Reittimen wifi-yhteyden kytkeminen älytelevisioon


Tilasin Telialta taloyhtiön valokuitukaapeliyhteyden ja reitittimen. Sain wifi-yhteyden toimimaan kannettavassa tietokoneessa, mutta en älytelevisiossa. Yritettäessä muodostaa wifi-yhteyttä nettiin herjaa, että yhteyden salasana on väärä, vaikka se on tarkastettu moneen kertaan ja on oikea. Mikä avuksi?


 


 


Edit AaTanja: poistettu allekirjoitus. Saa lisättyä automaattisen allekirjoituksen omista asetuksista, jos haluat. 


5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Moikka @reino5212 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!


 


Hyvä, että Wi-Fi verkko on jo todettu toimivaksi. Onko voimassa oleva salasana oletussalasana, eli se mikä on reitittimen pohjaan merkattu? Onko salasanassa mitään erikoismerkkejä vai onko se vain kirjamia ja numeroita?

Mieleeni tuli, että onko televisiossa WPS -yhdistämisen ominaisuutta? Silloin salasanaa ei tarvitsis syöttää, vaan kun WPS -yhdistämisen kytkee televisiosta ja reitittimestä päälle yhtäaikaa, tulisi laitteiden yhdistää automaattisesti yhteys.

Toinen vaihtoehto on, että kirjaudut reitittimen hallintaan ja vaihdat langattoman verkon salasanan käsin sellaiseksi, missä ei ole ainakaan erikoismerkkejä, jos niitä nyt on. Saman salasanan kuitenkin tulisi toimia samalla tavalla tietokoneella ja televisiolla.

Jos käytössä on 2,4 Ghz verkko ja 5 Ghz verkko, voi niillä olla myös eri salasanat, tämänkin voi tarkistaa reittimen hallintasivulta. Voit tarkistaa oma reitittimesi käyttöohjeesta, kuinka hallintasivulle pääsee ja Wi-Fi salasanan voi vaihtaa. Reitittimen merkki ja malli löytyy sieltä samasta tarrasta, kuin oletus Wi-Fi salasana.

Hei!


 


Vaihdoin reitittimen oletussalasanan (vaikka siinä ei ollut erikoismerkkejä) toiseksi ja kokeilin myös yhteyden muodostamista  menemällä television ruudulla kohtaan WPS-PBC-yhteys ja painamalla samalla reitittimen WPS-nappulaa. Kumpikaan keino ei valitettavasti poistanut ongelmaa.


 


 


 


Edit AaTanja: poistettu allekirjoitus. Saa lisättyä automaattisen allekirjoituksen omista asetuksista, jos haluat

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Onko virheilmoitus edelleen sama, väärä salasana? Ja vaihdettu salasana toimi jälleen läppärillä yhdistäessä?

Suosittelen vielä kokeilemaan television verkkoasetuksien nollausta tai kokonaan tehdasasetuksien palautusta tässä vaiheessa. Kertoisitko myös television merkin ja mallin sekä reitittimen merkin ja mallin.

Kokeilitko vaihtaa 2,4 Ghz ja 5 Ghz verkon salasanat eriksi ja kokeilitko yhdistää kumpaankin erikseen televisiolla?

Hei!

 

Viimeinen ehdotuksesi toimi. Suuri kiitos!. Nyt täytyy vielä opetella käyttämään television nettitoimintoja.

 

Reino

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Hienoa kuulla, että ratkaisu löytyi!

Kuulostaisi siis siltä, että televisio hyväksyy vain toisen, luultavasti 2,4 Ghz taajuuden Wi-Fi yhteydessä. Toivottavasti käyttöönotto tästä eteenpäin on sulavempaa!

ÄlyTV:lle löytyykin paljon eri palveluita, haluatko avata millä sovelluksilla lähdet liikenteeseen? Onko Areena, Katsomo tai muut suoratoistosovellukset tarkoitus ottaa käyttöön :smileyhappy:

Vastaa