Ongelmia kaapelimodeemin kanssa

  • 24 March 2016
  • 8 kommenttia
  • 146 katselukertaa

Hei,

Muutin juuri uuteen asuntoon. Minulla oli vanhassa asunnossa DNA Welho ja toin modeemin mukanani. Nyt minulla on Soneran vastaava palvelu. CM MAC -osoite on tallennettuna järjetelmiin ja olen jopa resetoinut modeemin tehdasasetuksiin ja silti homma ei ota toimiakseen. Verkkoon ei pääse. Kävin modeemin hallintasivustolla. Sen mukaan se scannaa verkkoa.

Modeemina on Cisco EPC 3825.

Vinkkejä?

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei MarkusTS ja tervetuloa Klaaniin!


 


Täältä löytyisi Soneran käyttöohjeet ja asetukset kyseiselle modeemille, jos siitä olisi apua : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Kayttoohjeet-Cisco-EPC3825--modeemille?id=1285

Hei,  ainakin minun piti silloin soittaa Soneralle ja antaa se Mac  numero.  

Periaatteessa valtuutus pitäisi onnistua myös Omilla sivuilla liittymän "Päivitä MAC-osoite"-kohdasta, mutta jollei lähde toimimaan, kannattaa tosiaan ottaa vikapalveluun yhteyttä.

Hei,

Onkohan muilla ongelmia nyt viikonloppuna (23.-24.4.2016)  ollut tämän kaapelinetin nopeusten kanssa Turussa 20700 alueella?
Lauantai aamuna alkoi teho loppua ja ennen niin lähellä 50 megan nopeus on nyt toista päivää ollut alle yhden megan. Katsele siinä sitten iloisena sonera viihdettä ym ym... 

Perushommat tehty eli virrat pois, piuhat irroitettu mutta mikään ei nyt auta.

Kyllä mulla toimii. Nopeus 95/5.

Ok.
Minulla viikonvaihteen parhaat tulokset
DOWNLOAD: 0.70 Mbps
UPLOAD: 4.80Mbps

Kannattaa tehdä vikailmoitus aina kun esiintyy tuollaisia ongelmia niin tieto asiasta menee eteenpäin ja viankorjaus on mahdollista. Jos vikailmoituksia ei tehdä, ei viat korjaannu itsestään.

 

Kaapelimodeemissa tietysti jos vika koskettaa suurempaa määrää asiakkaita, todennäköisyys vian korjautumiselle on parempi vaikka ei itse tekisikään vikailmoitusta. Mutta esimerkiksi DSL -liittymässä oleva linjavika ei välttämättä korjaannu ikinä jos ei tee vikailmoitusta, ellei siinäkin ole kyse esimerkiksi veden pääsystä isoon kaapeliin jolloin vikaa esiintyy suuressa määrässä liittymiä.

 

Vikailmoituksen voi tehdä omien sivujen kautta myös silloin kun vikapalvelu ei ole auki.

Vieläkö on ongelmaa?

Itse hommasin juuri 100Mt netin kotitoimistolle ja purkista tulee alle 1Mt.. myöskin 20700 alue.

Kaveri (myöskin samalla alueella asuva) sanoi, että on joutunut modeemia käynnistelemään uudelleen jatkuvasti.

 

Itse tein testin, jossa kytkin koneen suoraan kaapelimodeemin ethernet porttiin. Testasin ensin ilman laitteen uudelleenkäynnistystä, jonka jälkeen boottasin ja tein nopeustestin. Kun laitteen uudelleenkäynnistää se toimii sen yhden nopeustestin ajan oikein.

 

Tässä vielä nuo tekemieni testien tulokset.

 

Vastaa