Potkitaanko vanhaa asiakasta päähän?


Meillä alkoi maaliskuun lopulla jälleen kerran yksi määräaikainen laajakaistaliittymän tilaus. Käytännössä uusi alkaa aina edellisen umpeuduttua. Kyseessä on 20Mbit/s liittymä, mutta nyt kun eksyin Soneran sivuille niin yllättäen tuota liittymätyyppiä ei löydy enää hinnastosta vaan tilalla on 50Mbit/s liittymä ja kuukausihintakin on 10 euroa halvempi kuin itse maksan. 

 

Aikaa sopimuksen teosta on siis alle kaksi kuukautta. Jos nopeuksia nostetaan tai hintaa lasketaan kesken sopimuskauden, Sonera ei ilmeisesti tarjoa näitä etuja jo olemassa oleville asiakkailleen?


6 kommenttia

Hei 

 

tosiaan tälläisissä tilanteissa kannattaa ottaa suoraan yhteyttä asiakaspalveluun jossa katsotaan tilanteesi. 

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että juttelemalla ja samalla udellen niin kyllä sieltä varmasti saadaan sulle kytkettyä kyseinen etu päälle. :) 

 

Esimerkiksi minulla on puheliittymä joka oli noin. 23,90€/kk, sinä hetkellä oli tarjouksessa kyseinen paketti ja otin aspaan yhteyttä ja sain liittymäni kampanja hintaan 19,90€/kk.

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Onko liittymä määräaikainen? Jos ei ole niin vapaasti tee muutoksia :)


 


Sitten jos määräaikainen niin halvempaan en tiedä saatkos mutta nopeamman kyllä varmaan.

Kiitokset  ja .

 

Meillä on siis määräaikainen sopimus. 

 

Kysymys vain nousi esille koska matkapuhelinoperaattorini on ottanut aina yhteyttä jos liittymässä tulee muutoksia asiakkaan eduksi. Itselläni on ollut sama liittymä n. 15 vuotta ja ko liittymää ei ole ollut myynnissä enää vuosiin. On ollut esim. tilanteita, joissa markkinoille on tullut vastaava liittymä pienemmällä kuukausimaksulla jolloin on soitettu ja kysytty sopiiko kk-maksua laskea vastaavalle tasolle. Tai sopiiko mobiilidatan nopeuden nosto, hinta ei muutu...

 

Kyseessä on toistaiseksi voimassaoleva liittymä, jolloin tietysti intressit ovat aivan toisenlaiset kuin määräaikaisissa sopimuksissa. Ei sillä, kyllä Sonerakin on huolissaan hyvissä ajoin ennen nettiliittymän määräaikaisuuden umpeutumista. Viimeksikin alkoi puhelin soida 4 kk ennen; oli kauhea kiire tehdä uutta sopimusta kun "meillä on ruuhkaa, eikä ole mitään takeita ettei yhteys katkea välillä jos sopimuksen tekoa viivyttää yhtään pidempään."

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@JussiJokk kirjoitti:

Meillä alkoi maaliskuun lopulla jälleen kerran yksi määräaikainen laajakaistaliittymän tilaus. Käytännössä uusi alkaa aina edellisen umpeuduttua. Kyseessä on 20Mbit/s liittymä, mutta nyt kun eksyin Soneran sivuille niin yllättäen tuota liittymätyyppiä ei löydy enää hinnastosta vaan tilalla on 50Mbit/s liittymä ja kuukausihintakin on 10 euroa halvempi kuin itse maksan. 


 


Aikaa sopimuksen teosta on siis alle kaksi kuukautta. Jos nopeuksia nostetaan tai hintaa lasketaan kesken sopimuskauden, Sonera ei ilmeisesti tarjoa näitä etuja jo olemassa oleville asiakkailleen?




Annas kun arvaan, onko sinulla nyt ADSL, kiinteän verkon kautta, puhelinkaapeleita pitkin toteutettava liittymä (Sonera Kodin Netti). Ja nyt verkkokaupassa on Sonera Kodin Netti Mobiili? Eli 4G-verkon kautta toteutettava?. Menikö arvaus metsään? Mitä saatavuuskysely sanoo tekniikasta?


 


Jos tilanne on toi, miettisin pari kertaa, haluanko vaihtaa kiinteän verkon vakaasta, lähes tasaisen nopeasta liittymästä mobiiliin. Mobiilissa nopeus voi vaihdella reippaasti ja nopeasti, eikä vakaus ole samaa tasoa.


 


Mutta jos tuo 50Mbps liittymä on myös kiinteän verkon liittymä, niin lienee se hyvä vaihtoehto. Pääsääntöisesti nopeutta on aina voinut nostaa, vaikka sopimuskausi on kesken. Toki nämä katsotaan hieman tapauskohtaisesti. Kannattaa olla yhteydessä suoraan aspaan jatkoselvityksiä varten, kuten @kenuu90 ja @olkitu tuossa jo neuvoivat.


 


 


@Purnipsi kirjoitti:

Annas kun arvaan, onko sinulla nyt ADSL, kiinteän verkon kautta, puhelinkaapeleita pitkin toteutettava liittymä (Sonera Kodin Netti). Ja nyt verkkokaupassa on Sonera Kodin Netti Mobiili? Eli 4G-verkon kautta toteutettava?. Menikö arvaus metsään? Mitä saatavuuskysely sanoo tekniikasta?

  


 Metsään meni ;)

 

Kiinteitä siis molemmat.

Tuossa siis on nyt ilmeisesti kyseessä tekniikan vaihto ADSL -> VDSL.

 

Mielestäni kesken sopimuskaudenkin pitäisi olla mahdollista tehdä tuo tekniikan vaihto, 8M ADSL:ää vastaa 10M VDSL ja 24M ADSL:ää 50M VDSL.

 

Hinnasta en osaa sanoa, luulisin että kesken määräaikaisen sopimuksen ei saa halvemmaksi vaikka Sonera silloin tarjoaisikin samaa liittymää edullisemmin.

Vastaa