Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 62736
Kirjoituksia 171543

Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air



Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎21-01-2020
Kirjoituksia: 6
11/19

Vs: Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air - siltaus ei toimi

Ilmoitin tästä siltauksen toimimattomuudesta jo tammikuussa, silloin vastaus oli että "Uutta päivitystä ollaan rakentamassa asiantuntijoiden toimesta ja se tuodaan laitteille mahdollisimman nopeasti", mutta korjausta ei ole kuulunut. Linkki viestiini

 

Chat-palvelusta ei tule olemaan apua, siellä lopulta suosittelevat soittamaan maksulliseen palveluun mistä ei myöskään ole apua. Ainoa apu olisi siitä että softa korjattaisiin.

0 tykkäystä
Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 689
12/19

Vs: Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air - siltaus ei toimi


@pajiska  kirjoitti:

Ilmoitin tästä siltauksen toimimattomuudesta jo tammikuussa, silloin vastaus oli että "Uutta päivitystä ollaan rakentamassa asiantuntijoiden toimesta ja se tuodaan laitteille mahdollisimman nopeasti", mutta korjausta ei ole kuulunut. Linkki viestiini

 

Chat-palvelusta ei tule olemaan apua, siellä lopulta suosittelevat soittamaan maksulliseen palveluun mistä ei myöskään ole apua. Ainoa apu olisi siitä että softa korjattaisiin.


Korjaus softan osalta siihen on, eli se korjaa tämän kyseisen siltausongelman. Laitevalmistaja tietoinen tästä ja odotellaan softaa. 

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎16-02-2020
Kirjoituksia: 17
13/19

Vs: Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air - siltaus ei toimi

En tiedä millainen sisäinen tiedonvälitys Telialla on käytössä ? Tämänkin kokemuksen perusteella ....

 

On todella typerää juoksuttaa asiakasta chatista toiseen, tiketistä toiseen, ottamaan helppariin yhteyttä, ... 

VAIKKA ONGELMA ON OLLUT TIEDOSSA TEILLÄ, ainakin joillakin.

 

Todella outoa, että tekninen tuki puskee vain uutta reititintä, vaikka tälläkin foorumille joku kai henkilökuntaanne kuuluva tuntuu tietävän, että ongelma on ollut (kai kokoajan) myös 92C versiosssa ja odottatte päivitystä, että vihdoinkin ko. ongelmasta pääsisi eroon ja että asiakkaat voivat esim. kytkeä oman palomuurinsa LAN4 porttiin siltaus tilassa.

 

Minulla oli ensin firmis joku kivi-sakset 38C, joka EI EDES osaa päivittää itseensä vaikka muuta väitätte. Manuaalisesti tekivät päivityksen. Ko. versiossa siltaus ei toiminut.

 

92C ei siltaus toiminut, tehty tikettiä ja vaikka mitä MUTTA KUKAAN tuessa eikä teknisessä "häiriökeskuksessa" tiennyt tuota, että softa tekee jotain muuta kuin on luvattu asiakkaille jo pitkään. Ei ole montaa asiakkaan säädettävää ja siitäkin yksi tärkein ei toimi.

 

KUN SAATTE nyt sen uuden softan, niin testatkaa käyttötapauksia ensin itse - kiitos. JA päivittäkää käyttöohjesivui vastaamaan uutta versiota JA kertokaa jossakin versiot ja historiat, mikä nyt voimassa jne. Jollette ala tehdä, niin olette edelleen tietoturvassa kaukana tästä päivästä. 

 

Katsokaa ympärille miten maailma toimii vuonna 2020.

 

Suoritusteho ko. reitittimessä ihan hirveä, testien perusteella syö 30-40% kaistatehoista. 

 

Millä perusteella ? Jos sinulla käytettävissä joku ADSL INY liittymä, testaa nopeus. Vaihda tilalle tämä mystinen muovilaatikko, niin 40% tippuu ADSL-nopeus. 

 

JA Palauttakaa asetus MPTCP  mahdolliseksi ottaa pois päältä. 

Voisi edes järkevästi kokeilla toimisiko jopa paremmin. Nyt pakotetaan liikenne jonnekin proxiin, joka ei tunnu aina jaksavan, tekee liikenteen estoja asiakkaalta päin, ... Ihme touhua.

Mm. pingiä droppaa. Reset purkille, toimii ping eri DNS kohti. Yöllä loppuu. INY:ssä ei tee samaa.

Aika vänkää testailla eri protokolilla onkohan Internet pystyssä vai ei.

