Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Snowblind
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Netti katkeaa tunnin välein

Netti on on katkeillut viime perjantai-illasta lähtien aika tarkalleen tunnin välein noin 5 minuutin ajaksi. Modeemi resetoitu, firmis päivitetty ja kokeiltu toisella modeemilla, ei vaikutusta. Tein vikailmoituksen eilen Telialle, ja tänään tuli vastaus, että yhteydessä ei ole mitään vikaa. Olen kyllä eri mieltä asiasta, kun netti katkeilee edelleen tunnin välein.

8 vastausta
SINAD
Konkari
  • 457 custom-general.kudos
  • 897 custom-general.replies
  • 34 custom-general.solutions


@Snowblind  kirjoitti:

Netti on on katkeillut viime perjantai-illasta lähtien aika tarkalleen tunnin välein noin 5 minuutin ajaksi. Modeemi resetoitu, firmis päivitetty ja kokeiltu toisella modeemilla, ei vaikutusta. Tein vikailmoituksen eilen Telialle, ja tänään tuli vastaus, että yhteydessä ei ole mitään vikaa. Olen kyllä eri mieltä asiasta, kun netti katkeilee edelleen tunnin välein.


Onko tää joku mobiililaajakaista? Helteistä johtuen laitteet ylikuumenee? Ainakin itse kävin just lomareissulla jossa netti oli 4G reitittimen varassa ja se ainakin hehkutti tulikuumana koska dataliikennettä on meillä paljon ja 24/7. Kohteessa ei ollut ilmastointia joten sisällä aika lämmin... Mokoma saippuarasia boottaili itsensä ainakin kolme kertaa matkan aikana, datalaskuri pääsi korkeintaan jonnekin 20...30GB kohdalle kun lähti taas nollasta ja oli mm. VPN poikki.

Snowblind
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nettiliittymä on vdsl. Onhan täällä asunnossa joo lämmin, ei käynyt mielessäkään et voisi ehkä siitä johtua.

Kun yhteys katkeaa, modeemissa palaa kuitenkin dsl- ja internetvalot normaalisti.

SINAD
Konkari
  • 457 custom-general.kudos
  • 897 custom-general.replies
  • 34 custom-general.solutions


@Snowblind  kirjoitti:

Nettiliittymä on vdsl. Onhan täällä asunnossa joo lämmin, ei käynyt mielessäkään et voisi ehkä siitä johtua.

Kun yhteys katkeaa, modeemissa palaa kuitenkin dsl- ja internetvalot normaalisti.


Kyllä lämpö voi vaikuttaa myös VDSL-laitteisiin, etenkin jos on no ikääntyneempi laite. Jos mahdollista niin kokeile, auttaako jäähdytys, laita vaikka joku tuuletin siihen lähistölle jäähdyttämään laitetta, tilapäisenä kokeiluna että auttaako. Lämpötilariippuvaiset viat ovat hyvin yleisiä elektroniikassa.

Snowblind
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ei ole tuulettimia, mutta ei tuo modeemi tunnu yhtään normaalia lämpöisemmältä, päältä kun kokeilin. Ja tuo on 11 kk vanha laite. Alkaa hermot olla kireällä tämän asian kanssa 😡

 

Ja tosiaan, toisella modeemilla ei mitään vaikutusta. Se tuskin ehti vajaan tunnin aikana ennen

ekaa katkoa lämmetä liikaa.

SINAD
Konkari
  • 457 custom-general.kudos
  • 897 custom-general.replies
  • 34 custom-general.solutions


@Snowblind  kirjoitti:

Ei ole tuulettimia, mutta ei tuo modeemi tunnu yhtään normaalia lämpöisemmältä, päältä kun kokeilin. Ja tuo on 11 kk vanha laite. Alkaa hermot olla kireällä tämän asian kanssa 😡


Mulla oli joskus VDSL-aikoina myös linjassa vikaa, tarkemmin nousussa missä maasta tuleva kaapeli kytkeytyy sisäverkkoon. Tämäkin oli lämpötilaherkkä vika ja ilmeni aina kun aurinko paistoi siihen kytkentärasiaan. Olin siitä silloiseen Soneraankin yhteyksissä mutta kun oli ajoittainen vika niin ei sille voineet mitään tehdä. Lopulta korjasin sen itse vaihtamalla sinne rasiaan oikeanlaiset, hermeettisesti suojatut johtoliittimet. Alun perin oli joku 60-luvun ruuvattava sokeripala, peräisin lankapuhelinajoilta. Siitä se pätki.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 124 custom-general.kudos
  • 649 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions


@Snowblind  kirjoitti:Tein vikailmoituksen eilen Telialle, ja tänään tuli vastaus, että yhteydessä ei ole mitään vikaa. Olen kyllä eri mieltä asiasta, kun netti katkeilee edelleen tunnin välein.

Saitko häiriöilmoituksen korjauksen jälkeen tekstiviestin, mihin voi vastata jos ongelma jatkuu? Suosittelen pyytämään ilmoituksen uudelleenavausta, jos ongelma jatkuu edelleen ja olet kokeillut eri pistokkeet, johdot ja modeemit.

Myös tuo sisäverkon/liitoksien lämpeneminen kannattaa mahdollisuuksien mukaan selvittää. Jos kyse on taloyhtiöstä/kerrostalosta, niin isännöitsijältä voi kysyä apua sisäverkon huoltoon.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Snowblind
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ei tullut sellaista viestiä, vain sellainen missä sanottiin ettei vikaa löytynyt. No, eilen menin taas telian chattiin kertomaan asiasta, ja kerrottiin, että joku naapurikin on tehnyt vikailmoituksen, ja että arvioitu korjausaika on huomenna, eli tänään päivän loppuun mennessä (uutta vikailmoitusta ei asiakaspalvelija siis tehnyt, luotti siihen että tämä naapurin vikailmoitus riittää). No asentajat ovat varmasti jo kotona, eikä toimi vieläkään. Katsoin jo, että elisalta saisi 75 megan vdsl:n (nyk. 100/10), hinta tosin 15 € kalliimpi, koska taloyhtiölaajakaista, vai miksi sitä sanotaan. Pakko kokeilla sitä, jos ei kohta ala toimimaan.

DebexeL
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mikäli asunnossasi on useampia puhelinpistokkeita ja kaikki on ns. toimintavalmiita eli voit kytkeä halutessasi modeemin toiseen rasiaan ja yhteys toimii, niin kannattaa irroittaa tähtikytkentä (asunnon huoltoluukun taakse tulee yksi kaapeli joka haaroitettu kaikkiin rasioihin) ja jättää vain se yksi rasia kytketyksi mitä aikoo jatkossa käyttää.

 

Tähtikytkennässä olevat rasiat tuottavat linjaan häiriötä, joka voi hyvinkin näkyä tällaisena pätkimisenä.

 

Terveisin entinen Telia VDSL2 -asiakas jolla oli juurikin kyseinen ongelma ja pitkään intettiin Telian kanssa jotta asentaja tuli paikalle ja totesi itsekin kuinka häntä **tuttaa kun Telia ei näistä anna minkäänlaista vinkkiä vaikka tietävät että tällaisia on. Tuotetaan vain lisälaskua asiakkaalle mitä keretään. Ja viime kuussa kävin kaverin kämpällä saman ongelman korjaamassa, samalla tavalla. Ei oo pätkinyt hänellä sen jälkeen, niinkuin ei meilläkään enää pätkinyt.