Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Teetsi55
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nettiyhteys katkeilee, buuttaamalla modeemi palautuu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on langaton Huawei B525s-23 WiFi modeemi. Ikää laitteella on kaksi vuotta. Aiemmin laite pätki internetin satunnaisesti luokkaa kerran 4 kk:ssa. Buuttaamalla modeemi ja internet palautuu käyttöön. Viime viikkoina tilanne on heikentynyt ja buuttaus pitää tehdä päivittäin jopa useastipäivävvä. Netin Nopeus lataamisesta 8 kun aiemmin nopeus oli 20-50 tasolla. Onkohan mitään tehtävissä, vai onko laite vaihtovalmis?

1 vastaus
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 140 custom-general.kudos
  • 800 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi @Teetsi55 , mukavaa kun laitoit viestiä.

 

Ensinmäisenä kannattaa tarkistaa häiriökartaltamme, onko osoitteessasi/lähialueella häiriötä verkossa. Jos ei ole tiedossa selvää häiriötä, tutkitaan asiaa toki tarkemmin. Hyvät rajauskeinot on, että toimiiko verkko muilla laitteilla, esim puhelimessa Telian liittymä? SIM-korttia on hyvä kokeilla mahdollisuuksien mukaan toisessa laitteessa. 

Laitteen puolella häiriötä kannattaa rajata niin, että katkeaako yhteys koko modeemilta. Palaako status valo punaisenam, kun yhteys katkeaa? Sammuuko kaikki kuuluvuudet tolpat? Myös langaton vs. langallinen yhteys on hyvä tarkistaa, eli katkeaako yhteys myös verkkokaapelilla yhdistetyissä laitteissa? Ongelmatilanteissa reititin kannattaa myös palauttaa tehdasasetuksille, eli painamalla pientä Reset -painikettä pohjassa n. 10 sek. ajan, kunnes valot välähtää ja laite käynnistyy uudelleen. Tämä nollaa myös langattoman verkon nimen ja salasanan, joten laitteet voi joutua yhdistämään uudelleen.

Ongelman selvittämiseksi on myös tärkeää esimerkit häiriöstä. Eli ota aina päivämäärä ja kellonaika ylös, kun yhteys katoaa. Näitä esimerkkejä on hyvä olla 3-5 kpl, jotta verkonhallintamme voi tarvittaessa verrata verkon toimivuutta tukiasemalta päin.

EDIT; lisätty linkki häiriökarttaan.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.