peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
54696 Jäsentä
155521 Kirjoitusta
Uusi käyttäjä, aloita täältä
^

Keskustele. Kerro kokemuksistasi. Ratko ongelmia. Testaile uusia makeita juttuja.

ALOITA HAUSTA

Etsimästäsi aiheesta voi löytyä jo valmiita keskusteluita tai artikkeleita. Jos ei, aloita uusi keskustelu.

HAKUUN

VERTAISTUKI

Yhteisössämme jäsenet ovat tähtiä. Törmäät nopeasti VIP-jäseniimme. Mukana on ajoittain myös telialaisia.

TUTUSTU

OLE AVULIAS

Paina peukkua hyville kommenteille. Merkitse ratkaisuksi vastaus, joka ratkaisi ongelmasi. Neuvo muita.

YHTEISÖN SÄÄNNÖT

Nettiyhteyden katkeaminen (NETGEAR CG3300D Ja EPC3928AD)



Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎14-03-2019
Kirjoituksia: 2
1/3

Nettiyhteyden katkeaminen (NETGEAR CG3300D Ja EPC3928AD)

Eli Lauantai-Sunnuntai välisenä yönä (9-10.3) katkesi yhteys verkkoon.

Yhteys toiminut noin 2-3 vuotta ongelmitta.(lähes täydellinen toiminta)

 

Noin 3 vuotta sitten muutin nyt asumaani taloon, jolloin samalla kävin ostamassa uuden modeemin vanhan tilalle UUDESTA telian liikkeestä Hyvinkäältä.

Piti olla Plug and play, ei ollut.

 

Kotona modeemi kiinni ja Scannaamaan, viikon yritin kaikkia eri keinoja mitä google tarjosi.

Telian sivuilta huomasin että uuden modeemin MAC tunnus ei ollut päivittynyt, joten kävin liikkeessä pyytämässä että päivittäisivät.

3 viikkoa taistelin ja laitoin vanhan modeemin kiinni ja se toimi samantien.

En sen jälkeen ole UPO uutta telian suoraan liikkeestä ostettua modeemia käyttänyt, koska vanha toimi vaikka WIFI:ä en voi käyttää koska siihen ei saa salausta.

 

ELI ongelma on että:

  1. netti on katki
  2. Modeemi mikä toimi 2-3 vuotta on eri MAC tunnuksella kuin Omilla telian sivuilla minulle merkattuna.
  3. Ostettu modeemi ei toimi/yhdistä.

 

Nyt alkaa itsellä loppumaan aika tämän asian kanssa, pitäisi seuraavasta viikosta saada toimiva netti on se sitten kotona tai vanhemmilla.

 

Mitä olen tehnyt:

  • Käynnistänyt modeemin uudelleen kymmeniä/satoja kertoja (min 30sec/restart)
  • Vaihtanut Verkkokaapelin(valkoinen), ilman haaroitinta ja vaihtanut RJ45:sta
  • Restartanut tehdasasetuksille (pieni nappula pohjassa)
  • Uudelleen asentanut tietokoneen emolevyn verkon ajurit
  • Telian liikeessä käynyt pyytämässä tarkistamaan, että oikea MAC tunnus on aktivoitu
  • Tarkistanut että maksanut laskut

 

Alla vähän kummastakin modeemista + Windows Network connection details kun kyseinen modeemi yhdistettynä

 

Modeemi 1 Toimi vielä 08.03.2019

 

NETGEAR CG3300D

Router Status

Firmware Version V1.00.17

Cable Port
IP Address ---
Network Type DHCP Client
IP Subnet Mask ---
Gateway IP Address ---
Domain Name Server ---

LAN Port
MAC Address 00:24POISTIN
IP Address 192.168.0.1
DHCP On
IP Subnet Mask 255.255.255.0

Cable
Standard Specification Compliant DOCSIS 3.0
Modem Status registered
Cable MAC Address 00:24POISTIN
Device MAC Address 00:24POISTIN
Cable Modem Serial Number 25R1_POISTIN
CM certificate Installed

 

Windows Network connection details

 

