Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Lehtira1
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ongelmia Telia TV:n ja nettiyhteyden kanssa

Olen 4.4.2021 käynyt Turun keskustan Telia-myymälässä kertomassa Wifi/TeliaTV ongelmista. Myyjä kuultuaan asiani lupasi laittaa viestn eteenpäin Telian huoltoammattilaisille, jotka sitten soittaisivat minulle ja käytäisiin läpi ongelmaa. Ongelmana on reitittimen yhteyden katkominen useasti päivittäin. Ongelma alkanut kiihtyä maaliskuun alusta saakka. Tästä aiheutuu sitten mm. se ettei Telia-TV:tä voi katsoa ja puhelimet sekä iPad on käytettävä SIM-kortilla sekä tietokonetyö katkeaa.

 

Onko siis mentävä Elisalle tai Dna:lle, kun maksaa palveluista eikä saa vastinetta - kuluttaja-asiamieheltä pyydettävä neuvoa.

 

Edit HannaSu: tarkennettu hieman otsikkoa

5 vastausta
HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 113 custom-general.kudos
  • 379 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions


@Lehtira1  kirjoitti:

Olen 4.4.2021 käynyt Turun keskustan Telia-myymälässä kertomassa Wifi/TeliaTV ongelmista. Myyjä kuultuaan asiani lupasi laittaa viestn eteenpäin Telian huoltoammattilaisille, jotka sitten soittaisivat minulle ja käytäisiin läpi ongelmaa. Ongelmana on reitittimen yhteyden katkominen useasti päivittäin. Ongelma alkanut kiihtyä maaliskuun alusta saakka. Tästä aiheutuu sitten mm. se ettei Telia-TV:tä voi katsoa ja puhelimet sekä iPad on käytettävä SIM-kortilla sekä tietokonetyö katkeaa.

 

Onko siis mentävä Elisalle tai Dna:lle, kun maksaa palveluista eikä saa vastinetta - kuluttaja-asiamieheltä pyydettävä neuvoa.

 

Edit HannaSu: tarkennettu hieman otsikkoa


Suosittelen olemaan yhteydessä meidän asiakaspalveluumme, jonka kautta voidaan vielä tarkistaa mikä on häiriön selvityksen tilanne. Oletko koettanut modeemin resetoimista? Telia.fi Asiakastuki-sivustolta löytyy myös lisää ohjeita nettiyhteyden vikatilanteisiin.

| Telia Yhteisön moderaattori |
Lehtira1
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Yhteys pätkii usein ja pyydetty huolto ei ota yhteyttä. Odottanut nyt 8 vrk

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 113 custom-general.kudos
  • 379 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions


@Lehtira1  kirjoitti:

Yhteys pätkii usein ja pyydetty huolto ei ota yhteyttä. Odottanut nyt 8 vrk


Harmillista kuulla, että yhteydenottoa on joutunut odottelemaan näin kauan. Koskeeko netin toimimattomuus kiinteää- vai mobiilinettiä? Jos olet käyttänyt nettiä vain langattomalla yhteydellä, kannattaa kokeilla toimivuutta verkkokaapelin avulla jos vain mahdollista. Tosiaan tätä olisi hyvä selvittää vielä tarkemmin asiakaspalvelumme kautta, jotta nähdään missä tuo häiriö piilee. 

| Telia Yhteisön moderaattori |
Lehtira1
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ongelma ei ratkennut. Asiakaspalvelun teknisen tuen mukaan linja Telialta on kunnossa.

Modeemi/reititin tai telia-tv:n digiboksi tai niiden yhteys aiheuttaa jotakin. Yhteyden pätkiminen jatkuu edelleen. Täytyy harkita muita vaihtoehtoja tai operaattoreita.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 118 custom-general.kudos
  • 621 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions


@Lehtira1  kirjoitti:

Ongelma ei ratkennut. Asiakaspalvelun teknisen tuen mukaan linja Telialta on kunnossa.

Modeemi/reititin tai telia-tv:n digiboksi tai niiden yhteys aiheuttaa jotakin. Yhteyden pätkiminen jatkuu edelleen. Täytyy harkita muita vaihtoehtoja tai operaattoreita.


Yhteyden ollessa kunnosa asuntoon saakka, tulee laitteiden asetuksia ja yhteyksia tarkistella. Oletko kokeillut käyttää verkkokaapelia langattoman yhteyden sijasta digiboksilla? WiFi-verkon asetuksia muuttamalla yhteys voi parantua paljonkin. Tämä WiFi -verkko on omien laitteiden yhteystapa, johon operaattori ei voi vaikuttaa. Esim. naapureiden käyttämät WiFi -kanavat voivat häiritä myös sinun WiFi -yhteyttä (varsinkin kerrostaloissa). Asiakastuessamme on tarkemmin ohjeita, mitä voi tehdä pätkivän langattoman verkon osalta.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.