Nettiyhteys pätkii yhtenään

  • 4 October 2018
  • 5 kommenttia
  • 35 katselukertaa

Minulla on "Technicolor CGA2121 DOCSIS 3.0 Wireless Gateway" käytössä. Voi sanoa, että jostain syystä yhteys pätkii säännöllisesti. 

 

Usein katkosten yhteydessä joku Technicolor-laitteen valoista alkaa vilkkua. Yhteys on tyypillisesti poikki noin alle minuutin ja sitten se taas toimii jonkin aikaa. 

 

Mikäli esim. katsoo jotain noin tunnin mittaista ohjelmaa Chromecast:illa, niin usein jossain vaiheessa kuva jäätyy joksikin aikaa. Sama ongelma on sitten tietenkin tietokoneen kanssa. Windows:in langattoman yhteyden kuvakkeeseen tulee jonkinlainen huutomerkkivaroitus hetkeksi. 

 

Mikä voisi auttaa? Olen yrittänyt soittaa aika lyhyen ajan sisällä Telian tekniseen tukeen ja odottanut hieman yli tai alle puoli tuntia ilman, että on vastattu.

 

Ongelma on (todella) ärsyttävä, koska esim. nettilomakkeiden ja verkkopankin kanssa voi käydä niin, että tulee häiriöitä. Se häiritsee. 

 

Mikä tähän voisi auttaa? 


5 kommenttia

@siili554455, tarkista että johdot on kunnolla kiinni seinässä ja jos mahdollista, kytke modeemi ainoana laitteena antennipistokkeeseen. Tee modeemille vielä myös resetointi, eli laitteen takana olevasta reset-kolosta pohjaan noin 10 sekunnin ajan. Jos pätkiminen jatkuu edelleen, voit tosiaan joko soittaa meille tai tulla vaikkapa chatin puolelle juttelemaan tai voit myös jättää häiriöilmoituksen lomakkeen kautta.

Hei Pekka,

 

Täällä myös samanlaisia ongelmia kuin alkuperäisessä viestissä. Käytössä uusi AVM FRITZ!Box 6490 Cable langaton Dual Band -kaapelimodeemi ja MAC aktivoitu tällä viikolla. Jostain kumman syystä netti pätkii 5-30min välein jatkuvasti. Olen tehnyt vikailmoituksen ja tilannetta "tarkastellaan" Telian päässä.

 

Modeemin diagnostiikasta löytyy seuraava virhelogi:

07.10.18 16:37:04 Improper Configuration File CVC Format
07.10.18 16:37:04 TLV-11 - unrecognized OID
07.10.18 16:37:03 MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1

 

Missä vika?  

Kiitos neuvoista! 

 

Palautin laitteen tehdasasetukset, mutta se ei auttanut. Yhteys pätki edelleen. 

 

Tein kuitenkin niin, että vaihdoin Technicolor:in eri antennipistokkeeseen asunnossa. Sen jälkeen on toiminut hyvin! (Kerran oli sellainen tilanne, että epäilin, että tuli katkos, mutta saattaa olla, että kyseinen nettisivusto vain oli ruuhkainen.) En ole muutoksen jälkeen havainnut kertaakaan, että Technicolor:in yhteysvalo alkaisi vilkkumaan kesken kaiken, mitä aiemmin tapahtui vähän väliä. Minulla on käytössä sama kaapeli kuin aiemmin ja myös sama haaroitin on käytössä. Nyt siis yhteys toimii todella paljon paremmin. 

 

Se vaikuttaa nyt siltä, että ongelma on ehkä asunnon antennipistokkeessa. Ehkä se on vuosien varrella jotenkin hapettunut, eikä sen laatu enää riitä laajakaistakäyttöön. Mitähän asialle voisi tehdä? Pitäisiköhän ehkä uusia antennipistoke? Siis pitäisiköhän ehkä uusia koko se systeemi, jossa on myös radio-pistoke, mikä on seinässä? 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

@yarkko123, hyvä että olet tehnyt häiriöilmoituksen. Asiantuntijoidemme ja tarvittaessa asentajan yhteisellä toiminnalla häiriö tutkitaan ja korjataan kuntoon.

 

@siili554455, mainiota, että yhteys on alkanut toimia. Siltä nyt tosiaan vaikuttaa, että ongelmaa jää jonnekkin sinne sisäverkkoon. Mikäli asut taloyhtiössä, niin taloyhtiön vastuulla on sisäverkko ja pistokkeet, joten esim. isännöitsijään tai muuhun kiinteistönhuoltoon yhteys. Jos taas asut omakotitalossa niin silloin tietysti voit itse uusia ko. pistokkeen.


@yarkko123@  kirjoitti:

Hei Pekka,

 

Täällä myös samanlaisia ongelmia kuin alkuperäisessä viestissä. Käytössä uusi AVM FRITZ!Box 6490 Cable langaton Dual Band -kaapelimodeemi ja MAC aktivoitu tällä viikolla. Jostain kumman syystä netti pätkii 5-30min välein jatkuvasti. Olen tehnyt vikailmoituksen ja tilannetta "tarkastellaan" Telian päässä.

 

Modeemin diagnostiikasta löytyy seuraava virhelogi:

07.10.18 16:37:04 Improper Configuration File CVC Format
07.10.18 16:37:04 TLV-11 - unrecognized OID
07.10.18 16:37:03 MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1

 

Missä vika?  


Siellä ei se config file ole oikein kuten tossa lukee ja se käsittääkseni yrittää hakea sen aina uudestaan->yhteys katkeaa eli vika on telian päässä.Joku typo siellä config filessä todennäköisesti.:)

Vastaa