Outlook sähköposti ei toimi kun VPN on kytkettynä

  • 23 November 2015
  • 3 kommenttia
  • 55 katselukertaa

Sähköposti ei toimi jos VPN on päällä.

Sekään ei auta, että ensin käynnistän VPN:n ja vasta sitten avaan sähköpostin.

Voiko Outlookin määrittää jostain toimimaan VPN:n kautta?

Ilmeisesti yhteys katoaa koska VPN yhteys muuttaa koneen IP-osoitteen 192.168.1X --> 10.0.0.X?

Kiitos avusta.

 


3 kommenttia

Pääseekö käyttämäsi VPN:n kautta ulkoverkkoon eli nettiin vai onko VPN mahdollisesti vain sisäiseen intranet-käyttöön? Onko sulla Soneran vai jonkun toisen palveluntarjoajan sähköpostitili määritettynä Outlookiin? Minkälaista virheilmoitusta Outlook tarkalleen antaa? Onko ongelma viestien saapumisessa, lähetyksessä vai molemmissa?

Terve,

Nyt on taas tullut testailtua monenlaista.

Kaikki toimii hyvin ilman VPN:ää. Heti kun laittaa VPN päälle niin lähtevät sähköpostit ei enää lähde.

Postit tulee itselle perille hyvin ja nettikin toimii. Tehtiin myös speedtest VPN on/off.

VPN kytkettynä netin download nopeus putoaa 66.47Mbps --> 2.28Mbps ja pingi kasvaa 8ms --> 70ms.

Sähköposti on DNA / Welho ja sen asetuksia ei ole muutettu, koska toimii ilman VPN:ää.

 

Sähköposti antaa virheilmoituksen:

Viesti ei tavoittanut kaikkia vastaanottajia tai osaa heistä.

Palvelimen virhe: 554 5.7.1

Client host rejected: Access denied

 

Kun laittaa VPN off niin kaikki toimii jälleen.

Kiitos avusta.

 

Vpn päällä ollessa et ole enää siinä verkossa, jossa lähettävä postipalvelin sijaitsee. Eli vaihda postipalvelin käyttämään autentikointia ja suojattua yhteyttä niin toimii myös vpn:n kautta.

Vastaa