Ongelma: TG799 pätkii satunnaisesti yhteyttä

  • 2 January 2019
  • 5 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Reititin pätkii satunnaisesti (useita kertoja päivässä) yhteyttä eri laitteilta. Eli joltain laitteelta yhteys katoaa hetkeksi, vaikka se toimisi muilla laitteilla samaan aikaan.

 

Eli käytännössä esim. yhden tietokoneen yhteys katkeaa, mutta samalla kaikki muut verkon laitteet toimivat. Joskus häviää yhteys digiboksilta, vaikka muut laitteet toimivat.

Ihan kuin reititin heittäisi satunnaisesti laitteita pois verkosta.

 

Vanhalla reitittimellä (ei Telian reititin) tällaisia ongelmia ei ollut koskaan, joten laitan tämän reitittimen piikkiin.

 

Mitä tälle voisi tehdä? Vika on erittäin ärsyttävä.


5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Hei ja tervetuloa @Jelu79 Yhteisöön :smileyhappy: Kiva kun löysit meidät tätä kautta.

 

TG799 pätkimisestä, niin oletko kokeillut nettikaapelin kanssa pelkästään. Entä asetuksista oletko kokeillut ottaa asetuksista pois band steering- ominaisuutta? Onko sinulla nyt asetuksissa 2,4 vai 5GHz? 

 

 

Band steering ei ollut päällä, mutta otin nyt sen nyt käyttöön. Pitäisikö sen olla päällä?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Jelu79@  kirjoitti:

Band steering ei ollut päällä, mutta otin nyt sen nyt käyttöön. Pitäisikö sen olla päällä?


Jos sinulla on band steering päällä, niin laitteet päättävät itse että kumpaan verkkoon yhdistävät, 2,4GHz vai 5GHz. Molemmat verkot ovat päällä tuossa tilassa. Mutta jos sen otat pois päältä, niin voit itse laittaa jommankumman päälle - voi olla, että esim. kohdallasi ei 2,4GHz riitä ja sen takia yhteys pätkii. Miltä se vaikuttaa, toimiiko se paremmin? 

Ei toiminut. Otin band steeringin pois päältä. Mulla on molemmat taajuudet käytössä, koska kaikki laitteet eivät toimi 5Ghz taajuudella. Tietokoneet ovat kaikki 5Ghz, koska se on huomattavasti nopeampi.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Jelu79@  kirjoitti:

Ei toiminut. Otin band steeringin pois päältä. Mulla on molemmat taajuudet käytössä, koska kaikki laitteet eivät toimi 5Ghz taajuudella. Tietokoneet ovat kaikki 5Ghz, koska se on huomattavasti nopeampi.


Technicolorin käyttöohje löytyy tuosta linkkiä klikkaamalla, eli siellä on Wifi  Analyzer. Sieltä kannattaa kokeilla vaihtaa Wlan -kanavaa ohjeistuksen mukaisesti. 

Vastaa