Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TopiasAho
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ongelmaa nettiyhteyden kanssa

Koneeni väittää, että minulla on toimiva Ethernet yhteys, mutten voi yhdistää mihinkään sovellukseen tai nettiin. Internetyhteyden vianmääritysraportti sanoo "Tietokoneesi vaikuttaa olevan määritetty oikein, mutta laite tai resurssi (wpad.inet.fi) ei vastaa. Katsoessani Ethernet yhteyden tilaa huomasin, että IPv6 kohdassa lukee "ei verkkoyhteyttä". En ole saanut korjattua ongelmaa yritettyäni erinäisiä korjausmenetelmiä, mitä googlaamalla löytyi. Mikä neuvoksi?

 

edit ReOlivia: siirretty toiseen osioon

5 vastausta
KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 530 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Hei @TopiasAho ja tervetuloa yhteisön joukkoon. Onko sinulla käytössäsi Ethernet tekniikalla toimiva laajakaista yhteys vai jokin muu tekniikka? Toimiiko yhteys toisella laitteella? Onko sinulla mikä modeemi/reititin käytössä jos sellaista käytät.

 

 

TopiasAho
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kyllä, ethernet-kaapelilla tulee netti, eikä ole käytössä moodeemia/reititintä.

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 109 custom-general.kudos
  • 486 custom-general.replies
  • 40 custom-general.solutions

Oletko kytkenyt tietokoneen suoraan huoneistojakamon nousuporttiin? Siinä voisi kokeilla myös toista verkkokaapelia mikäli se nykyinen on jostakin syystä rikkoutunut.

TopiasAho
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kyllä olen. Pitänee kokeilla vaihtaa sitä, mutta ulkoisesti kaapelissa ei ole mitään vikaa...

irritus
Konkari
  • 514 custom-general.kudos
  • 880 custom-general.replies
  • 79 custom-general.solutions


@TopiasAho  kirjoitti:

(wpad.inet.fi) ei vastaa.

Tällaista palvelinta ei tarvita internetin normaalissa käytössä.

 

Vaikuttaa siltä, että internet-yhteytesi on irtisanottu, jolloin sinut yritetään ohjata Telian tilaussivustolle. Tämä ei enää nykyaikana toimi suojatun tietoliikenteen, https, kanssa. Kokeile siis avata suojaamaton yhteys, esimerkiksi http://wpad.inet.fi/ tai http://neverssl.com/.

 

Tarkasta Omilta Sivuilta, että liittymäsi on edelleen olemassa.

 


@TopiasAho  kirjoitti:

IPv6 kohdassa lukee "ei verkkoyhteyttä".


Tämä on täysin normaalia, sillä Telialla ei ole IPv6:sta. Ainoastaan IPv4 toimii.