Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
zenderrrr
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Pelaamisessa korkea viive (ping)

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Pingi ollut pelaamisessa aina korkea.

Ja latausnopeukset ollut todella huonot

Reitittimenä Huawei b525s-23a

 

5 vastausta
JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 146 custom-general.kudos
  • 552 custom-general.replies
  • 51 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tervetuloa Yhteisöön @zenderrrr Hymiö Onnellinen

 

Pingi tuossa näyttää vielä normaalilta mutta latausnopeus jää kyllä todella alhaiseksi. Onko nopeudet koko ajan tuota luokkaa vai vaihteleeko nopeudet kellonajan mukaan?

 

Minkälaista matkapuhelinverkon signaalin voimakkuutta reititin näyttää ja miten tietokone on yhdistetty reitittimeen, kaapelilla vai Wi-Fi:llä?

zenderrrr
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nopeudet on melkein aina tuota luokkaa

 

Erittäin hyvä on puhelinverkon signaali

 

Ja kone on yhdistetty reitittimen mukana tulleella kaapelilla

Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2014 custom-general.kudos
  • 3226 custom-general.replies
  • 134 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@zenderrrr@  kirjoitti:

Nopeudet on melkein aina tuota luokkaa

 

Erittäin hyvä on puhelinverkon signaali

 

Ja kone on yhdistetty reitittimen mukana tulleella kaapelilla


Hei,

 

Millä tavalla olet signaalin selvittänyt? Laitteen kertomat kuuluvuuspalkit eivät oikeasti kerro yhtään mitään, sillä ne vain havainnollistavat "jotain".

 

Katso laitteen hallinnasta (ohje täällä) , https://taisto.org/Huawei_B593s-22   miten katsotaan signaaliarvot, ja kerro ainakin: RSRP, RSRQ, SINR.

 

Mitä ne ovat, kun et suorita lataustestejä tai muuta, ja mitä sitten kun testi pyörii? Vaikuttaa, että jotain haastetta tukiaseman ja routerisi välisessä liikenteessä on.

 

Yleisimmät syyt:

 

  1. Fyysiset esteet, kuten seinät, rakennukset, metsät ja maastonmuodot, joita radiosignaalit eivät läpäise
  2. Ruuhka, eli tukiasema kun pystyy palvelemaan max. tietyllä nopeudella, niin riittävästi kun on käyttäjiä, meno tyssää.
  3. Jokin vika joko modeemissa, tietokoneessa, Telian tukiasemassa tai muussa.

En muista, antaako tuo laite lukittaa taajuutta, mutta voisit kokeilla LTE 800, 1800, 2600.

zenderrrr
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Reitittimen kuuluvuus palkeissa on yleensä 1-2

 

 

RSRQ: -13dB
RSRP: -85dBm
RSSI: -53dBm
SINR: -2dB
Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2014 custom-general.kudos
  • 3226 custom-general.replies
  • 134 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@zenderrrr@  kirjoitti:

Reitittimen kuuluvuus palkeissa on yleensä 1-2

 

 

RSRQ:  -13dB
RSRP:  -85dBm
RSSI:  -53dBm
SINR:  -2dB

Näyttää siltä, että signaalin voimakkuus (RSRP) on ihan tyydyttävä, mutta laatu (RSRQ ja SINR) ovat erittäin huonoja. Erityisesti SINR pitäisi olla yli 10 ja mieluusti yli 20 dB, jotta yhteys toimisi ripeästi. RSRQ -13 on myös heikohko, sillä mitä lähempänä ollaan arvoa 0, niin parempi. Jokin -12dB MAX kun täysi kuorma (speedtest) ja kun idle, niin -6dB taso on hyvä.

 

Mitä tuo heikko laatu sitten tarkoittaa:

 

Koska laatu on heikko, niin yhteysnopeus on myös heikko. Syitä voivat olla: 

 

* käyttöpaikkasi on tukiasemaan nähden epäedullisessa paikassa

* käyttöpaikkaasi kuuluu muita tukiasemia niin, että ne häiritsevät yhteyttäsi

* tukiasemassa tai modeemissa on jokin vika

 

 

Mitä kannattaa nyt tehdä:

 

* jos voit lukittaa jotain toista taajuutta, kokeile tehdä se

* kokeile jotain toista laitetta, kuten puhelinta tolla modeemin sim-kortilla jos mahdollista

* kontaktoi Teliaa, jotta voivat tutkia aluettasi palvelevien tukiasemien toimintakyvyn ja tarkastella mitä liittymässäsi tapahtuu. He pystyvät myös kertomaan, missä suunnassa paras mahdollinen tukiasema olisi.

 

* ja jos laitteesi on nyt esim. sähkökaapissa tai jossain asunnon ulkokuoria nähden kaukana, niin kokeile laittaa modeemi ikkunan lähelle.