Pelit ja striimipalvelut pätkivät

  • 13 December 2017
  • 6 kommenttia
  • 9 katselukertaa

Pingi ja packetloss modeemin jälkeisellä hopilla. Liitteessä lisätietoa. Aluksi oli ongelma hitaan ja pätkivän netin kanssa, jonka huoltomies kävi korjaamassa. Tähän pingtraceen ei tuo korjaus kuitenkaan vaikuttanut, ainoastaa netin kaistaleveyteen.

 

Kysynkin, voiko tämä packetlossi kahdessa hopissa aiheuttaa pätkimisen peleissä ja korkean pingin, vaikka koko reitin pingi pysyneekin 30ms tienoilla?

 

 


6 kommenttia

Tuo voi vaikuttaa ongelmaan. Toisaalta se voi olla myös toisen ongelman oire.

 

Toistuuko tuo pätkiminen enää missään muussa kuin pelatessa? Oletan että nopeus parani edellisen viankorjauksen jälkeen.

 

 

Kaistaleveys ja nopeus sinällään parani tosiaan, mutta ei vaikuttanut pätkimiseen, mikä on suurin ongelma.

 

Pätkii pelatessa ja striimipalveluissa. Striimi jäätyy n. 2-10sec ja peleissä n. 1sec piikit. Striimatessa tietenkin harvemmin koska bufferi syö osan pätkimisestä pois näkyvistä.

Morjens.

 

Ite oon kans joskus ping plotterilla testaillu ja se voi näyttää isoakin packet lossia vaikka liittymällä sitä ei oikeasti ole. Kaikki serverit eivät edes vastaa pingaukseen.

Tässä tapauksessa suositellen tekemään vikailmoituksen omilta sivuilta tai käymään meidän chatissa niin voidaan laittaa ongelma verkonhallinnan tutkittavaksi :smileyhappy:

Vikailmoituksia on menny varmaan 5kpl, mutta tähän ei tule vastausta. Lähinnä tein tämän foorumi postin koska tämä on ainut johon voi edes liittää screen cappeja tms liitetiedostoja. Ehkä kannattaisi lisätä vikailmoituslomakkeeseen mahdollisuus liitteille.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Laitan palautteesi eteenpäin tuosta liitetiedostosta. Kerroitko vikaa korjanneelle asiantuntijallemme tästä ongelmasta? Sinulla on asiantuntijallemme viesti mahdollisuus edelleen voimassa, joten voisit hänelle laittaa viestin, että sinulla on pingin kanssa ongelmia. Asiantuntijamme voisi varmistaa ettei se johdu mistään Telian verkossa olevasta.

 

Mitä peliä pelatessa tämä ongelma ilmenee ja miten tämä ping aiheuttaa sinulle ongelmia?

Ongelma on käynyt jo vikaselvityksessä, enkä saanut vastausta. Laitoin uuden viestin, jossa pyysin vastausta sähköpostilla, jotta voin lisätä liitetiedostoja. Odottelen tästä nyt vastausta.

 

Vikaselvityksessä sanottiin, että yhteys taloyhtiöön toimii (?). Tarkoittaako tämä, että Telian vastuu päättyy taloyhtiön modeemiin/reitittimeen, eikä loppuasiakkaalle? Mikäli osoitteeseeni on mahdotonta toimittaa kiinteää yhteyttä ilman toimintavaikeuksia, minusta se on riittävä syy lopettaa määräaikainen sopimus. Tämän kanssa olen nyt taistellut 5kk ja alkaa kiinnostus ns. loppua.

 

Muutenkin käytän 80% ajasta mobiiliyhteyttä myös kotona, mikä on jo sinällään naurettavaa kun maksan 100mb kuidusta.

 

Pelit joissa pätkii: hots, pubg & csgo

Vastaa