Connection-specific DNS Suffix: Netgear
Description: Intel(R) Ethernet Connection (2) I219-V
Physical Address: ‎18 POISTIN
DHCP Enabled: Yes
IPv4 Address: 192.168.0.2
IPv4 Subnet Mask: 255.255.255.0
Lease Obtained: Thursday, 14 March 2019 8.03.31
Lease Expires: Friday, 15 March 2019 8.03.31
IPv4 Default Gateway: 192.168.0.1
IPv4 DHCP Server: 192.168.0.1
IPv4 DNS Server: 192.168.0.1
IPv4 WINS Server:
NetBIOS over Tcpip Enabled: Yes
Link-local IPv6 Address: fePOISTIN
IPv6 Default Gateway:
IPv6 DNS Server:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Modeemi 2 Ostettu Telian liikkeestä EI ole koskaan toiminut/yhdistynyt verkkoon.

 

Model: EPC3928AD

 

Hardware Revision: 2.0
MAC Address: 48:f7POSTIN
Bootloader Revision: 2.4.0_R1
Current Software Revision: e3928A-E15-5-E122-c5110r55113-160318c
Firmware Name: e3928A-E15-5-E122-c5110r55113-160318c.bin
Firmware Build Time: Mar 18 09:53:37 2016
Cable Modem Status: Scanning
Wireless Network 1: Enable
Wireless Network 2: Enable

 

DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: In Progress
DOCSIS Privacy: Disabled

 

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 3.4 dBmV 39.4 dB
Channel 2: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 3: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 4: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

 

Power Level:
Channel 1: 35.3 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

 

MAC Address: 48:f7POISTIN
Internet IP Address: 192.168.0.1 /
Subnet Mask: 255.255.255.0


DHCP Server: Enabled
Starting IP Address: 192.168.0.10
End IP Address: 192.168.0.128

 

Present Downstream Frequency
The data shown in the table below provides the downstream frequency to which the cable modem is tuned to at this time
Downstream Frequency 594000000

 

frequency Start Value
This field below allows you to modify the frequency the cable modem start with its scan during initialization and registration. Enter the new start frequency and restart the cable modem for it to take effect
Start Frequency 522000000

 

Windows Network connection details

 

Connection-specific DNS Suffix:
Description: Intel(R) Ethernet Connection (2) I219-V
Physical Address: ‎18-POISTIN
DHCP Enabled: Yes
IPv4 Address: 192.168.0.10
IPv4 Subnet Mask: 255.255.255.0
Lease Obtained: Thursday, 14 March 2019 8.14.51
Lease Expires: Thursday, 14 March 2019 8.22.49
IPv4 Default Gateway: 192.168.0.1
IPv4 DHCP Server: 192.168.0.1
IPv4 DNS Server: 192.168.0.1
IPv4 WINS Server:
NetBIOS over Tcpip Enabled: Yes
Link-local IPv6 Address: fePOISTIN
IPv6 Default Gateway:
IPv6 DNS Server:

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jos kelläin on minkäänlaista ideaa ongelmastani kaikki ideat otetaan vastaan.

 

- Santtu

0 tykkäystä
2 vastausta
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎22-01-2019
Kirjoituksia: 93
2/3

Vs: Nettiyhteyden katkeaminen (NETGEAR CG3300D Ja EPC3928AD)

Hei @Santtuuus ja tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Vaikuttaisi nyt siltä että uuden modeemin valtuutus ei ole onnistunut.

Vaikea sanoa miksi Netgearilla yhteys on juuri nyt lakannut toimimasta, voi johtua laitteesta tai linjasta.

 

Suosittelisin että otaisit meihin yhteyttä telia.fi chatin kautta

Tarkistetaan alueen verkontila ja tarkistetaan tuon Ciscon valtuutus.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎14-03-2019
Kirjoituksia: 2
3/3

Vs: Nettiyhteyden katkeaminen (NETGEAR CG3300D Ja EPC3928AD)

Tämä toimi.

 

Näyttää siltä Että NETGEAR on kuollut vanhuuttaan ja Ciscoa ei oltu koskaan valtuutettu.

Mukava väki Chatin puolelta hoiti asian kuntoon.

 

En tiedä miten aikoinaan Ciscoa ostaessani on mennyt kommunikointi asiakaspalvelijan ja minun välillä näin huonosti ettei asialle oltu mitään tehty lukuisten liike käyntien jälkeen.

 

5 minuuttia chattia ja asia hoidettu.

 

Kiitos kaikesta.

 

-Santtu