Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
tokel
Vakiokalustoa ☆
  • 26 custom-general.kudos
  • 168 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Print server VMG1312-B10D

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Oisko mahiksia saada firmisversio joka sisältää print serverin?

Telian firmis piilottaa kolmannen tabin usb-osiossa, joka sisältää print serverin...

Print serveriähän ei varmaan voi mitenkään saada Technicolor TG799vac:iin?

10 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 173 custom-general.kudos
  • 930 custom-general.replies
  • 77 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei @tokel 

 

Tällä hetkellä ei ole tiedossa, että print server -ominaisuutta reitittimille tulee. Kummallakaan (VMG1312 tai TG799) reitittimellä tätä ei ole nyt käytössä. 

Välitän toiveesi ominaisuudesta eteenpäin, jotta firmwaresta vastaavat kuulevat tästä.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

tokel
Vakiokalustoa ☆
  • 26 custom-general.kudos
  • 168 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie@  kirjoitti:

Hei @tokel 

 

Tällä hetkellä ei ole tiedossa, että print server -ominaisuutta reitittimille tulee. Kummallakaan (VMG1312 tai TG799) reitittimellä tätä ei ole nyt käytössä. 

Välitän toiveesi ominaisuudesta eteenpäin, jotta firmwaresta vastaavat kuulevat tästä.


Voisitko välittää myös pyynnön siitä, että Telian asiakkaalle sallittaisiin "tehdasfirmiksen" asennus Telialta alunperin tulleeseen laitteeseen. Tässäkin tapauksessa sen laitteen omistan minä, mutta Telia estää tehdasfirmiksen asennuksen omassa firmiksessään.

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 108 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@tokel@  kirjoitti:
Voisitko välittää myös pyynnön siitä, että Telian asiakkaalle sallittaisiin "tehdasfirmiksen" asennus Telialta alunperin tulleeseen laitteeseen. Tässäkin tapauksessa sen laitteen omistan minä, mutta Telia estää tehdasfirmiksen asennuksen omassa firmiksessään

Meiltä ostetut reitittimet sisältävät firmiksen, joka on testattu toimivaksi meidän yhteyden kanssa. Ainoa tapa tällä hetkellä saada laitevalmistajan firmis käyttöön on hankkia laite heidän kauttaan.

tokel
Vakiokalustoa ☆
  • 26 custom-general.kudos
  • 168 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MikaelMu@  kirjoitti:

@tokel@  kirjoitti:
Voisitko välittää myös pyynnön siitä, että Telian asiakkaalle sallittaisiin "tehdasfirmiksen" asennus Telialta alunperin tulleeseen laitteeseen. Tässäkin tapauksessa sen laitteen omistan minä, mutta Telia estää tehdasfirmiksen asennuksen omassa firmiksessään

Meiltä ostetut reitittimet sisältävät firmiksen, joka on testattu toimivaksi meidän yhteyden kanssa. Ainoa tapa tällä hetkellä saada laitevalmistajan firmis käyttöön on hankkia laite heidän kauttaan.


Telian mielestä ei ole juridisesti mitenkään ongelmallista, että te estätte modeemin omistajaa tekemästä sillä mitä haluaa?

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 108 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@tokel@  kirjoitti:

@MikaelMu@  kirjoitti:

@tokel@  kirjoitti:
Voisitko välittää myös pyynnön siitä, että Telian asiakkaalle sallittaisiin "tehdasfirmiksen" asennus Telialta alunperin tulleeseen laitteeseen. Tässäkin tapauksessa sen laitteen omistan minä, mutta Telia estää tehdasfirmiksen asennuksen omassa firmiksessään

Meiltä ostetut reitittimet sisältävät firmiksen, joka on testattu toimivaksi meidän yhteyden kanssa. Ainoa tapa tällä hetkellä saada laitevalmistajan firmis käyttöön on hankkia laite heidän kauttaan.


Telian mielestä ei ole juridisesti mitenkään ongelmallista, että te estätte modeemin omistajaa tekemästä sillä mitä haluaa?


Ainoa esto meidän firmiksellä on, ettet pääse asentamaan laitevalmistajan firmistä, hallintasivun kautta. Laitteelle voi toki tehdä itse omia muutoksia. Tätä en kuitenkaan suosittele koska laitteesta löytyvä firmis on meidän puolelta testattu ja varmistettu toimivaksi. Tällöin myös vastaamme firmiksen päivittämisestä ja pystymme itse ajamaan päivitykset laitteille.

 

Mikäli tällaisen muutoksen tekee, emme voi luvata että laite toimii verkossamme normaalisti. Tästä syystä laitteet usein tulevat meidän tekemän firmiksen kanssa.

tokel
Vakiokalustoa ☆
  • 26 custom-general.kudos
  • 168 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mitä kautta sen tehdasfirmiksen sitten pääsee asentamaan?

positroni
Kommentaattori
  • 14 custom-general.kudos
  • 57 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tuskin siinä juridisesti mitään ongelmallista on. Monissa, kenties suurimmassa osassa ns. sulautettuja laitteita on jonkinlaisia estoja sille, mitä firmwareja niihin pystyy asentamaan. Esimerkiksi kaikki Applen puhelimet ja monien valmistajien Android-puhelimet.

 

Lähinnä kai sitten voisi tulla juridisia ongelmia, jos ohjelmistossa on käytetty osana GPLv3-lisenssoituja ohjelmistoja, jolloin lisenssiehdot kieltävät tällaiset rajoitukset (tivoization). Näin ei kuitenkaan varmaan ole, sillä sulautetuissa laitteissa tyypilliset komponentit, kuten Linux-ydin ja BusyBox, ovat pitäytyneet GPL-lisenssin kakkosversiossa.

tokel
Vakiokalustoa ☆
  • 26 custom-general.kudos
  • 168 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MikaelMu@  kirjoitti:


Ainoa esto meidän firmiksellä on, ettet pääse asentamaan laitevalmistajan firmistä, hallintasivun kautta.


Yleensä tämä on se ainoa keino, jota laitevalmistaja tarjoaa.

Eli mitä tapoja Telia ei ole estänyt?

irritus
Konkari ☆
  • 752 custom-general.kudos
  • 1345 custom-general.replies
  • 107 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@tokel@  kirjoitti:

Eli mitä tapoja Telia ei ole estänyt?


Sen, että komennat modeemin hakemaan Telian palvelimelta Telian tarjoaman uusimman laiteohjelmiston.

 

Telia ei tue muiden laiteohjelmistojen asentamista modeemiin. Tällaisen suorittaminen vaatii huomattavaa teknistä osaamista, kuten esimerkiksi ohjelmiston päivittämisen sisäisen konsoliportin tai JTAG-liitännän kautta, tahi muistipiirin juottamista irti modeemista ja uudelleenohjelmointia erillisellä muistipiirien ohjelmointiin tarkoitetulla laitteella.