihtoehto!
On hieman hassua, että nykyinen 100/10 yhteys joka VDSL2-modemilla talouteen tulee, ei ole edes tarjottujen yhteystyyppien joukossa. Aikooko Telia siis kaivella kadut auki ja käydä repimässä kuidut pois, vai miksi ei samoja letkuja voi käyttää uuden yhteyden kanssa?
Pitänee soitella palveluntarjoajia läpi vähän enemmänkin, jotta edes jossain määrin vastaavan yhteyden saa. Kiire tulee, sillä jossain vaiheessa on näköjään liittymän irtisanomisaika myös operaattorin puolelta kutistunut ja postin viivyttelystä voi seurata se, ettei uutta yhteyttä ehdi hankkimaan entisen katketessa. Pitää siitäkin muistaa naapureitakin infota.
Pisteitä Telialta pois siitä, ettei jo ilmoituksen mukana ollut tarjota edes osittain korvaavaa yhteyttä ja puhelinsoitolla lennosta vaihtoa.