Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Han31ll
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nettiyhteyden purku Telian toimesta

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Telia irtisanoi kiinteän VDSL-yhteyden kesken määräaikaisen sopimuksen. Onko tosiaan niin,että eivät puolitoistavuotta sitten eivät tienneet purkavansa kiinteät yhteydet, vai mikä voi olla se muu pätevä syy yhteyden purkamiseen. Eivät pysty tarjoamaan esim valokaapelia tilalle. Asutaan Hämeenlinnassa.

kyselee Hannu

 

10.2 Palvelun tai sen ominaisuuden
lopettaminen
Teleyrityksellä on oikeus lopettaa määräaikaisen sopimuksen mukaisen
palvelun tai sen ominaisuuden tarjoaminen, jos lopettaminen johtuu
ylivoimaisesta esteestä tai sellaisesta pätevästä syystä, jota teleyritys
ei ole voinut kohtuudella huomioida sopimuksentekohetkellä, ja
jos palvelun tai sen ominaisuuden tarjoamisen jatkamisesta aiheutuisi
teleyritykselle kohtuuttomia kustannuksia tai kohtuutonta haittaa. Asiakkaalla
on tällöin oikeus päättää sopimus heti kohdan 12 mukaisesti,
jos lopettaminen on hänen vahingokseen.

3 vastausta
MinnaLN
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 127 custom-general.kudos
  • 502 custom-general.replies
  • 31 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Han31ll@  kirjoitti:

Telia irtisanoi kiinteän VDSL-yhteyden kesken määräaikaisen sopimuksen. Onko tosiaan niin,että eivät puolitoistavuotta sitten eivät tienneet purkavansa kiinteät yhteydet, vai mikä voi olla se muu pätevä syy yhteyden purkamiseen. Eivät pysty tarjoamaan esim valokaapelia tilalle. Asutaan Hämeenlinnassa.


Palveluiden tuottamista dsl-verkon kautta joudutaan puntaroimaan kustannusten kautta. Tilaajamäärien laskiessa myös ylläpitokulut liittymää kohti nousevat. Alueen verkko voi olla myös siinä kunnossa, että huoltokustannukset ovat nousseet vuoden tai kahden takaisesta.

Ainakin tämän määräaikaisen sopimuksen myötä sait sen tuoman mahdollisen hinta-edun, vaan onhan se harmi, että nyt koko yhteydestä joudut luopumaan ennen kuin odotit. Mikäli kiinteälle yhteydelle ei tällä hetkellä ole saatavuutta, on vaihtoehtona mobiilinetti. Saitko jo jotain tuote-ehdotusta jatkolle tämän purkuilmoituksen mukana?

Telia Yhteisön moderaattori | iOS | PC | Nintendo | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Han31ll
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kestääkö nämä purut kuluttaja-asiamiehen käsittelyn, mien voi tehdä reklamaation.

 

SaJoonas
Moderaattori
Moderaattori
  • 306 custom-general.kudos
  • 668 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Han31ll@  kirjoitti:

Kestääkö nämä purut kuluttaja-asiamiehen käsittelyn, mien voi tehdä reklamaation.


Sinulla on toki oikeus olla yhteydessä Kuluttajaneuvontaan, josta saat kolmannen osapuolen mielipiteen asiaan. Yhteyden purkaminen tehdään aina kaikkien säännösten ja standardien mukaisesti, joten kupariverkon purkuun koskevaa päätöstä tuskin voidaan pyörtää. Täällä toisessa ketjussa on keskusteltu aiheesta laajemmin.

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple | Juokseminen ja salitreeni |