 

Ja mikä kivointa, jos ADSL kyykkää, niin IPTV digiboksi ei toimikaan. Tosi vikasietoista.

Joo kyllä nyt tiedän, että toimii kun

  • virrat pois/päälle digiboksi
  • vaihtaa vanhan softan AIPTV tilalle
  • sitten osaa taas ...

Aivan, kun adsl nousee ylös, niin sama uudelleen ja taas onkin IPTV käytössä.

Todella outoa settiä. 

 

Testiin:

  • 4G toimii hitaalla, kannattaa mennä EI MPTCP tilaan, että ei yritä tyhmiä
  • 4G ei lainkaan, ADSL:stä kaikki irti
  • LAN4 siltaus päälle, saahan ip:n valtakunnan verkosta uudelleen ja uudelleen, vielä seuraavanakin päivänä
  • onhan käsikirja oikeasti kaikista toiminnoista ja vastaa uusinta "automaattisesti jaossa olevaa" firmistä: https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/telia-zone-hybrid-reititin
  • ping -t 193.201.18.18 tai ping -t 8.8.8.8 pysyy elossa edes muutaman tunnin että voi usko systeemin toimivan
  • että huomennakin ping vielä vastaa esim. em. hosteihin
  • että dokumentoitu kuinka Digiboksinne vaatii käsien taputusta jos niin sitten taas ei
  • kerrottehan jossakin kuinka jokainen voi varmistaa mikä versio käytössä ja varmistaa että onhan viimeinen: joko nettisivu tai purkin hallintapaneelissa on toiminto kuten missä tahansa vähänkään tällä vuosituhannella tehdyssä softassa - paina nappulaa, joka kertoo, että uusin on 110C, sinulla on 92C, paina Päivitä ...
  • voisi asettaa automaattisen rebootin ajastuksella tyyliin kerran viikossa esim. ma klo 2:31 jos kerran päivitys vaatii bootin kautta havaitsemisen, kuten on tämän purkin osalta väitetty. Vai ?

 

Avatkaa ihan oikeasti joku vastaava kuin esim. MS on uskaltanut avata githubiin. Kutakin reititintä ja kutakin "tuotetta" varten oma. Heti näkisi mitä ongelmia joku löytänyt ja että onko joku tuotteesta vastannut reagoinut, kertonut statusta missä mennään jne. Tottakai tietoturvajutuissa mennään sovitulla kaavalla.

 

Esim. MS:n kanssa saat käytännössä kuittauksia suoraan sellaiselta, joka voi viedä asiaa eteenpäin. Ei tarvitse jaaritella joutavia asiasta tietämättömien chattien , "asiakaspalvelujen", häiriökeskusten, teknisten tukien, ... kanssa. Voit yrittää ensin lukaista olisiko joku muu jo havainnut jotain samaa.

 

Ja mikä parasta, näkee kuinka ongelman ratkaisu etenee. 

 

11.2 alkoi tämän yhteyden asennus, nyt 29.2 ... ja maalia ei näy ... Ihan uusi ennätys omassa historiassa yhden yhteyden asentamisessa toimivaksi. Toki vasta muutama sata yhteyden rakennusta takana ... erilaisilla tekniikoilla, osa ei ole edes kuullutkaan miten yhteyksiä onkaan voitu rakentaa.

 

Aikamoista spedeilyä. Anteeksi Spede, olit ammattilainen.

 

PS. Johtonne tietää jo tapauksen. Ei ole aikaa tikitookkiin enää.

 

Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 689
14/19

Vs: Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air - siltaus ei toimi

Asia on tiedossamme, mistä olen aiemmin kirjoittanut. Se, miksi olisin pyytänyt sinut @kshji chat-palveluumme, niin olisimme voineet katsoa missä vaiheessa tiketti menee tutkinnassa. Asian eteen tehdään töitä ja parhaamme sen eteen, että saadaan siltaus kuntoon. Laitoin tästä keskustelusta tutkivalle taholle viestiä, niin tietävät testata tarvittavat toimenpiteet. 

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎16-02-2020
Kirjoituksia: 17
15/19

Vs: Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air - siltaus ei toimi

Pikavastaus kaikille siltauksen kanssa tappeleville:

 

Katso onko automaattisesti tullut uusin versio, jossa ensipuraisulla voin kertoa, että siltaus toimii. Toistan: siltaus toimii. 

 

Päivitetty firmis 4.3.2020, loppui 3 viikon säätäminen.

 

Käytössä ollut firmis:

Software Version

SG4T1R000092C

GUI Version

4.29.1

 

Nyt asennettu:

Software Version

SG4T1R000408C

GUI Version

4.38.1.1

 

Avaa tukitiketti, jos siltaus on ongelma eikä ko. uusin firmis ole vielä ilmestynyt.

