Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 62855
Kirjoituksia 171821

Ongelmia kopioida tiedostoja netistä

Highlighted
Poistettu käyttäjä

Kirjoituksia: 0
31/52

Vs: Ongelmia kopioida tiedostoja netistä

On hiljaista. Mitähän nyt oikein tapahtuu?

Nyt tänään sitten tuli uusi tiedostolatausongelmalinkki: http://fpdownload.macromedia.com/pub/flashplayer/latest/help/install_flash_player.exe

Ei pysty edes uusinta flash-playeria downloadaamaan. Sillä aiemmin testaamallani http://www.vpnbook.com/webproxy web proxyllä kyllä tuokin tiedosto tulee ilman mitään ongelmia.

Googlen hakusivulle navigointi tökkii monta kertaa päivässä.. ei vaan lataa sivua. Saattaa mennä joku minuutti tai useampia ennen kuin aukeaa (ja vaikka siis yrittää aukaista uusia ja/tai päivittää sivua).

Jotain hemmetin mätää soneran vehkeissä kyllä on!

Voisko joku sieltä soneralta jotain kommentoida?! Miksi tuli aiemmin kyselyä jossa kerrottiin, että vikailmo on jo käsitelty? Ja nyt maanantaina tuli txtviesti jossa kerrotaan, että "siirtynyt asiantuntijamme käsittelyyn"? Mitä siellä oikein tapahtuu?

Lisätään nyt vielä, että on tuo teidän vikailmosysteemi tosi kätevä, pyydetään jollain tekstiviestillä lähettämään lisätietoja jos on. Kätevää. En varmasti lähde tekstiviestillä esim. tämän viestin sisältöä naputtelemaan pieneltä kännykän ruudulta. Kyllä se vaan olisi paljon parempi jos täällä foorumilla hoitaisitte nämä. Täysin asiakkaiden suuntaan suljettu tikettijärjestelmä on aivan peestä.

EDIT: Nyt kun hinkkasin varmaan tuhat kertaa uudestaan tuota flash playerin downloadia (useammalla eri selaimellakin) niin lähti tulemaan. Jotain todella kummallista on kyllä. Samaa tapahtunut myös sen aiemmin mainitun Avastin rootkit-downloadin kanssa, yleensä ei toimi mutta jos hinkkaa ja hinkkaa, niin saattaa yhtäkkiä lähteä toimimaan, kunnes taas sitten seuraavana kertana (uusi päivitys, eri päivänä) taas ei toimi.

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 349
32/52

Tiedosto latautui onnistuneesti täällä, ja Googlen hakusivu toimii normaalisti.

0 tykkäystä
Highlighted
Poistettu käyttäjä

33/52

Luitko Windstapper koko ketjun? Viestisi ei kyllä auta eikä informoi yhtään tuollaisena. Olisit nyt edes voinut tehdä tracertin ja kertoa minkä serverin takana olet. Todennäköisesti olet eri serverin takana, kuten aiemmin olkitu, ja sen takia sinulla ei mitään tässä ketjussa mainittuja ongelmia olekaan.

EDIT: olitkin ensimmäisellä sivulla tehnyt jo tracertin aiemmin.. olet eri serverin takana kuin minä. Jonkun turkuserverin takana kuten olkitu:kin.

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 349
34/52

Moderaattori saapi poistaa mun turhan viestin. Mun Tracert:

dsldevice.lan [192.168.1.1]

0 tykkäystä
Highlighted
Poistettu käyttäjä

35/52

Olisihan se pitänyt arvata. Sonera feilaa aina. Tänään tuli tekstiviesti:

Verkonhallintamme on tutkinut ilmoittamasi vian.

Vikaa verkosta ei löytynyt.

Tarvittaessa saat apua ... Helpson palvelusta (1,99e/min).

Just just. Olipas yllätys. Käsittääkseni olen kuitenkin tässä ketjussa aukottomasti todistanut, että vika on Soneran laitteissa!

Lisäksi tässä taas hyvä esimerkki miksi joku suljettu tikettijärjestelmä ja tekstiviestivastaukset ovat onnetonta skeidaa. Parilla sanalla kuitataan koko juttu mitään tarkemmin selvittelemättä. Pyysin erikseen kommentointia tähän ketjuun.. turhaan. Onnetonta.

Huomasin erittäin mielenkiintoisen jutun, alla kuvassa testikeissi:

Sonera.png

Mitä siellä Sonera teidän päässä tehdään joillekin tiedostokopioinneille (tai herra paratkoon jos kaikelle liikenteelle)?!?! Tästä tulee nyt iso juttu jos ei asiaa selvitetä!!

0 tykkäystä
Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎18-12-2014
Kirjoituksia: 347
36/52

Onko mitään eroa jos kokeilet latausta eri päätelaitteella esim. kännykällä tai toisella tietokoneella?

Kyseessä oleva laite ”dsl-hkibrasgw3” palvelee merkittävää määrää asiakkaita ja tiedostonlatausta testattiin tämän palvelimen takaa verkohallinnan kautta. Muilta käyttäjiltä ei ole tullut vastaavanlaisia vikailmoituksia asiasta. Jos tämä ongelma vielä jatkuu myös muilla päätelaitteilla samankaltaisena niin kannattaa vastata saamaasi häiriöviestiin (Eli ” "Häiriö + <numerosarja>”) lisätiedoilla takaisin niin jatketaan tutkimuksia.

Jos ongelma ei ota selvitäkseen niin tarvittaessahan käydään sitten paikapäällä teknikon toimesta testailemassa tuota yhteyttä omilla laitteilla.

0 tykkäystä
Highlighted
Poistettu käyttäjä

37/52

Olen nyt kokeillut varmaan kaikkea mahdollista ja mahdotonta, monilla eri laitteilla. Ei vain toimi.

Parahin Sonera, tehdäänkö nyt niin, että lähetätte minulle teidän jonkun modeemin (Inteno? uusin firmaware sisällä valmiina) ja testaan vielä sillä kaikilla mahdollisilla laitteilla? Palautan laitteen toki kun olen testannut (~viikko).

Jos vika jatkuu, on kait turha sitä lähteä asunnon sisältä etsimään.

Tämä on todella eriskummallista. Jos tätä ei ratkaista, siirryn kilpailijanne asiakkaaksi. Sopimuksen purku varmasti onnistuu kun ette vikaa palvelussa löydä. Aiemmin ei ole tätä ongelmaa esiintynyt.. olen kuitenkin samassa osoitteessa pitkän aikaa tilannut teidän nettiä.

Joten, miten olisi testimodeemin lähetys minulle? Olisiko järkeä?

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎11-04-2011
Kirjoituksia: 131
38/52

Onnistui jopa linuxilla toi exe pakettikin.

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa
Kirjoituksia: 131
39/52

Liren versio mulla 4.4.2

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa