Netin aukeaminen

  • 25 September 2015
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Missä vika!

Ensinnäkin vanha kaapelimodeemi sano sopimuksen irti (Thomson TCM420), eli hajosi.

Nyt on Soneralta lainassa Cisco EPC3825, millä pääsen nettiin.

Mutta silti on ongelma nettiin menossa, enkä ole löytänyt vikaa.

Vikana on ensin keltainen huutomerkki kolmio ja välillä punainen ruksi vuoron perää vaihdellen (ilmeisesti hakee verkkoa), mut muutaman minutin jälkeen netti toimii.


6 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Yksinkertaisesti vika on siinä että linja kaatuu välissä. Tarkemmin en osaa sanoa ja sen varmaan tajuatkin. Kun linja palautuu niin ei muuta kuin laita vikailmoituksia omilta sivuilta. Täälä ei voida tarkemmin varmaan auttaa... 


 


Yhteys toimisi normaalisti Thompsonin kanssa ilman katkoja? Tällöin voi olla että Ciscossa ongelmia.

Itseasiassa en edes ehdi verkkoo , kun tämä ongelma tulee.

Tomsonilla en päässy enää ollenkaan, muutakut soittamalla helppariin (no puolentunnin odottelun jälkeen ehkä).

Tämä laina (soneran) cisco menee nettiin, kun malttaa minutin odottaa (joten ongelma on täällä hetkellä hyvin pieni, muttä ersyttää tämäkin).

Ongelma onkin siinä, kun olen yrittänyt selvittää mikä mättää, mutta en ole loytänyt mitään virhe logia, että pääsis kiinni ongelmaan. Eli onko ongelma ylipäänsäkään mun koneen verkkoasetuksissa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@HexaHo kirjoitti:

Itseasiassa en edes ehdi verkkoo , kun tämä ongelma tulee.


Tomsonilla en päässy enää ollenkaan, muutakut soittamalla helppariin (no puolentunnin odottelun jälkeen ehkä).


Tämä laina (soneran) cisco menee nettiin, kun malttaa minutin odottaa (joten ongelma on täällä hetkellä hyvin pieni, muttä ersyttää tämäkin).


Ongelma onkin siinä, kun olen yrittänyt selvittää mikä mättää, mutta en ole loytänyt mitään virhe logia, että pääsis kiinni ongelmaan. Eli onko ongelma ylipäänsäkään mun koneen verkkoasetuksissa.




Jos linja kaatuu Ciscon ja Soneran välillä niin ei hajuakaan voi olla missä ja miten koska verkko on Soneran. He voivat katsoa sieltä lokista. KaapeliTV verkosta kun kyse niin toimiiko TV muuten normaalisti?

Moi!

 

Meillä oki aikanaan tuo ihan sama Cisco ja meillä ei toiminut sen takia, koska Cisco oli niin huono.  Voi todennäköisesti johtua teilläkin siitä.


@olkitu kirjoitti:

@HexaHo kirjoitti:

Itseasiassa en edes ehdi verkkoo , kun tämä ongelma tulee.

Tomsonilla en päässy enää ollenkaan, muutakut soittamalla helppariin (no puolentunnin odottelun jälkeen ehkä).

Tämä laina (soneran) cisco menee nettiin, kun malttaa minutin odottaa (joten ongelma on täällä hetkellä hyvin pieni, muttä ersyttää tämäkin).

Ongelma onkin siinä, kun olen yrittänyt selvittää mikä mättää, mutta en ole loytänyt mitään virhe logia, että pääsis kiinni ongelmaan. Eli onko ongelma ylipäänsäkään mun koneen verkkoasetuksissa.


Jos linja kaatuu Ciscon ja Soneran välillä niin ei hajuakaan voi olla missä ja miten koska verkko on Soneran. He voivat katsoa sieltä lokista. KaapeliTV verkosta kun kyse niin toimiiko TV muuten normaalisti?


TV toimii ilman häiriöitä. Linjan kaatuminen/aukeeminen voi hyvinkin olla linja vika, siksi en ole löytänyt omasta koneesta mitään vikaa. Katsotaa uudemman kerran, kun Soneralta tulee uusi modeemi ja kuinka se toimii.


@jokkeli22 kirjoitti:

Moi!


 


Meillä oki aikanaan tuo ihan sama Cisco ja meillä ei toiminut sen takia, koska Cisco oli niin huono.  Voi todennäköisesti johtua teilläkin siitä.




Ei se Cisco maailman paras modeemi ole, mutta kyllä ehjällä Ciscolla nettiin pitäisi päästä.

Vastaa