Nettiongelma vanhasta reitittimestä?


Aattelin tulla kokeileen onneeni, löytyskö täältä pikaisesti apua.. Mulla on asunnossa Soneran Kodinnetti ja se on toiminut eilen ja tänään päivällä aivan moitteettomasti. Sulakekaapissa on ATK pistoke, josta menee pieni johto haluamaani pistokkeeseen. Eli mulla ei oo ollu reititintä tai modeemiboksia. No, kokeilin tänään päivällä mun vanhaa Zyxelin reititintä, että saisin ps3 ja tietokoneessa toimiin netin yhtä aikaa. Reititin toimi ja netti pelas hienosti molemmissa. Sit yritin päästä laittamaan reitittimen WLANiin oman salasanan, ja epäonnistuin tässä, joten päätin kiskasta sen irti, jottei joku muu pääsis laitteleen niitä tunnuksia itelleen.

No long story short, nyt kun laitoin sen piuhan välille ATK - pistoke 3, netti ei enää toimi. Kokeilin seuraavia asioita:

- eri johto välille ATK- pistoke 3
- kokeilin kaikki talon pistokkeet läpi (1-8)
- kokeilin resetoida sekä ps3, reitittimen, tietokoneen 2x
- pidin johtoa irti sulakekaapista n. 2min, 3x
- katsoin myös vikailmoitukset omalta alueeltani, kaikki ok sen suhteen

Sekottiko toi vanha reititin nyt jotenkin jotain ja mitä voin tehdä asialle? Tähän aikaan ei varmaan saa ketään enää kiinni soneran asiakaspalvelustakaan..
Asun Hatanpään alueella, Tampereella.

Kiitos jo etukäteen avusta.

2 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Kuulostaisi vähän siltä, että siellä on kenties ollut jokin lyhyt katkos juuri tuolla hetkellä. Toinen vaihtoehto, että laitoit vääränlaisen verkkokaapelin siihen pistokkeiden välille, jolloin se nettilinja ei kulje siinä lainkaan. Olikos sinulla kytkennät ja verkkokaapeli varmasti sama kuin alunperin? Lähtikö se sinun verkko jo toimimaan vai jatkuuko ongelma edelleen?

en tiedä mikä oli ongelmana, mutta sain tänään pelit ja pensselit toimimaan. 🙂

Vastaa