peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
55045 Jäsentä
156204 Kirjoitusta
Uusi käyttäjä, aloita täältä
^

Keskustele. Kerro kokemuksistasi. Ratko ongelmia. Testaile uusia makeita juttuja.

ALOITA HAUSTA

Etsimästäsi aiheesta voi löytyä jo valmiita keskusteluita tai artikkeleita. Jos ei, aloita uusi keskustelu.

HAKUUN

VERTAISTUKI

Yhteisössämme jäsenet ovat tähtiä. Törmäät nopeasti VIP-jäseniimme. Mukana on ajoittain myös telialaisia.

TUTUSTU

OLE AVULIAS

Paina peukkua hyville kommenteille. Merkitse ratkaisuksi vastaus, joka ratkaisi ongelmasi. Neuvo muita.

YHTEISÖN SÄÄNNÖT

Portin avaaminen Minecraft-palvelimelle

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎03-06-2019
Kirjoituksia: 2
1/4

Portin avaaminen Minecraft-palvelimelle

Moi,

olen yrittänyt avata 25565-porttia Minecraft-palvelinta varten, jotta liikenne voitaisiin ohjata Huawei CPE B593 -modeemin avuin tietylle tietokoneelle, jolla palvelin on. Olen muun muassa luonut Windowsin palomuuriin erityisehdon sekä TCP:lle että UDP:lle varmistuakseni, ettei palomuuri estä kyseiseltä portilta saapuvaa liikennettä. Palomuurin olen myös kokeillut sammuttaa kokonaan. Porttien avaamisessa olen yrittänyt käyttää "Portinsiirto"-työkalua:

Näyttökuva (44).png

Olen myös yrittänyt saada IP-osoitteestani staattisen ja ilmeisesti myös onnistunutkin siinä, sillä Windowsin CMD:n ipconfig /all -komentoa käytettyäni kohdassa "DHCP enabled" on lukenut "no". Portin aukiolon tarkistamiseksi olen käyttänyt sivustoa "https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/". Aukiolon tarkistamisen yhteydessä olen myös pitänyt palvelinta päällä. Palvelimen astetuksiin on laitettu sama IPv4-osoite kuin paikalliseen isäntään modeemin asetuksissa.

Onko "portinsiirto"-työkalu portin avaamista varten, ja onko porttien avaaminen ylipäätään mahdollista ilman minkäänlaisia lisäliittymiä?

0 tykkäystä
3 vastausta
Data-jehu 2019
Data-jehu 2019
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2013
Kirjoituksia: 4 376
2/4

Vs: Portin avaaminen Minecraft-palvelimelle

Onko sinulla tilattuna Telia Yhteyspistepalvelu ja käytössä APN: opengate

Lisätietoa: https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-yhteyspiste/telia-yhteyspiste 

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎03-06-2019
Kirjoituksia: 2
3/4

Onko "portinsiirto"-työkalu portin avaamista varten, ja onko porttien avaaminen ylipäätään mahdollista ilman minkäänlaisia lisäliittymiä?

Sainkin jo toimimaan muutenkin.

0 tykkäystä
Konkari ☆
Konkari ☆
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 1 986
4/4

@Razmuz  kirjoitti:

Sainkin jo toimimaan muutenkin.

Hei!

Olet oikeilla jäljillä! Tuo modeemin hallinnan "portinsiirto" -sivu on juuri oikea paikka, jossa portinsiirtoja (port fowarding) tehdään.

Mobiiliverkon liittymissä pitää käyttää juuri tuota Opengate-palvelua ja portinsiirtotyökalua, jotta voi avata portteja. Ilman Opengatea ei portinsiirtoja voi tehdä toimiviksi, sillä tällöin liikenne tökkää operaattorin NAT-palomuuriin. Opengate poistaa tuon rajoitteen.

0 tykkäystä