Netti katkeilee...

  • 11 December 2014
  • 34 kommenttia
  • 20 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Eli soneran 100/5 kaapeli netti katkoo yhteyttä vähän väliä... Välillä saattaa toimia aamusta iltaan ongelmitta mutta sitten viimeistään illalla alkaa netti katkeilemaan.

Vuoden tämän kanssa on tapellut että toimii eli ei toimi... Välillä on ollut jopa päivä jolloin ei ole netti katkeillut, tai sitten en ole huomannut...

Eipäs ole ollut aikasemmin yhtä hankalaa netin kans. Ollut adsl aikasemmin mutta tänne kun ei mukamas sitten saa adsl kun soneran sivuilta katsoo...

34 kommenttia

Meninki sanomaan että viivet ei enää heittele. Nyt ne hyppii taas samaan malliin kuin aiemminkin. Vikailmoituksia on tässä tullut jätettyä melkoisen monta viime aikoina, eikä yhdestäkään ole ollut apua. Pistetään nyt vielä kertaalleen. Kohta on pakko alkaa jo miettiä jotakin muuta ratkaisua ei tämän kanssa kohta jaksa enää tapella.
Moi Ounasvaara,

Vikailmoituksesi on otettu käsittelyyn. Ilmoittelemme sinulle, kun käsittely etenee.
Kyllähän tuo pätkiminen on päivittäistä ja useaan kertaan.

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 5.1 dBmV 37.9 dB
Channel 2: 4.8 dBmV 37.7 dB
Channel 3: 4.2 dBmV 37.2 dB
Channel 4: 4.0 dBmV 37.0 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB


Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 31.5 dBmV
Channel 2: 31.7 dBmV
Channel 3: 31.7 dBmV
Channel 4: 31.7 dBmV

Mitkä arvot tuossa pitäisi olla? Meinaan että on melkoset erot Ounasvaara laittamiin?

esimerkkiä 22.10.2014 väliltä kun ollut poikki
Request timed out. - ke 22.10.2014 @ 17:06:13 - Request timed out. - ke 22.10.2014 @ 17:07:49
Request timed out. - ke 22.10.2014 @ 22:14:11 - Request timed out. - ke 22.10.2014 @ 22:36:03

esimerkkiä 29.10.2014 väliltä kun ollut poikki
Request timed out. - ke 29.10.2014 @ 16:21:32 - Request timed out. - ke 29.10.2014 @ 16:22:52
Request timed out. - ke 29.10.2014 @ 18:18:43 - Request timed out. - ke 29.10.2014 @ 18:20:51

Joka päivältähän tätä ei ole jaksanut tehdä ja kokoaikaa...

Tässä on sitten nuita arvoja kun netti ei ole toiminu...

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 5.1 dBmV 38.0 dB
Channel 2: 4.9 dBmV 37.6 dB
Channel 3: 4.2 dBmV 37.1 dB
Channel 4: 4.0 dBmV 37.1 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB


Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 32.0 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 31.7 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV


Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 5.2 dBmV 37.9 dB
Channel 2: 4.9 dBmV 37.8 dB
Channel 3: 4.2 dBmV 37.2 dB
Channel 4: 4.1 dBmV 37.1 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB


Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 32.0 dBmV
Channel 2: 31.7 dBmV
Channel 3: 31.7 dBmV
Channel 4: 31.7 dBmV


Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 5.1 dBmV 37.8 dB
Channel 2: 4.9 dBmV 37.7 dB
Channel 3: 4.2 dBmV 37.2 dB
Channel 4: 4.0 dBmV 37.1 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB


Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 32.0 dBmV
Channel 2: 33.2 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 31.7 dBmV
Moi jakosken,

Arvoista ei välttämättä pysty itse päättelemään mitään. Toimivan liittymän arvot voivat vaihdella paljonkin verkon ja paikan mukaan. Tärkeämpää on, että saamme modeemisi MAC numeron kanssa tarkemmin katsottua verkkoa. Liittymässäsi näyttää tällä hetkellä olevan selvästi ongelmaa ja suosittelenkin tekemään tuosta heti vikailmoitusta, jotta saadaan yhteys korjaukseen.
Täällä toimi netti viikon verran. Asentaja kävi pariinkin otteeseen, en huommannut että niistä olisi ollut suuremmin hyöytyä, mutta asentajan käynnistä meni pari päivää, jolloin netti katkesi n. tunniksi kokonaan ja samoin kävi tv:lle. Sen jälkeen kun netti tuli takaisin se toimi hyvin ja kaikki upstream channelit olivat ylhäällä. Nyt taas alkaa näyttää siltä että vähän tökkii ja ping heittelee, kun pari upstream channelia on alhaalla.


Power Level:
Channel 1: 0.0 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 44.4 dBmV
Channel 4: 48.4 dBmV

Mistähän tämä johtuu että ajoittain nuo upstream channelit pimenevät? Aina kun joku channel pimenee myös netti katkeaa hetkeksi.
Netti ei ole toiminut 1.5h. Modeemi koittaa hakea nettiä mutta käynnistyy uudelleen tai aloittaa valojen vilkuttelun aina alusta kun 3 valo on vilkkunut jonkin aikaa...
Modeemin olen käynnistänyt uudelleen moneen kertaan sekä antanut olla kiinni jonkin aikaa. Resetoitu myös muutaman kerran.
Hei jakosken,

Eilenillalla oli Rovaniemen alueella laaja häiriö kaapeliverkossa n. klo 19 alkaen. Vika on nyt korjattu ja yhteyksien tulisi toimia normaalisti. Oletko saanut oman yhteytesi jo toimintaan?
Hei, täällä Rovaniemellä on ollut ainakin jo aamu kahdeksasta netti poikki. Ja sama oli jo toissapäivänä illalla. Käytössä on siis kaapeli.

Korjatkaa nyt ihmeessä ennen viikonloppua.
Moi mike88,

Kovasti on asentajat korjaamassa vaurioitunutta kaapelia mutta oman aikansa vielä vie. Toivotaan että tulisi nopeasti kuntoon!

Vastaa