Portin avaaminen Minecraft-palvelimelle


Moi,

 

olen yrittänyt avata 25565-porttia Minecraft-palvelinta varten, jotta liikenne voitaisiin ohjata Huawei CPE B593 -modeemin avuin tietylle tietokoneelle, jolla palvelin on. Olen muun muassa luonut Windowsin palomuuriin erityisehdon sekä TCP:lle että UDP:lle varmistuakseni, ettei palomuuri estä kyseiseltä portilta saapuvaa liikennettä. Palomuurin olen myös kokeillut sammuttaa kokonaan. Porttien avaamisessa olen yrittänyt käyttää "Portinsiirto"-työkalua:

Olen myös yrittänyt saada IP-osoitteestani staattisen ja ilmeisesti myös onnistunutkin siinä, sillä Windowsin CMD:n ipconfig /all -komentoa käytettyäni kohdassa "DHCP enabled" on lukenut "no". Portin aukiolon tarkistamiseksi olen käyttänyt sivustoa "https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/". Aukiolon tarkistamisen yhteydessä olen myös pitänyt palvelinta päällä. Palvelimen astetuksiin on laitettu sama IPv4-osoite kuin paikalliseen isäntään modeemin asetuksissa.

 

Onko "portinsiirto"-työkalu portin avaamista varten, ja onko porttien avaaminen ylipäätään mahdollista ilman minkäänlaisia lisäliittymiä?


3 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Onko sinulla tilattuna Telia Yhteyspistepalvelu ja käytössä APN: opengate


 


Lisätietoa: https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-yhteyspiste/telia-yhteyspiste 

Onko "portinsiirto"-työkalu portin avaamista varten, ja onko porttien avaaminen ylipäätään mahdollista ilman minkäänlaisia lisäliittymiä?

 

Sainkin jo toimimaan muutenkin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Razmuz@  kirjoitti:

Onko "portinsiirto"-työkalu portin avaamista varten, ja onko porttien avaaminen ylipäätään mahdollista ilman minkäänlaisia lisäliittymiä?


 


Sainkin jo toimimaan muutenkin.




Hei!


 


Olet oikeilla jäljillä! Tuo modeemin hallinnan "portinsiirto" -sivu on juuri oikea paikka, jossa portinsiirtoja (port fowarding) tehdään.


 


Mobiiliverkon liittymissä pitää käyttää juuri tuota Opengate-palvelua ja portinsiirtotyökalua, jotta voi avata portteja. Ilman Opengatea ei portinsiirtoja voi tehdä toimiviksi, sillä tällöin liikenne tökkää operaattorin NAT-palomuuriin. Opengate poistaa tuon rajoitteen.

Vastaa