Pätkivä kaapelinetti ja huonot nopeudet

  • 28 September 2017
  • 9 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Yli kymmenen vuotta käyttänyt palveluita, nyt sitten vuoden verran täyttä kuraa ollut nettiyhteys, maksan kyllä 100 megaisesta, mutta saan ehkä 10 megaisen.


 


Noh, tietenkään teidän sopparista ei irti pääse, eikä pelisilmää ole tarjota sen kiinteän yhteyden tilalle vaikka mobiilia :) 


 


Noh, kunhan määräaikaisuus päättyy, en enää ikinä aio teidän firman kautta mitään yhteyksiä tai sopimuksia tehdä. Kiitoksia siis kovasti. 

Edit RaMaria: Muokattu otsikkoa. 


9 kommenttia

Kunniamerkki +14

Kiinteästä yhteydestä kyse kuitenkin? Kaapeli, vdsl vai mikä? Millainen modeemi käytössä? Oletko ollut yhteydessä vikapalveluun nopeus ongelmasta?


@tilasto kirjoitti:

Kiinteästä yhteydestä kyse kuitenkin? Kaapeli, vdsl vai mikä? Millainen modeemi käytössä? Oletko ollut yhteydessä vikapalveluun nopeus ongelmasta?




Kaapelista, helmikuussa on käyty vaihtamassa multimediapistoke, talon jakamosta vahvistin säätämässä ja mitattu yhteys. Nykyään päivittäin pätkii, nyt aamusta alkaen netti poikki ja puhelimella saa jakaa netin koneille ja muille laitteille :)

Kunniamerkki +14

@Kyllastynyt kirjoitti:


@tilasto kirjoitti:

Kiinteästä yhteydestä kyse kuitenkin? Kaapeli, vdsl vai mikä? Millainen modeemi käytössä? Oletko ollut yhteydessä vikapalveluun nopeus ongelmasta?




Kaapelista, helmikuussa on käyty vaihtamassa multimediapistoke, talon jakamosta vahvistin säätämässä ja mitattu yhteys. Nykyään päivittäin pätkii, nyt aamusta alkaen netti poikki ja puhelimella saa jakaa netin koneille ja muille laitteille :)




Suosittelen tekemään uuden vikailmoituksen sitten jos vika ei omissa laitteissa ole. Jokaisella operaattorilla on joskus vikatilanteita. Onhan modeemi resetoitu?

Kunniamerkki +14

@Kyllastynyt kirjoitti:


@tilasto kirjoitti:

Kiinteästä yhteydestä kyse kuitenkin? Kaapeli, vdsl vai mikä? Millainen modeemi käytössä? Oletko ollut yhteydessä vikapalveluun nopeus ongelmasta?




Kaapelista, helmikuussa on käyty vaihtamassa multimediapistoke, talon jakamosta vahvistin säätämässä ja mitattu yhteys. Nykyään päivittäin pätkii, nyt aamusta alkaen netti poikki ja puhelimella saa jakaa netin koneille ja muille laitteille :)




 


Jos oikeasti nopeus on alle ilmoitettujen vaihteluvälien, niin se on määräaikaisen sopparin purkuperuste, ja siitä silloin kyllä pääsee eroon. Operaattorille pitää antaa mahdollisuus (useampikin oikeastaan) korjata yhteys, mutta jos ei onnistu niin saat kyllä irtisanoa liittymäsi.


 


Varmasti voivat vaihtaa sinulle myöskin langattoman tilalle jos ei kaapelia saada toimimaan, miellään kyllä pitävät sinut asiakkaana :)


@tilasto kirjoitti:


@Kyllastynyt kirjoitti:


@tilasto kirjoitti:

Kiinteästä yhteydestä kyse kuitenkin? Kaapeli, vdsl vai mikä? Millainen modeemi käytössä? Oletko ollut yhteydessä vikapalveluun nopeus ongelmasta?




Kaapelista, helmikuussa on käyty vaihtamassa multimediapistoke, talon jakamosta vahvistin säätämässä ja mitattu yhteys. Nykyään päivittäin pätkii, nyt aamusta alkaen netti poikki ja puhelimella saa jakaa netin koneille ja muille laitteille :)




Suosittelen tekemään uuden vikailmoituksen sitten jos vika ei omissa laitteissa ole. Jokaisella operaattorilla on joskus vikatilanteita. Onhan modeemi resetoitu?


 


On resetoitu, sekä ymmärrän satunnaiset ja joskus tapahtuvat vikatilanteet.


 


Mutta päivittäinen nopeuden pysyminen alle 10 sisään, hetkellisiä 40 sykäyksiä, sekä todistetusti yli 70 kertaalleen sisäänpäin. 


 


 


Kunniamerkki +14

Kyllä toi kaapeli mieluummin kannattaa pitää kuin vaihtaa mobiiliin. Siinä sitä sitten vasta vaihteluväliä onkin..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@tilasto kirjoitti:

Kyllä toi kaapeli mieluummin kannattaa pitää kuin vaihtaa mobiiliin. Siinä sitä sitten vasta vaihteluväliä onkin..




Täysin samaa mieltä.


 


Minkä modeemin malli on käytössä @Kyllastynyt? :smileyhappy:

Ciscon modeemi. 


 

Kunniamerkki +14

@Kyllastynyt kirjoitti:

Ciscon modeemi. 


 




Nuo Ciscon kuluttajatuotteet eivät laadullisesti ole kovin hyviä mutta pitäisi niiden toimia käyttötarkoituksessa kun Telia niitä kerran asiakkailleen jakaa.

Vastaa