 

Tässä välissä ehdin jo ratkaista koko ongelman omalta kannalta erinomaisesti asentamalla pro-tason ADSL-reitittimen, jossa mm. siltaus toimi heittämällä useammassa portissa ja parilla eri tavallakin. Kuin myös 4G kuormantasauksineen. Sai jopa säätää onko istuntokohtainen reititys, mikä on kovin tärkeää yleensä http(s)-istunnoissa: ei saa viskoa yhteydestä toiseen yhtä istuntoa. Pysyttävä sillä reitillä kuin oli istunnon avaus.

 

Myös Telia TV digiboksi sain toimimaan kauniisti IPTV-versiona eikä tippunut  käyttämään vanhaa AIPTV:ksi. En ymmärrä miksi ko. perusarvoja ei ole dokumentoitu. Joillekin sopii appleajattelu (olemme ajatelleet kaiken puolestasi, muuta et tarvitse), mutta meitä on paljon joilla käyttötarpeet ovat moninaisemmat ja etenkin jos ja kun vaihtaa operaattoria, niin ei tarvitsisi kaikkea säätää operaattorin pervesioiden mukaiseksi vaan voisi ns. piuhaa vaihtamalla liittää oman paketin. Kutsutaan yliheitoksi.

 

Ko. mystinen piuha+asiakaslaite pakkopaketointi haiskahtaa kovasti menetelmälle rajoittaa kilpailua. Kyllä: voidaan verhota ihan toisenlaisen selityksen taakse. Sillä ampuu nilkkaansa. 

Toki paketointiakin saa ja tulee tarjota. Joillekin riittää ko. valmis perussetti ja ovat siihen tyytyväisiä. Haluavat kokonaispalveluna.

 

Ko. geneerisen setup setin pukkaan esille tulevina päivinä. Löytyy myös veikkaus miksi ko. Hyprid reititin ei saanut siltausta toimimaan kuten luulisi ko. 92C versiolla. Jos olisi hallintapaneelissa paremmat säädöt eikä kaikki kovakoodattuna piiloon firmikseen, niin ko. arvaus olisi ratkennut asetuksia korjaamalla. Toki vain veikkaus. Mutta saattaa olla jopa oikein vaikka enhän minä netin käyttäjänä näistä mitään ymmärrä.

 

 

 

 

Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎16-02-2020
Kirjoituksia: 17
16/19

Vs: Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air - siltaus ei toimi

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎03-01-2015
Kirjoituksia: 83
17/19

Vs: Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air - siltaus ei toimi

Onko softaversio 408C jo yleisesti jakelussa ? Tarkistin äsken, ja minulla edelleen 092C.

Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎12-10-2018
Kirjoituksia: 330
18/19

Vs: Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air - siltaus ei toimi

@Tomppa_1  Kyseinen versio ei ole vielä yleisessä jakelussa. Versio on vielä testauksessa ja pyrimme tuomaan sen mahdollisimman nopeasti kaikkille. Voit ottaa yhteyttä meille jolloin voimme päivittää tuon uudemman version modeemillesi käyttöön. Voit pyytää vikailmoituksen jättämistä ja kerro, että haluat uusimman päivityksen laitteellesi.

 

@kshji  Hyvä, että tilanne on ratkennut tuolla uudella päivityksellä. Olet oikeassa siinä, että tilanteen korjaamisessa on kestänyt jo turhankin pitkään. Nämä pyritään selvittämään aina mahdollisimman nopeasti asiantuntijoiden toimesta. Tilannetta on selvitetty ja selvitellään edelleenkin asiantuntijoiden toimesta. Olemme pyrkineet tuomaan jo useammankin päivityksen, mitkä eivät ole kuitenkaan toimineet halutulla tavalla. 

 

Telia TV-tuotteissa pyrimme siihen, että laitteet olisi mahdollisimman helppo asentaa käyttöön. Tällä tavalla voimme myös varmistaa, että laitteet toimivat oikein, oikealla tavalla kytkettynä. Tästä syystä tekniikkaa on kehitetty sen tyyppiseksi. Pyrimme kyllä autamaan heitäkin joilla on moninaisemmat käyttötarkoitukset. 

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎16-02-2020
Kirjoituksia: 17
19/19

Vs: Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air - siltaus ei toimi

Tutkimustyön tuloksena joukko vastauksia. Niin reititin ongelmiin kuin myös Telian digiboksiin.

Lue kooste.

0 tykkäystä