Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Jessika50
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Onko Inteno DG301 vielä turvallinen käyttää?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei,

 

Olisin tiedustellut että vieläkö teidän laitteista Intenon DG301 on turvallinen käyttää laajakaistaan? Koska on tehty viimeisen päivitys? Onko esim. WPA2-suojaus korjattu (ns. Krack)?

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/inteno-dg301

3 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 158 custom-general.kudos
  • 879 custom-general.replies
  • 76 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moikka @Jessika50 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Kyseessä on kyllä jo kovin vanha reititin, jonka ohjelmistopäivityksiä ei taida enää tulla valmistajaltakaan. En siis suosittele tätä mallia hankittavaksi itselle, vaan jotain uudempaa mallia.

Viimeisimmän päivityksen ajankohtaa en osaa nyt sanoa, mutta laitan kysymystä eteenpäin laitevastaaville, myös tuosta WPA2 -suojauksen tietoturvapäivityksistä.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

Jessika50
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ilmeisesti joskus vuonna 2018 on tullut teiltä siihen joku päivitys. Ongelma on että kyseessä on Telian hybridilaajakaista ja siihen tarkoitettu Hybrid Zone-reititin ei toimi luotettavasti. Senkin päivittäminen lopetettiin jo pari vuotta sitten.

 

Saako teiltä ostaa teidän omia uudempia reitittimiä, pitääkö olla Telian oma laite jotta Telia TV digibokseineen toimii? Kaupastahan saa kyllä reitittimiä, mutta toimiiko Telia TV  laajakaistoihin niiden kanssa? Yritin etsiä selvää vastausta täällä, mutta en sellaista löytänyt.

 

Jos on on hyvä ratkaisuja, niin ideoita otetaan vastaan. 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 158 custom-general.kudos
  • 879 custom-general.replies
  • 76 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Jessika50  kirjoitti:

Ilmeisesti joskus vuonna 2018 on tullut teiltä siihen joku päivitys. Ongelma on että kyseessä on Telian hybridilaajakaista ja siihen tarkoitettu Hybrid Zone-reititin ei toimi luotettavasti. Senkin päivittäminen lopetettiin jo pari vuotta sitten.


Millaista ongelmaa Hybridin modeemin kanssa on ollut ja oletko selvittänyt sen ongelmaa asiakaspalvelumme kautta jo? Hybridiin kyllä tulee edelleenkin uusia ohjelmistopäivityksiä.


Saako teiltä ostaa teidän omia uudempia reitittimiä, pitääkö olla Telian oma laite jotta Telia TV digibokseineen toimii? Kaupastahan saa kyllä reitittimiä, mutta toimiiko Telia TV  laajakaistoihin niiden kanssa? Yritin etsiä selvää vastausta täällä, mutta en sellaista löytänyt.

 

Jos on on hyvä ratkaisuja, niin ideoita otetaan vastaan. 


Jos sinulla on tilattuna Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu, silloin Telia TV:n digiboksi vaatii meidän palvelureitittimen toimiakseen. Tämä Hybrid modeemi on esimerkiksi palvelureititin. Jos sinulla on Telia TV digiboksi -palvelu, sen digiboksi toimii millä nettiyhteydellä tahansa ja ei ole mitään vaatimuksia reitittimeltä. Näet oman Telia TV -sopimuksesi Minun Teliasta kirjautuneena -> Liittymäni ja palveluni -> Telia TV -> Minun Telia TV -tilini.

Jos sinulla on Telia TV digiboksi laajakaistalla palvelu, kuuluu sen kuukausihintaan myös reititin ja digiboksi, eli jos käytössä on viallinen laite (digiboksi tai reititin), se vaihdetaan kyllä maksutta uuteen sopimusehtojen mukaisesti. Ennen vaihtoa tietysti käydään läpi muut mahdolliset ongelmia aiheuttavat tekijät.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.