Onko hyvinkäällä jotain ongelmia verkossa, vai onko se vain minulla?


Eli kuten pitkä otsikko sanoo, tänään on ollut älyttömästi ongelmia verkon kanssa. Ping ja jitter hyppivät sadoissa, sivut ei lataa ja turha odottaa että pystyy keskustella esim. skypen kautta muille edes tekstin avulla. Eli onko Hyvinkäällä jotain ongelmia, vai onko se vain minulla?


15 kommenttia

Moro, et oo yksin...

Kirjavatolpalla on ollut koko päivän ongelmia.

Formulat jäivät katsomatta Katsomo.fi:n kautta koska mikään ei toiminut.

 

Vilkaisin tilannetta, niin Hyvinkään suunnalla ei näyttäisi ainakaan mitään laajempaa alueellista vikaa olevan tällä hetkellä tiedossa. Minkälaiset yhteydet nyt on käytössä (kaapelinetti/adsl/vdsl2/ethernet)?

 

Ensimmäisenä näissä on aina hyvä käydä läpi kaikki kytkennät ja käynnistää modeemi uudelleen. Parhaiten vikaa saa itse rajattua testaamalla omassa liittymässä toista modeemia.

Itse asun tässä Muottikadulla Kirjavantolpan vieressä ja netti ollut eilisestä klo 18 pimeenä.

Ei saa yhteyttä Soneran palvelimeen, joten ei saa ip:tä.  Kaapelimodeemina on ciscon epc3000.

 

Ei ole täällä päässä vika, kaikki testattu, modeemit bootattu.

Soneran päässä jokin taas vaihteeksi mättää.

 

Kuten ylempänä todettiin, kaikki kytkennät on kyllä oikein, laatikko laitettu pois päältä moneen otteeseen ja sitten se ei taas löydä IP:tä. Illalla se rauhottu mutta päivällä nous taas ping ja jitter taivaisiin eikä pysty tehdä juuri mitään.

Ja itsekkin kirjavatolpan alueella oleskelen.

Soittelin Soneralle. Eivät löytäneet mitään ongelmia. Ottivat vikailmoituksen vastaan. Katsotaan kuinka käy. Käytössäni on 200 meganen kaapelinettiyhteys...

 


@chairis kirjoitti:

Soittelin Soneralle. Eivät löytäneet mitään ongelmia. Ottivat vikailmoituksen vastaan. Katsotaan kuinka käy. Käytössäni on 200 meganen kaapelinettiyhteys...

 


Itselläni on seuraavia tuloksia pingin ym. kanssa

Täällä sama ongelma ja asutaan kans muottikadulla. Datanomi veljeni kävi katsomassa ja tarkistamassa kaikki. Ei toimi ei ja modeemit tarkistettu
Tämä on kyllä turhauttavaa kun vikoja ei pitäis soneran mukaan olla ja omat jutut on oikein. Kaikki "kotikonstit" on testattu eikä mikään kyllä auta.

Kirjavantolpalla hyvinkäällä myös lähes päivittäin ongelmaa. Yleensä lyhyitä katkoksia, mutta muutamana iltana ollut yhteys poissa kokonaan. Kaapeliyhteys itselläni ja modeemina ciscon epc3825. Online valo vilkkuu vian sattuessa kohdalle. Toisinaan auttaa modeemin käynnistely ja kaapelin irroitaminen hetkeksi, toisinaan taas mikään ei auta vaan yhteys palaa kun palaa, vaikkei koskisi kytkentöihin. Tällähetkellä yhteys poikki.

Taitaa olla nää kadunavaajat sohasseet jotain piuhaa ku ei soneran netti toimi. Ja ei kyllä ole omissa laitteissa vika.

@wilQQ kirjoitti:

Kirjavantolpalla hyvinkäällä myös lähes päivittäin ongelmaa. Yleensä lyhyitä katkoksia, mutta muutamana iltana ollut yhteys poissa kokonaan. Kaapeliyhteys itselläni ja modeemina ciscon epc3825. Online valo vilkkuu vian sattuessa kohdalle. Toisinaan auttaa modeemin käynnistely ja kaapelin irroitaminen hetkeksi, toisinaan taas mikään ei auta vaan yhteys palaa kun palaa, vaikkei koskisi kytkentöihin. Tällähetkellä yhteys poikki.


Tätä olen itsekkin pohtinut kun tossa lähellä kaivavat. Noh, täytyy toivoa että tilanne tasottuu nopeasti.

Tosiaan outoja katkoksia yhteydessä on ollut aina täälläkin.

Useimmiten sunnuntaisin päivällä netti katkeaa ja voi olla parikin tuntia offline.

Muina päivinä toimii ok.

 

Nyt tilanne on normaali taas, netti toimii ja nopeudetkin ovat hyviä.

 

Jotain outoa tässä kyllä on. Voi olla, että nuo katutyöt liittyvät jotenkin tähän. Kaivinkoneella sohinut kaapeleita. :)

 

 

Jep, nyt taas toimii.

Jep. Näyttäisi toimivan taas normaalisti. Täytyy toivoa että se pysyy taas pystyssä.

Vastaa