Netti katkeilee...

  • 11 December 2014
  • 34 kommenttia
  • 20 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Eli soneran 100/5 kaapeli netti katkoo yhteyttä vähän väliä... Välillä saattaa toimia aamusta iltaan ongelmitta mutta sitten viimeistään illalla alkaa netti katkeilemaan.

Vuoden tämän kanssa on tapellut että toimii eli ei toimi... Välillä on ollut jopa päivä jolloin ei ole netti katkeillut, tai sitten en ole huomannut...

Eipäs ole ollut aikasemmin yhtä hankalaa netin kans. Ollut adsl aikasemmin mutta tänne kun ei mukamas sitten saa adsl kun soneran sivuilta katsoo...

34 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Oletko käynnistänyt kaapelimodeemin uudelleen tai resetoitunut?

Oletko kokeillut Google DNS palvelin verkkoasetuksiin?
olkitu kirjoitti:
Oletko käynnistänyt kaapelimodeemin uudelleen tai resetoitunut?

Oletko kokeillut Google DNS palvelin verkkoasetuksiin?


Nyt modeemi käynnistetty uudelleen ja resetoitu (taas) =)
ja vaihdettu DNS niin kokeillaanpa kuinka toimii.
no 30min meni ennen kuin ensimmän katkeaminen tuli... Ei tosin menny netti poikki asti mutta 10s-20s ei netti toiminut.

Käytössä on pöytäkone, kannettava ja puhelin jotka käyttävät nettiä. Puhelin ilmoittaa jatkuvasti "Internet-yhteys on epävakaa".

Pöytäkone johdolla kiinni ja muut wlan kautta.

Model: Cisco EPC3825
Current Software Revision: epc3825-v302r125574-140405c
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Toimiiko kaapeliTV normaalisti?
olkitu kirjoitti:
Toimiiko kaapeliTV normaalisti?

Joo, en ole ainakaan siinä huomannut mitään erikoista.

Niin modeemi ja TV ottaa eristä rasiasta singnaalin. Oli joskus samassa paikassa missä TV myös modeemi, mutta vaihdoin paikkaa kun siinä netti pätki alussa vielä enemmän. Vaihdon jälkeen se alkoin 'toimimaan'... Kerrostalo kyseessä.

Koneet nyt pitäisi olla viruksista jne puhtaat ainakin jos f-secureen nyt on luottaminen + muihin millä olen tarkastanut... Alkaa ideat loppumaan jo. Netissä pelatessahan tuon nyt parhaiten huomaa kun katkasee nettiä ja yhteys pätkii.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Toisella modeemilla voit testata myös, näin voisi saada selville onko modeemissa vika. Myös siltaava ominaisuus voisi auttaa.

Omilta sivuilta voit tehdä vikailmoituksen
Saako soneran liikkeestä sitten toisen kaapeli modeemin testaamista varten tai vaihdettua?
Niin ja toimiiko toisen kaapeli modeemin testaus samaan tapaan kuin adsl?
Johdot irti ja toiseen kiinni ja pitäisi toimia vai pitääkö sen kans tehdä jotain?

Pitää koittaa siltaavana vielä vaikka huomenna. Katsoa tämä päivä kuinka toimii resetoinnin ja DNS vaihdon jälkeen.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Jossakin tarvitsee laittaa modeemin MAC osoite Omille sivuille. Muuten luulisi toimivan, ehkä täälä keskustelupalstalta saattaisi löytyä apua.

Sonera Kaupasta saat lainaksi modeemin, jos sieltä löytyy sopiva ja lisätietoa toimivuudesta.
Terve jakosken!

Sonera kaupalta saat lainamodeemin kotiin testaamista varten. Kannattaa tosin tarkastaa vielä kaupalta, että kaikki lainamodeemit eivät ole jo lainassa muualla.

