Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
reino5212
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Reittimen wifi-yhteyden kytkeminen älytelevisioon

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tilasin Telialta taloyhtiön valokuitukaapeliyhteyden ja reitittimen. Sain wifi-yhteyden toimimaan kannettavassa tietokoneessa, mutta en älytelevisiossa. Yritettäessä muodostaa wifi-yhteyttä nettiin herjaa, että yhteyden salasana on väärä, vaikka se on tarkastettu moneen kertaan ja on oikea. Mikä avuksi?

 

 

Edit AaTanja: poistettu allekirjoitus. Saa lisättyä automaattisen allekirjoituksen omista asetuksista, jos haluat. 

5 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 133 custom-general.kudos
  • 733 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moikka @reino5212 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Hyvä, että Wi-Fi verkko on jo todettu toimivaksi. Onko voimassa oleva salasana oletussalasana, eli se mikä on reitittimen pohjaan merkattu? Onko salasanassa mitään erikoismerkkejä vai onko se vain kirjamia ja numeroita?

Mieleeni tuli, että onko televisiossa WPS -yhdistämisen ominaisuutta? Silloin salasanaa ei tarvitsis syöttää, vaan kun WPS -yhdistämisen kytkee televisiosta ja reitittimestä päälle yhtäaikaa, tulisi laitteiden yhdistää automaattisesti yhteys.

Toinen vaihtoehto on, että kirjaudut reitittimen hallintaan ja vaihdat langattoman verkon salasanan käsin sellaiseksi, missä ei ole ainakaan erikoismerkkejä, jos niitä nyt on. Saman salasanan kuitenkin tulisi toimia samalla tavalla tietokoneella ja televisiolla.

Jos käytössä on 2,4 Ghz verkko ja 5 Ghz verkko, voi niillä olla myös eri salasanat, tämänkin voi tarkistaa reittimen hallintasivulta. Voit tarkistaa oma reitittimesi käyttöohjeesta, kuinka hallintasivulle pääsee ja Wi-Fi salasanan voi vaihtaa. Reitittimen merkki ja malli löytyy sieltä samasta tarrasta, kuin oletus Wi-Fi salasana.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
reino5212
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei!

 

Vaihdoin reitittimen oletussalasanan (vaikka siinä ei ollut erikoismerkkejä) toiseksi ja kokeilin myös yhteyden muodostamista  menemällä television ruudulla kohtaan WPS-PBC-yhteys ja painamalla samalla reitittimen WPS-nappulaa. Kumpikaan keino ei valitettavasti poistanut ongelmaa.

 

 

 

Edit AaTanja: poistettu allekirjoitus. Saa lisättyä automaattisen allekirjoituksen omista asetuksista, jos haluat

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 133 custom-general.kudos
  • 733 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onko virheilmoitus edelleen sama, väärä salasana? Ja vaihdettu salasana toimi jälleen läppärillä yhdistäessä?

Suosittelen vielä kokeilemaan television verkkoasetuksien nollausta tai kokonaan tehdasasetuksien palautusta tässä vaiheessa. Kertoisitko myös television merkin ja mallin sekä reitittimen merkin ja mallin.

Kokeilitko vaihtaa 2,4 Ghz ja 5 Ghz verkon salasanat eriksi ja kokeilitko yhdistää kumpaankin erikseen televisiolla?

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
reino5212
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei!

 

Viimeinen ehdotuksesi toimi. Suuri kiitos!. Nyt täytyy vielä opetella käyttämään television nettitoimintoja.

 

Reino

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 133 custom-general.kudos
  • 733 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hienoa kuulla, että ratkaisu löytyi!

Kuulostaisi siis siltä, että televisio hyväksyy vain toisen, luultavasti 2,4 Ghz taajuuden Wi-Fi yhteydessä. Toivottavasti käyttöönotto tästä eteenpäin on sulavempaa!

ÄlyTV:lle löytyykin paljon eri palveluita, haluatko avata millä sovelluksilla lähdet liikenteeseen? Onko Areena, Katsomo tai muut suoratoistosovellukset tarkoitus ottaa käyttöön Hymiö Onnellinen

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.