Ongelmia verkossa


Taloyhtiölaajakaista, kolmella tietokoneella kokeiltu, ei pääse selaimilla ulkomaisille sivuille kuten facebook, gmail ym (kotimaiset ok). Puhelimesta jaettu nettiyhteys toimii moitteetta. Missähän vika tai mistä etsiä vikaa?

Aamulla kaikki toimi normaalisti, mutta päivän päätteeksi ongelmat. Tietokoneiden ja modeemin uudelleenkäynnistykset kokeiltu, joten niitä turha ehdottaa. Telian häiriökartallakaan ei näy mitään tälle alueelle.


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hei @Kirschberry ja tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Oletteko kerenneet vielä testata modeemin resetointia tai yhteyden toimintaa toisella modeemilla? Jos siitä ei ole apua niin suosittelisin että olisitte yhteydessä tekniseen tukeemme vaikka telia.fi chatin kautta.

 

Yleistä häiriötä ei ole toistaiseksi tunnistettu siten että kotimaan ulkopuolinen verkkoliikenne hidastelisi tai olisi estynyt kokonaan.

Resetointi ei ole auttanut ja kaikki muut mahdolliset keinot kokeiltu, joten kyllä vahvasti epäilys on ettei vika ole meidän laitteissa. Toista modeemia ei pysty testaamaan, kun on vain tämä yksi ja sekin vasta viikon ollut käytössä ja toiminut tähän asti täydellisesti.


@Kirschberry@  kirjoitti:

Resetointi ei ole auttanut ja kaikki muut mahdolliset keinot kokeiltu, joten kyllä vahvasti epäilys on ettei vika ole meidän laitteissa. Toista modeemia ei pysty testaamaan, kun on vain tämä yksi ja sekin vasta viikon ollut käytössä ja toiminut tähän asti täydellisesti.

Etkö pääse yhdelläkään laitteella ulkomaisille sivuille vai onko kyse vain yhdestä laitteesta? Eihän sinulla on VPN-yhteyttä päällä kun kokeilet mennä näille sivuille? Tämä voisi olla yksi syy joka estää sen käyttämisen. Mikäli et pääse useammalla laitteella ulkomaisille sivuille niin ottaisitko yhteyttä meihin niin pääsemme katsomaan tilannetta tarkemmin. 

Samanlainen vika ollut täällä koko päivän. :smileysad:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hei @Sol_Invictus ja tervetuloa yhteisöön!

 

Tiedossamme ei toistaiseksi ole että ulkomaan verkkoliikenteessä olisi hidastelua tai se olisi estynyt. Suosittelenkin seuraavana tekemään laitteille uudelleen käynnistelyt ja ottamaan meihin yhteyttä ongelman jatkuessa Telian verkkosivujen chatista

Vika oli kaikilla laitteilla, mutta nyt korjattu.

 

Syynä oli Telialta modeemiin tullut päivitys, jossa oli mennyt jotain solmuun. Korjaantui kun kävi modeemin asetuksista laittamassa ipv6 pois päältä.

Vastaa