Mikäli ei sillä lainamodeemillakaan toimi paremmin, ole yhteydessä vikapalveluun.
Tehin vikailmoituksen ja eilen sieltä soiteltiin takaisin päin niin aloin tässä miettimään kun puhelimessa sanottiin sitten että laittoi vikailmoituksen niin eihän minulla nyt ole sitten 2 vikailmoitusta käsittelyssä?

Että se vikailmoitus oli siihen minkä olin juuri aikaisemmin laittanut ennen kuin soitto tuli 🙂
Tulikin juuri viestiä että viankorjaus on siirtynyt asentajalle huonojen linja-arvojen takia...
Suosittelen kokeilemaan siltaavana, tai kuten miljoona kertaa todettu -> hommaa modeemin perään oikea routteri esim. asus rt-n56u tai joku AC-malli. Pysyy Wlan pystyssä ja 5Ghz verkossa yltää helposti yli sadan megan vauhteihin (kunnon wlan-kortilla).
Tietenkin jos linjassa on joku oikea vika, niin ei tuo auta, mutta suosittelen silti.
Hei jakosken,

Liittymästäsi on yksi vikailmoitus tehtynä niin kuin pitääkin. Tällä hetkellä vikailmoituksesi tosiaan asentajalla käsittelyssä on ja ilmoitellaan sinulle, kun vika on korjattu.
Asentaja kävi mittailemassa rasian kuun alusta ja siinä oli kuuleman vikaa.
Taloyhtiön huoltomies kävi asentamassa uuden, jossa on 3 paikkaa ja johon sai sitten suoraan tuon modeemin johdon kiinni.
Meni 30min, kun netti katkesi ensimmäisen kerran. Sitten meni jo muutama päivä, ettei netti katkennut.

Nyt alkaa tuntumaan, että netti on jo enempi poikki kuin päällä.
Miten nyt saan selvitettyä tuon modeemin, että vika ei ole siinä? Voiko sen viedä johonki ja saada varmasti toimivan tilalle vai mitä tässä alkaa tekemään...
Pitääkö tässä maksaa siitä, että saa odotella, että netti toimii tai ylipäänsä yhdistää nettiin.

Aina modeemista ei sammu valot. Välillä taas sammuu ja saa odotella kauemmin netin toimimista. Toisinaan kaikki valot palavat modeemissa, mutta netti ei vain toimi.
Kannettava ja pöytäkone käytössä, eikä kummallakaan toimi silloin.

Modeemista palomuuri otettu myös pois, eikä auta yhtään.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Sonera kaupasta on mahdollista saada laina modeemin
olkitu kirjoitti:
Sonera kaupasta on mahdollista saada laina modeemin

Ei vain löydy Rovaniemen liikkeestä, että ei saanut kokeiltua sitten.
Hei jakosken,

Sonera Kaupassa Rovaniemellä (Koskikatu 27 B, 96100 Rovaniemi) pitäisi olla mahdollisuus testauttaa modeemia. Kaapelimodeemeita ei kaikista kaupoista lainaan löydy.

Tosin vikaa on laitteesta hankalampaa tutkia jos laite pätkii yhteyttä.

Tuosta voisi kuitenkin olla hyvä tehdä uusi vikailmoitus, niin voidaan selvittää tuota ongelmaa tarkemmin. Aikaisemmin asentaja oli todennut pistorasian vialliseksi ja nyt kun se on vaihdettu, niin se ongelma voidaan lukea ainankin pois.
sama homma täälläkin, netti pätkii jatkuvasti. asentajakin joskus käynyt ihmettelemässä. alkuun kun laitoin netin teiltä toimi hyvin mutta nykyään ei enään. tympäsee maksaa netistä joka ei toimi kunnolla.
roarrr kirjoitti:
sama homma täälläkin, netti pätkii jatkuvasti. asentajakin joskus käynyt ihmettelemässä. alkuun kun laitoin netin teiltä toimi hyvin mutta nykyään ei enään. tympäsee maksaa netistä joka ei toimi kunnolla.

Joo on itellä tullu makseltua ~vuoden ja hinta nousee kohta vaikka toimivuudesta ei niinkään ole tietoa...
Pisti vähän hymyilyttämään äsken kun posti tuli. Hain postin ja istuin tietokoneelle.
Oli vain soneran mainos: "Enemmän laatusettiä. Vähemmän pilipalinettiä" ja samalla huomasin että tämä kyseinen soneran netti oli taas menny poikki 😃
Nyt netti ei toimi oikeastaan ollenkaan. Sivun latausta pitää jo odotella 1min ja päivittää uudelleen, kun ei ole saanut vielä auki. Speedtest.net antoi download nopeudeksi 3.87 ja uploadia ei ole saanut aikaiseksi edes...
nopeusmittaus.sonera.fi ei saa viivettä, lataus tai lähetysnopeutta edes mitattua...

Yhteyttä on käyty mittailemassa ja oli ilmeisesti huonot signaalit tai jotain sellaista. Myös taloyhtiön keskuksessa ilmeisesti käyty jotain vahvistinta laittamassa väliin, että saatiin signaalit paremmaksi, mutta alkoi kyllä pätkimään entistä enemmän.

Modeemi on sama edelleen, kun mistään ei saa toista modeemia tilallekkaan. Modeemi ilmeisesti toimii kuitenkin. Valot palaa normaalisti lähes kokoajan, mutta netti ei vain välillä toimi tai on niin hidas, ettei saa sivuja auki. Tätä kirjoitellessa en ole saanut juurikaan sivuja aukeamaan.

Nopeusmittaus.sonera.fi sai nyt vihdoin tehtyä jotain: viive 32ms, lataus 1.24 ja sen jälkeen meni minuutti ja tuli VIRHE.... Netin kun pitäisi olla 100/10 Soneran kaapeli. Ei siis aivan ole sitä, mitä on luvattu.

Joko puretaan sopimukset ja saan hyvityksiä vuoden tappelemisesta "netin" kanssa, joka ei ole toiminut sitten päivääkään ongelmitta?
Moikka jakosken!

Kannattaa ilmoittaa vikapalveluun asiasta niin voivat katsoa liittymää tarkemmin. Vikailmoituksen voi tehdä soittamalla vikapalveluun 020690101 tai sonera.fi omien sivujen kautta.
Täällä kävi asentaja viime keväänä. Rasiat vaihdettiin ei auttanut. Nyt kävi asentaja maanantaina totes ettei täällä mitään vikaa ole ja tänään viimeksi taas yhteys pätkässy kertaalleen. Ei tähän tunnu mitään ratkaisua löytyvän. Asentaja tuumasi että taitaa vaan olla linjat niin tukossa ettei ne jaksa pitää yhteyttä pystyssä.
Moi Ounasvaara!

Viime vikailmoituksen yhteydessä asentaja näyttää kyllä tehneen korjauksia verkon puolelle. Onko maanantain jälkeen pätkimiset jatkuneet edelleen samanlaisena?
Eilen katkesi kertaalleen ja tänään on katkennut jo kahdesti. Joten ei niistä säädöistä näytä suuremmin olleen apua. Ainut muutos on tapahtunut tuossa viiveajan heittelyssä, joka ei ainakaan viime aikoina ole ollut enää niin suurta. Vieläkin kuitenkin vähän heittelee.

Nyt kun tarkastelen tuolta modeemin asetuksista, niin näyttäisi välillä olevan jotkut kanavat poikki.

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 10.3 dBmV 42.8 dB
Channel 2: 10.4 dBmV 43.3 dB
Channel 3: 10.1 dBmV 43.1 dB
Channel 4: 9.9 dBmV 42.9 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB


Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 45.2 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 48.4 dBmV
Channel 4: 50.4 dBmV
Hei Ounasvaara,

Ongelmaa tosiaan näyttäisi edelleen olevan. Suosittelen tekemään liittymästä vielä uuden vikailmoituksen, että saadaan uudelleen korjaukseen.

Vastaa